Hur träna effektivast.

Hammarslag Inläggskritiker
21 januari 2008 · 990 Inlägg

chrno skrev:

vaughn skrev:
många har ju redan kommit med bra förslag men att ta en morgonpromenad var ju lite taskigt nästan...
de bästa enligt mej är att nästan äta ingenting alls pga att utan energi (mat) så börjar kroppen äta ditt fett...
så sätt dej på cykeln och bara trampa så inihelvete! ( Lätt motstånd och snabbt)
Utb gymisntruktör...

Att äta nästan ingenting alls är väl kanske det sämsta då kroppen är lat å det är lättare att bränna muskler än att bygga dom.

Om man deffar brukar man ligga på runt 800kcal i intag när man kvittat ätning mot träning. Endel går ner till 600kcal men det är jävligt jävligt lite.

Du ska äta mindre kolhydrater å mer fett/protein. Glöm inte att du måste äta fett för att bränna fett.

Övningar du kan göra hemma. Köp en skivstång å 1 eller 2 hantlar.
Sen kör du
Militärpress,Armhävningar,Dips, för Bröst/Axlar/Triceps
Marklyft,Backups,Hantelrodd/Skivstångsrodd för Rygg
Bicepscurls med hantlar å skivstång för biceps
Situps, å alla andra magövningar du kan tänkas komma på (kan inte namnen på dom)
Å sen brukar jag köra benböj utan vikt eller med en lättare vikt för att inte få så jävla stora ben.

Har du möjlighet att sätta upp en sandsäck så är det klockrent att byta av med. Om inte köp ett par handskar å leta rätt på Bas Rutten's skuggboxnings band. Finns endast armar,armar+ben eller armar+ben+sprawls. SJUKT jobbigt å väldigt kul.

Lycka till.

Men för fan jag är ute efter att bränna FETT !!! Inte att bygga muskler eller ha ett helt gym hemma.
Men det hade säkert varit 100ggr mer effektivt att gymma i kombination me cykling det vet jag.

Senast redigerat av Hammarslag (21 januari 2008)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
chrno RE-雨宮
21 januari 2008 · 481 Inlägg

De jag kompletterade med är att kroppen kommer att bryta ner musklerna först om du börjar dra ner på maten. Å för att behålla dom och bli av med fettet istället måste du bygga lite samtidigt.

Du bad om tips från dom som vet. Och jag säger hur du måste göra. Om du bara cyklar kommer det ta sanslöst lång tid. Å du kommer förlora massor med muskler, som inte är svåra att underhålla med det jag skrev. Å om du gör 100 armhävningar eller samma gör bänkpress så tränar du i stort sett samma muskler, bara på olika sätt. Däremot är det bra att blanda övningar då kroppen återigen lär sig det som är enklast å då stannar träningen upp.

Jag har Diabetes så jag har ett jävla slit med att bli av med fett. Att bara konditionsträna fungerar inte. Jag har testat. Och många med mig.  Du måste inte ha alla vikter.. Köp 2 hantlar så klarar du alla övningar jag skrev. Det kan du inte kalla för ett helt gym. Vill du inte. Ta avgassystemet till bilen? wink

Det du måste göra är att ta reda på hur mkt du får i dig på en dag, och sedan se till att du tränar så mkt så du bara har ca 800kcal netto vid slutet av dagen.

RE-Amemiya Kitted FD3S
moose46019 study
21 januari 2008 · 772 Inlägg

när jag tränar så brukar jag köra med gainmax recovery funkar ass bra blir inte alls lika seg efter tränningen när jag har tagit sådan.

chrno RE-雨宮
21 januari 2008 · 481 Inlägg

Tänk då på att det är 250kcal i en Gainomax recovery... Säg att man cyklar 1h i snabb takt. Då har man förbrukat ungefär lika mkt energi så då ligger man på +-0

RE-Amemiya Kitted FD3S
Hammarslag Inläggskritiker
21 januari 2008 · 990 Inlägg

Vad kostar en fettsugning ? smile

klart cykling måste göra stor jävla skillnad om man typ aldrig rört en muskel förut.
Det är ju längre fram i tiden sen man bör kompletera med nåt väl, då kroppen vant in sig så att säga.

Senast redigerat av Hammarslag (21 januari 2008)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
chrno RE-雨宮
21 januari 2008 · 481 Inlägg

Jag ska inte diskutera mer, du frågade efter effektivaste metoden. Vill du inte av vilken anledning du än kan uppbringa så måste du inte. Dom sakerna jag sagt ger mkt, och variation är bäst. Maten är mkt viktig.

RE-Amemiya Kitted FD3S
vaughn
21 januari 2008 · 674 Inlägg

Nu ska jag se till att hjälpa dej ordentligt!
gick och hämtade nautilushäftet (gymkedjan jag jobbar på)

Skriver de viktigaste...

Grundregeln är att äta 500-750 kcal (kalorier) mindre per dag än vad du behöver.
Då kommer du gå ner 0,5-1kg i veckan


Exempel
Man 23-50år med lätt arbete    ca 2700 kcal
Man 23-50år med tungt arbete ca 3600 kcal

Tänkt på att bara en påse Ahlgrens bilar innehåller ca 1000 kcal


Tips:
1. Ät fler men små måltider.
2. Ät mycket grönsaker, rotfrukter
3. Ät mycket frukt
4. Ät proteinrik mat som kött och fisk
5. Minska de födoämnen som har hög GI
6. Undvik panerad och friterad mat
7. Ät mindre stärkelse och energirik mat
8. Undvik godis, chips, läsk och choklad
9. Hoppa inte över NÅGON måltid
10. Drick mycket vatten
11. Ät fiberrik mat
12. Byt ut vit bröd mot grovt
13. Ät långsamt
14. Ät bara en porttion
15. Undvik onödigt fett
16. Lär dig mera om näringslära. Läs en bra bok om ämnet. Bli inspirerad!
17. Sist men inte minst: träna kondition (din cykel i detta fall) och styrketräning ett par gånger i veckan.
Tänk på: i vanliga fall ska kroppen helst vil 48 timmar imellan träning men de behöver du inte tänkta på nu...

kolla gärna in på http://www.nautilusgym.com/ där finns även kostråd om hur du BÖR äta

Lycka till!

MVH Linus

Senast redigerat av vaughn (21 januari 2008)

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.
Mazda RX-7 "DLS" (1993)
vaughn
21 januari 2008 · 674 Inlägg

moose46019 skrev:
när jag tränar så brukar jag köra med gainmax recovery funkar ass bra blir inte alls lika seg efter tränningen när jag har tagit sådan.

Visst funkar den men lika mycket mjölk och med några sockerbitar så har du en egen gainomax
Gainomax är BARA bra om du vill bygga muskler och framförallt gå upp i vikt...

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.
Mazda RX-7 "DLS" (1993)
chrno RE-雨宮
21 januari 2008 · 481 Inlägg

Vaughn: menar du att man ska käka 2000kcal/dag å tro att det händer spec mkt på viktnedgången?

Vill man gå ner 2kg på 2 månader så får man se till att ligga på max 14-1500kcal/dag när du kvittat bort all träning och liknande. Antar att dina beräkningar bara gäller intag å inte hur mkt man bränner på träning. Dock är det fortfarande mastigt att träna för 500kcal eller mer/dag. Det innebär ungefär 1h löpning i snabb takt samt 1h styrketräning i "medel" takt. Att göra det varje dag är det inte många som klarar. Och inget jag skulle rekommendera om man inte gör det proffessionellt. Å knappt då.

Och undvik Dåligt fett ska det stå, inte onödigt.
Omega 3 fetter är väldigt viktiga för både kolesterol, och allmänt välbefinnande. Allt handlar om balans och sunt förnuft. Och om man vill kan man skaffa sig program som hjälper en räkna. Typ Hälsovakten eller liknande.

Senast redigerat av chrno (21 januari 2008)

RE-Amemiya Kitted FD3S
vaughn
21 januari 2008 · 674 Inlägg

Mina beräkningar är utan träningen (cykel i detta fall) men med arbete!
dvs 8 timmars arbete
jo de ska stå onödigt fett!

all info är ifrån nautilus...
en av världens största gymkedjor

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.
Mazda RX-7 "DLS" (1993)
chrno RE-雨宮
21 januari 2008 · 481 Inlägg

Det är aldeles för mkt energiintag för att man ska gå ner märkbart i vikt. Sen kan det komma från vilket företag som helst.

RE-Amemiya Kitted FD3S
vaughn
22 januari 2008 · 674 Inlägg

detta är ju bevisat och inget annat
0,5-1kg i veckan är ju verkligen rimligt tycker jag

Senast redigerat av vaughn (22 januari 2008)

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.
Mazda RX-7 "DLS" (1993)
knohultarn Sporthojspilot Deluxe
22 januari 2008 · 42 Inlägg

Sm nån tidigare sa, det är väldigt enkelt och beghöver inte krånglas till egentligen, du räknar ut vad du har för "daglig förbränning" i kcal. +500 för att öka och -500 för att minska i vikt det är inte svårare än så och det blir en lämplig viktminskning. Angående kost och mat, använd sunt förnuft och akta sig för snabba kolhydrater (undantaget under och efter träning). Kolla in shapelink.com om du undrar mer. Angående gainomax så är det slöseri med pengar. Bättre med proteinpulver/gainer.

good ´ol chicken
Ford SIERRA 2.0 "Bjärndräparn" (1986)
Runn WS7 Avstängd
22 januari 2008 · 1 031 Inlägg

knohultarn skrev:
Sm nån tidigare sa, det är väldigt enkelt och beghöver inte krånglas till egentligen, du räknar ut vad du har för "daglig förbränning" i kcal. +500 för att öka och -500 för att minska i vikt det är inte svårare än så och det blir en lämplig viktminskning. Angående kost och mat, använd sunt förnuft och akta sig för snabba kolhydrater (undantaget under och efter träning). Kolla in shapelink.com om du undrar mer. Angående gainomax så är det slöseri med pengar. Bättre med proteinpulver/gainer.

Håller med.

Pontiac Trans Am WS7 E85 "Wings West" (1998)
Edvinoo Hetast Just Nu!
12 maj 2008 · 1 355 Inlägg

Till er som är intresserade av att träna så kan ja rekommendera denna sida.. http://gymmet.blogg.se

Inspiration comes standard
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang