Hörrö, jag hade random siffror o bokstäver o d spelar som ingen roll vad man har för lösen
nej pga dessa sidors dåliga kryptering. hade det varit bra kryptering så skulle man antagligen försökt bruteforca lösenorden med hjälp av en ordbok som spammar på med dom vanligaste lösenorden. då hjälper det däremot
i vilket fall som helst. ha inte samma lösenord överallt
Dålig kryptering? bra kryptering?
Kryptering som kryptering, bruteforce hittar lösenord på allt, det tar bara olika lång tid...
Kryptering ihop med saltade lösenord t.ex. är bättre, men inte helt säkert det heller (det finns listiga typer där ute
Vad krypteringen egentligen gör i praktiken är att dröja effekten av skadan (att lösenorden kommit ut), varken mer eller mindre. Däremot är det riktigt dumt att använda riktiga ord som lösenord, eller t.ex. siffror, eller även bokstavskombinationer som "lkjahdgkljh", det går snabbt att knäcka med bruteforce. Vill man ha ett lösenord som tar några år med dagens datorer så välj nått i stil med Jih87tyUOYB)/&giuyb7!#%41312@8å6fg854&#AD#% ... ett sånt lösenord knäcks inte med bruteforce på några miljarder år
usch för brutforce...Sql injection användes för att ta ta sig in på efterfesten funkar på många sidor där man klantat med koden vilket är extremt många!
Jag förstår inte, varför lägger de ut lösenord för vanligt folk? Är det för att förstöra lite för en, ungefär som skadegörelse på en bil? Det är väl "OK" om de typ hackar sidan och lägger ut t ex feta medelålders herrar i string så det vänder sig i magen när man ser det, men varför lägga ut alla lösenord? Tycker det är ruttet...
Det är väl för o visa att de kan o att det finns så stora hål i sajterna..
Jomen det finns väl andra sätt att visa det än att sabba för folk. Tycker bara det är jävligt elakt och ruttet av dem att hänga ut användaruppgifter sådär. Det var för "att visa att de kan" som jag föreslog gubben i string.
Jag har respekt för dem, men respekten sjunker sakta men säkert för att övergå i hat mot crackers som förstör för den lilla människan...
"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman Min projekt tråd