klippte räddningstjänsten upp taket på bilen

lodan
16 januari 2008 · 217 Inlägg

a men faan va surt för killen.. jag hade flippat totalt på dom..

Smajly
16 januari 2008 · 3 059 Inlägg

Finns redan tråd om detta.

Mackanol
16 januari 2008 · 2 079 Inlägg

detta hände väl en taxichaufför också för nåt år sedan kanske, Nån hade kört av och han erbjöd dem att sätta sig i hans bil tills brandkåren m.m hade kommit, och när de väl kom så klippte de av taket på hans bil, lite störande kan tyckas


hoppsan det stod visst längst ner i artikeln:P

Senast redigerat av Mackanol (16 januari 2008)

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
Rille0
16 januari 2008 · 2 021 Inlägg

fan va surt hmm

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
NJ_
16 januari 2008 · 2 118 Inlägg

Mackanol skrev:
detta hände väl en taxichaufför också för nåt år sedan kanske, Nån hade kört av och han erbjöd dem att sätta sig i hans bil tills brandkåren m.m hade kommit, och när de väl kom så klippte de av taket på hans bil, lite störande kan tyckas


hoppsan det stod visst längst ner i artikeln:P

var väl förra året ? här i piteå ;D lr piteå trakten tongue

D.i.l.l.i.g.a.f
_Spawned_ Maskinförare
16 januari 2008 · 1 163 Inlägg

Mycket riktigt, det hände i piteå förra vintern har jag för mig det var.
Men vad ger det här för signaler till folk ?! Joo, att man inte stannar vid en olycksplats.. inte fan vill då jag ha min bil cabbad mitt i vintern. och ingen ersätter skadorna på bilen.. :S
Det är väl såna här gånger man ska vara snabb som fan på att ersätta, som tack för att dom hjälpt till..

Kör inte av vägen framför mig, jag stannar inte.

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
Mackanol
16 januari 2008 · 2 079 Inlägg

NJ_ skrev:

Mackanol skrev:
detta hände väl en taxichaufför också för nåt år sedan kanske, Nån hade kört av och han erbjöd dem att sätta sig i hans bil tills brandkåren m.m hade kommit, och när de väl kom så klippte de av taket på hans bil, lite störande kan tyckas


hoppsan det stod visst längst ner i artikeln:P

var väl förra året ? här i piteå ;D lr piteå trakten tongue

Hänt tidigare
I februari i fjol råkade en taxichaufför ut för en liknande händelse i Rosvik utanför Piteå. Han lät två skadade sitta i bilen och fick taket sönderklippt. Försäkringsbolaget vägrade att ge honom ersättning. Till sist betalade en av de skadades försäkringsbolag honom.

– Men jag pratade med Folksam i dag, och jag tror det kommer att lösa sig för mig, säger Erland – som tills vidare tar sig fram till fots.

---------------------------------------------------------
japp, det var det uppenbarligen

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
Taunuus
16 januari 2008 · 263 Inlägg

vafan, fram med vinkelslipen å lite skivor å passa på å bygga om till cab vettja;) de sku va ballt big_smile

Ford 17M "Taunus" (1967)
engolf
16 januari 2008 · 3 235 Inlägg

Är det bara idioter som jobbar i räddningstjänsten?

Om personen själv har kommit in i bilen utan att få allvarliga ryggskador, då kan man väl kliva ur utan att bli handikappad?

Sådant är egentligen bra att veta: ska man hjälpa till vid olycka, då gäller det att låsa bilen först...

henkebenke
16 januari 2008 · 1 703 Inlägg

Vad spelar en bil för roll när en person riskerar att bli förlamad. Att komma som räddningstjänst till en kaotisk olycksplats är säkerligen påfrestande utan att behöva ha nån tjomme grinandes över sitt djävla biltak.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
16 januari 2008 · 1 852 Inlägg

är ni helt dumma i huvvet allihopa?!

det är rutin på sådant, har man vart med om en krock kan man ha sprickor i t.ex ryggraden. Rör man på sig då kan man bli helt förlamad. och detta behöver inte hända när man sätter sig utan  kan hända när som helst. svärfars kompis var med om detta, han åkte in till akuten med smärtor i nacke och där konstaterade dom att den var bruten. hade han gjort en hastig rörelse så hade han inte levt idag.

kan verka surt, men varför riskera ett liv mot en bil?! igentligen är det bara materiella ting.
kalla inte räddningstjänsten för idioter när dom faktiskt räddar liv. det är deras jobb och dom följer bara rutiner som finns för en anledning. ni tror väll inte att dom klipper upp en bil för skojs skull?

man lever bara en gång så lev väl!
Hamilton
16 januari 2008 · 8 873 Inlägg

henkebenke skrev:
Vad spelar en bil för roll när en person riskerar att bli förlamad. Att komma som räddningstjänst till en kaotisk olycksplats är säkerligen påfrestande utan att behöva ha nån tjomme grinandes över sitt djävla biltak.

Sant, rädningstjänster har sina direktiv av en anledning och det är att rädda liv sedan om det kostar lite plåt för att förrhindra att någon blir invalid.

Observera att vid båda fallen har dom som suttit i bilarna klagat på smärtor..!!

Senast redigerat av Hamilton (16 januari 2008)

Fotograf på tierpidag.se
madness82
16 januari 2008 · 226 Inlägg

just därför jag har värmefiltar i bilen.
räddningstjänsten gör ett jävla bra jobb, visst är det surt å få bilen uppklippt men dom gör bara sitt jobb å det är å rädda liv.

Hertigen vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
16 januari 2008 · 741 Inlägg

_Spawned_ skrev:
inte fan vill då jag ha min bil cabbad mitt i vintern.

lugn jag klipper snyggt så den är färdig till sommarn tongue

Ford Mustang "HT 289 HiPo" (1967)
darkwizard Fordonstekniker
16 januari 2008 · 1 740 Inlägg

se dom göra det om man har den lätt skadade i lastbilen, typ en FH 16. Men taskigt för den killen.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Hertigen vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
16 januari 2008 · 741 Inlägg

tror mig klippverktygen orkar klippa upp ett lastbilstak om man nu skulle behöva

Ford Mustang "HT 289 HiPo" (1967)
_Spawned_ Maskinförare
16 januari 2008 · 1 163 Inlägg

Men det är väl klart att det ligger sanning i det, att dom har rutiner osv.. men om ni hade stått där, hade NI varit så jävla lyckliga om rädningstjänsten hade klippt upp erat tak. sen hade ni fått bråka som fan med försäkringsbolag och kanske ändå inte fått nån ersättning.
Nää det hade inte jag. jag hade varit fly förbannad. Och genom det här, skulle jag aldrig låta nån sätta sig i min bil som är "skadad".

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
henkebenke
16 januari 2008 · 1 703 Inlägg

_Spawned_ skrev:
Men det är väl klart att det ligger sanning i det, att dom har rutiner osv.. men om ni hade stått där, hade NI varit så jävla lyckliga om rädningstjänsten hade klippt upp erat tak. sen hade ni fått bråka som fan med försäkringsbolag och kanske ändå inte fått nån ersättning.
Nää det hade inte jag. jag hade varit fly förbannad. Och genom det här, skulle jag aldrig låta nån sätta sig i min bil som är "skadad".

Då är det väl försäkringsbolaget man ska klaga på, inte räddningstjänsten wink

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang