Svenskt Hårdrocks band! Lillasyster!!!

ironhead volvoraggare
17 januari 2008 · 4 776 Inlägg

lok var bättre lillasyster är för komersiella

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
T16_AeRo
17 januari 2008 · 712 Inlägg

promo skrev:
covern på Rihannans låt umbrella som lillasyster gjort om är bland det bästa jag hört.

Spelar roll när det i grund och botten är en pissdålig R&B låt..

Markolainen
17 januari 2008 ·

Nog är Lillasysters bättre än originalet.
Men som det sagt tidigare så tycker även jag det känns lite "töntigt" på något sätt att göre en cover på den låten.

Och förövrigt så anser jag att Blindside är Sveriges bästa band wink

D_Jag
17 januari 2008 · 77 Inlägg

Själv lyssnar jag mycket på Sonic Syndicate. Är också ett svenskt band med skapligt tryck i prylarna..
Lyssnar på den mesta rocken, Danko Jones tex. Även Takida, Stone sour, Mustasch, disturbed mfl... Har även Lillasysters album och tycker att det är skitbra!
Är nog lite av en rocker..smile

Dont take life to serious, You never get out of it alive
Izual
17 januari 2008 · 4 571 Inlägg

Markolainen skrev:
Och förövrigt så anser jag att Blindside är Sveriges bästa band wink

Instämmer till fullo

Batta
17 januari 2008 · 1 353 Inlägg

har träffat basisten och gittaristen i lillasyster på Das Boot kryssningen, skittrevliga grabbar (:
och dom gör helt ok musik också.


Sabatons basist har setat och fikat i mitt kök medans han signerade min Primo Victoria skiva smile

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
Batta
17 januari 2008 · 1 353 Inlägg

Kim2000 skrev:

Children-Of-Bodom skrev:
Lillasyster = Föredetta LOK för dom som ej visste.
Och nej dom är inte va dom var förr idag tyvärr hmm
Skam för hårdrocken!
Riktig Äkta Hårdrock är ju Accept , Metallica , Dio , Skid Row , Med Flera.
Lillasyster är inte bara hårdrock. Det är nån slags blandning men vet inte hur man ska förklara,
Många drar ju " hårdrock " på allt som te.x Metal , Trash metal , Speed metal , Rock , Power metal , Speed power metal , Glam Rock med allt som finns så säger alla Hårdrock rakt över kanten fast det inte ens är det.

Finns väl ett skäl till att de byter namn så ofta. Är jag inte helt fel ute så hette de väl Rallypack imellan också. Folk tappar intresset för dem eftersom det är enligt mitt tycke skräp o borde inte kallas hårdrock. Sen när de ser att ingen köper deras skivor byter de namn o hoppas att folk ska bli nyfikna på det "nya" bandet.

Ungefär som att Chevrolet alltid kommer vara Daewoo igentligen!

Lite OT, men chevrolet var väl ändå chevrolet ifrån början, som sedan köpte upp daewoo?

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
Kim2000
17 januari 2008 · 219 Inlägg

Batta skrev:

Kim2000 skrev:

Children-Of-Bodom skrev:
Lillasyster = Föredetta LOK för dom som ej visste.
Och nej dom är inte va dom var förr idag tyvärr hmm
Skam för hårdrocken!
Riktig Äkta Hårdrock är ju Accept , Metallica , Dio , Skid Row , Med Flera.
Lillasyster är inte bara hårdrock. Det är nån slags blandning men vet inte hur man ska förklara,
Många drar ju " hårdrock " på allt som te.x Metal , Trash metal , Speed metal , Rock , Power metal , Speed power metal , Glam Rock med allt som finns så säger alla Hårdrock rakt över kanten fast det inte ens är det.

Finns väl ett skäl till att de byter namn så ofta. Är jag inte helt fel ute så hette de väl Rallypack imellan också. Folk tappar intresset för dem eftersom det är enligt mitt tycke skräp o borde inte kallas hårdrock. Sen när de ser att ingen köper deras skivor byter de namn o hoppas att folk ska bli nyfikna på det "nya" bandet.

Ungefär som att Chevrolet alltid kommer vara Daewoo igentligen!

Lite OT, men chevrolet var väl ändå chevrolet ifrån början, som sedan köpte upp daewoo?

snark

T16_AeRo
18 januari 2008 · 712 Inlägg

bybban skrev:
de har gjort flera bra låtar.. lite offtopic men har ni hört sabaton? http://www.youtube.com/watch?v=eNlRqyUV4ss
grymma killar från dalarna!

Tycker "krigstemat" på varenda låt och deras kläder va lite larvigt.. dock så fastnade ju låtf*n i mitt huvud neutral

lingua
18 januari 2008 · 2 271 Inlägg

Izual skrev:

Markolainen skrev:
Och förövrigt så anser jag att Blindside är Sveriges bästa band wink

Instämmer till fullo

Blindside är bra...på skiva!
Om bara sångaren kunde lära sig ta en ton rätt live hade det vart ännu bättre.
Dock ska tilläggas att han tar igen det med bra ös och & pondus.

Har inte fastnat för Lillasyster men tycker däremot att Lok´s sista platta (ut ur discot och in i verkligheten) ligger i mina topp 50 plattor i alla fall.

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
JonasK -.-
18 januari 2008 · 383 Inlägg

Jag måste nog säga, som den inbitne hårdrockare jag är, att Rihannas version är Mycket bättre än Lillasysters.

Mitsubishi Pajero 2.6 -88
Volvo V40 2.0T -99
// Jonas
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang