2677
Sök

Domar Bedömningar

Mångsysslare
162 Inlägg
18 januari 2008
Trådstartare
Domar bedömningar  !   

Jag tänkte höra om det finns några synpunkter på domar bedömningar. Så att vi kan utveckla oss till den kommande säsongen SCF Tour -08.

Det finns säkert många funderingar där ute. Och idéer om hur man kan jobba..

Mvh Pure big_smile

Ingenting är omöjligt det omöjliga tar bra lite längre tid.
Mvh Pure

9 108 Inlägg
18 januari 2008
Det är svårt, alla tycker garanterat att dom kan göra ett bättre jobb men när det väl kommer till kritan är det inte alla som klarar det.

Till att börja med ska man inte få mer "poäng" efter t.ex. hur många skärmar man har utan om det faktiskt ser bra ut, har för mig att SCCA hade några sådana kriterier (ett p för en skärm osv), det är helt absurt. Annars är det konceptet ganska bra, poäng för insida, utsida, egna lösningar, finish osv.
Sedan tycker jag att bilar som är byggda för en viss sak, drifting t.ex. ska kunna få en högre maxpoäng för vissa saker inom området dom är byggda för (motorfinish eller mer poäng för en seriöst byggd racemässig inredning t.ex.) istället för att dom ska 'straffas' och få mindre poäng för att dom inte har något ljudbygge i bilen. Vilken kategori man ska ingå i kan deltagarna själva få fylla i någon anmälningsblankett.

Eget arbete ska såklart belönas men bara om det är gjort med smak, finns ju skräckexempel på folk som byggt om hela jäkla bilen så det ser ut som skit bara för att det ska väcka uppmärksamhet och därmed plocka priser, jag tycker man ska ha en tanke med allt som görs.

Mångsysslare
162 Inlägg
18 januari 2008
Trådstartare
Vi har ett domar protokol som vi jobbar efter. Å där kryssar deltagaren i vilka klasser man vill tävla i.
Och varje  klass bedöms efter tre kategorier.
Svårighet,kvalité och keativetet.

Mvh Pure

Mvh Pure

Mångsysslare
162 Inlägg
24 januari 2008
Trådstartare
Men kom igen!

Det finns väl en massa funderingar/idér på hur man kan döma bilarna.

Mvh Pure

Mångsysslare
162 Inlägg
1 mars 2008
Trådstartare
Jag har blivet inbjuden till Fast & Furious Car Show 2008 i Danmark som domare.
Dom tyckte att vi arbetade rättvist på SCF Finalen & Nordic Tuner Award.

Det ser jag som ett täcken på att man gör ett bra jobb.
Och efter som det är så lite frågor å funderingar så är ni också nöjda?

Mvh Pure

Mvh Pure

Mångsysslare
162 Inlägg
27 augusti 2008
Trådstartare
Nu är det på tapeten igen....
Kom med idéer eller synpunkter.

Mvh Pure

388 Inlägg
27 augusti 2008
tyvärr är det alltid lättare att klaga på domarna än att ge förslag till förbättringar

SPONSORER
BRL - SONAX - 59 north wheels -
Spacer.se

Mångsysslare
162 Inlägg
27 augusti 2008
Trådstartare
Det vet jag.    Det är därför jag vill ha denna tråd att viu ska kunna hjälpa varan.        Domare vs Utställare

Domarnas jobb är TOK svårt .   Men det finns masor av idéer där ute. som jag vill att sk komma fram.

Mvh Pure

16 197 Inlägg
27 augusti 2008
Pure skrev:
Det vet jag.    Det är därför jag vill ha denna tråd att viu ska kunna hjälpa varan.        Domare vs Utställare

Domarnas jobb är TOK svårt .   Men det finns masor av idéer där ute. som jag vill att sk komma fram.

en ska ja undrat länge.. hur många av dommarna har byggt den typen av bilar själv???

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Mångsysslare
162 Inlägg
27 augusti 2008
Trådstartare
Jag utgår att du tänker på  gatbilar/ljudbilar

Om jag börjar med mig så har jag byggt ett tio tal bilar sedan början av 90 talet.
Dom som har hjälp oss i år har på ett eller andra viset varit inblandad i ett eller flera byggen.
Några har en special kunskaper på ett specifik område.

Mvh Pure

16 197 Inlägg
27 augusti 2008
Pure skrev:

Om jag börjar med mig så har jag byggt ett tio tal bilar sedan början av 90 talet.
Dom som har hjälp oss i år har på ett eller andra viset varit inblandad i ett eller flera byggen.

oki.. undra mest. har ju själv haft de "problemet" me att bli felbedömd eftersom ja inte tävlar utan bara visar upp min bil.

men vet vid ett tillfälle vid SCF i kungenskurva där en viss volvo vann best perfomence å hansmotor funka intte ens.  sånt fattar ja inte riktigt.

5 089 Inlägg
27 augusti 2008
evilaudio skrev:
Pure skrev:

oki.. undra mest. har ju själv haft de "problemet" me att bli felbedömd eftersom ja inte tävlar utan bara visar upp min bil.

men vet vid ett tillfälle vid SCF i kungenskurva där en viss volvo vann best perfomence å hansmotor funka intte ens.  sånt fattar ja inte riktigt.

det är också en sak jag har tänkt på då det ofta har vart en evo som har vunnit best performance, men hanns motor har aldrig funkar. Men om man lägger en bild på en v12:a under huven kanske det är samma sak, man har ju en v12 under motorn, men den funkar dock inte (exempel);P Eller hur är tanken i just den klassen?

\Lindgren

388 Inlägg
27 augusti 2008
eftersom bilarna står still på utställningen så är det svårt att ha koll på vilka som inte funkar. men självklart borde alla bilar göra det som är på utställningar och även åka dit för egen maskin

SPONSORER
Spacer.se

16 197 Inlägg
27 augusti 2008
SkylinePeter skrev:
eftersom bilarna står still på utställningen så är det svårt att ha koll på vilka som inte funkar. men självklart borde alla bilar göra det som är på utställningar och även åka dit för egen maskin

man ju inte va så jätta svårt å de ägaren starta upp bilen (på utomhusevents) ??

startar den då inte så blir man struken från den klassen.

typ som att tävla i multimedia/ICE å inte stereon funkar.

388 Inlägg
27 augusti 2008
är inte alltid som ägarna är vid sina bilar tyvärr. man missar väldigt myket pga det. men det är svårt att tvinga folk att vakta bilarna. jag tycker att det är bra på barkarby där alla som vill bli bedömda får åka fram till domarna

SPONSORER
Spacer.se

16 197 Inlägg
27 augusti 2008
SkylinePeter skrev:
är inte alltid som ägarna är vid sina bilar tyvärr. man missar väldigt myket pga det. men det är svårt att tvinga folk att vakta bilarna. jag tycker att det är bra på barkarby där alla som vill bli bedömda får åka fram till domarna

mitt nya bygge ska till barkarby men de blir väl ingen bedömming för mig eftersom min motor inte funkar. men stereon kommer funka..wink

iceman_21
27 augusti 2008
evilaudio skrev:
SkylinePeter skrev:

man ju inte va så jätta svårt å de ägaren starta upp bilen (på utomhusevents) ??

startar den då inte så blir man struken från den klassen.

typ som att tävla i multimedia/ICE å inte stereon funkar.

håller med.

388 Inlägg
27 augusti 2008
dt går nog att lösa. du får ta med några starka kompisar och putta fram bilen för du har ju en förmåga att montera en och annan högtalare i bilen så de lär ju väga en del;-)

SPONSORER
Spacer.se

16 197 Inlägg
27 augusti 2008
SkylinePeter skrev:
dt går nog att lösa. du får ta med några starka kompisar och putta fram bilen för du har ju en förmåga att montera en och annan högtalare i bilen så de lär ju väga en del;-)

nya bygget väger över 2 ton å eftersom den väger 1100 orginal så sitter de ju liiite ljud i den.. men men vi får se hur de blir me bedömmingen på lördag..big_smile

388 Inlägg
27 augusti 2008
jävlar. jag tyckte supran var tung förra året när den vägde 1980 men den väger ändå 1600 orginal:)

SPONSORER
Spacer.se

Sök