Det är svårt, alla tycker garanterat att dom kan göra ett bättre jobb men när det väl kommer till kritan är det inte alla som klarar det.
Till att börja med ska man inte få mer "poäng" efter t.ex. hur många skärmar man har utan om det faktiskt ser bra ut, har för mig att SCCA hade några sådana kriterier (ett p för en skärm osv), det är helt absurt. Annars är det konceptet ganska bra, poäng för insida, utsida, egna lösningar, finish osv.
Sedan tycker jag att bilar som är byggda för en viss sak, drifting t.ex. ska kunna få en högre maxpoäng för vissa saker inom området dom är byggda för (motorfinish eller mer poäng för en seriöst byggd racemässig inredning t.ex.) istället för att dom ska 'straffas' och få mindre poäng för att dom inte har något ljudbygge i bilen. Vilken kategori man ska ingå i kan deltagarna själva få fylla i någon anmälningsblankett.
Eget arbete ska såklart belönas men bara om det är gjort med smak, finns ju skräckexempel på folk som byggt om hela jäkla bilen så det ser ut som skit bara för att det ska väcka uppmärksamhet och därmed plocka priser, jag tycker man ska ha en tanke med allt som görs.