4302
Sök

lastbilskörkort c-e

217 Inlägg
17 januari 2008
Trådstartare
hej jag undrar ifall det är svårt att ta lastbilskörkort med släp c-e har precis börjat med det
men är körningen svår att backa och allt det där som man gör på trafikskola..

Livsnjutare (ibland å på helgerna)
228 Inlägg
17 januari 2008
det beror ju på vilken vana du har att "åka" baklänges.. gyllene regeln är ju som vanligt, övning ger färdighet. ja börja köra å backa med bil å släp när ja 14-15 så när ja tog kortena på gymnasiet var det inga problem, sen hade ju ett stort intresse för det också å då blir det ju lättare. finns ingen som kan "lära" dej backa å köra, utan du kan bara få råd å se hur nåen annan gör men sen är det träning som gäller.

vet inte om detta inlägg räknas som svar på din fråga.. men men lycka till å träna på!

4x4 is tha shit!

Smålänning
7 887 Inlägg
17 januari 2008
Jag har ju inte CE då, men jag lärde mig att backa med traktor + kort släp.
Bara att öva. Köp en sunkig bil med krok och ett sunkigt släp, sen rollar du över bakrutan.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
17 januari 2008
Finns redan ett tråd på sida 2 om lastbilkörkort, dår kan du läsa,

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Yrkesförare
1 073 Inlägg
17 januari 2008
Detta låter lite skruvat men jag lärde mig backa tidigt med modeller.
Jag använde mig av lastbil med släp i skala 1:24 och byggde banor av häftstift att backa efter. Tack vare detta fick jag in hela bilden hur ekipaget rör sig baklänges.

När jag sedan satte mig bakom ratten i verklig storlek så gick det av bara farten.
Detta kanske bara funkade för mig plus att jag har ett brinnande intresse men som sagt, det hjälpte mig mycket iaf smile

Sök