klippte räddningstjänsten upp taket på bilen

pimpad740
19 januari 2008 · 812 Inlägg

visst en 80tals mustang kostar väl inte många kronor men tänk om de är en sprillans ny lamborgini dom klipper upp taket på han får inte  ett skit av försäkringen då är de inte 20-30k som går åt hällvete utom ett par miljoner..  lr tänk om de är din "pärla" du har lakt ut flera 100 tusen på å så klipper dom up ditt tak bara för att du va snäll å lät dom sitta i din bil.. + att du får ju garanterat så för bortforslingen av bilen sj de betalar ju inte dom..  visst dom gör sitt jobb men har man så ont går man ju inte ur bilen om den inte brinner tex.. säger ju sej sj..  men men..  tyverr är de ju redan 2st som fått sina bilar uppklippta..  måste ju finnas ett annat sätt ifall nån är snäll och släpper in än.. måste väl finnas ett billigare och smidigare sätt ist för att klippa upp taket..  lr?

man lever bara en gång..
Volvo 762 T5R "2dr Widebody" (1985)
volume Blyfot
19 januari 2008 · 142 Inlägg

fan vad surt....

Hertigen vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
19 januari 2008 · 741 Inlägg

pimpad740 skrev:
men har man så ont går man ju inte ur bilen om den inte brinner tex..

bara så du vet är att en första reaktion är att man vill därifrån

plus att jag tycker det är skrämmande, även om ni har lagt ut pengar på bilen att ni sätter eran bil före ett människoliv pga risken att få taket uppklippt.

om nån nu skulle sitta i min bil efter en olyka, kanske jag tillochmed vem vet, säger bara klipp om det behövs hellre att en människa överlever än att min bil som jag lagt ner mindre förmögen het klarar sig.

som sagt som erar mentalitet verkar vara tycker jag är skrämmande sad

Ford Mustang "HT 289 HiPo" (1967)
Germax
19 januari 2008 · 12 086 Inlägg

Slutsats, hjälp aldrig till.

Ok, säg att de klipper upp taket. De ka man väl leva med, men sen att man vägras ersättning? Jag hade flippat ur totalt. Skandalöst! Om nu inte försökringsbolaget ersätter borde staten göra det.

pimpad740
19 januari 2008 · 812 Inlägg

ja de är ju de ja menar..  visst får ja en bra ersättning så låter ja nog häldre dom stå effter vägen..  inge illa menat men man måste ju tänka på sig sj i första han..  ja kan inte stå billös så enkelt är de..  men får man ingen ersättning å så så vette fan sad

man lever bara en gång..
Volvo 762 T5R "2dr Widebody" (1985)
Hertigen vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
19 januari 2008 · 741 Inlägg

klart man ska få ersättning men även om det strular, skall man inte tveka att stanna om man ser olycka spelar ingen roll även om man kör en bugatti veyron eller morsans micra, behandla andra som man vill bli behandlad själv sägs det

Ford Mustang "HT 289 HiPo" (1967)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
19 januari 2008 · 6 170 Inlägg

Hertigen skrev:
klart man ska få ersättning men även om det strular, skall man inte tveka att stanna om man ser olycka spelar ingen roll även om man kör en bugatti veyron eller morsans micra, behandla andra som man vill bli behandlad själv sägs det

Jovisst, stanna och hjälpa dom = självklart.

Släppa in dom i bilen = aldrig i livet.

Tror ingen här menar att man inte ska hjälpa dom som råkat ut för en olycka utan snarare att man knappast vill ha taket på sin bil uppklippt och sedan inte få ett jäkla öre för det.

Sålänge jag inte vet att jag får ut en ny bil eller nått på försäkringen så tänker inte jag släppa in någon i min bil så att jag får taket uppklippt iaf, jag behöver bilen för att ta mig till jobbet och det är jag nog inte ensam om.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Lady_Milla Alecci's fästmö
20 januari 2008 · 708 Inlägg

ja dumt gjort säger jag bara att han gjorde så..räddningstjänsten gjorde rätt med...jag ha varit med omd e där....dom måste göra så för om offren ha ont i nacke eller rygg för minsta rörelse kan få livslånga konsekvenser...

sätt aldrig en person i din bil som varit med om en olycka!!! även om de e 20 minus ute så ska du inte göra de..du få helt enket försöka hålla dom varma med hjälp av annat vis..

de e surt klart men va fn bilar görs varje dag (kommer ja la få mycket skit för att säga men de e bara fakta) ett liv e bara ett liv å de kommer inte igen...kopior av billiontals mot ett orginal i liv..vilket e liksom värt mest...inte bilen iaf

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang