Projekt - Daf/Volvo 66 8V Turbo ()

Volvo_Mannen Volvoskadad
7 juli 2008 · 6 017 Inlägg

blir ju fett! ni lär får bredda bilen lite tongue

Jonas
darkwizard Fordonstekniker
7 juli 2008 · 1 740 Inlägg

Fet DAF, men har ni tänkt på nån låda än... volvo's M90 låda kan funka, men då får ni bygga om kardantunneln eller så tar ni en kombinerad bakaxel/växellåds historia, kommer inte på nån bil så har på rak arm, tror merca hadde nåt liknande.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
MrTurbo Better than God \o/
7 juli 2008 · 1 882 Inlägg

Väldans nice projekt! Skall bli MYCKET intressant att se resultatet. Snälla, tröttna inte, se till att göra det FÄRDIGT! Allt för många projekt blir stående när lusten försvinner...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
ahberg
7 juli 2008 · 31 Inlägg

MrTurbo skrev:
Väldans nice projekt! Skall bli MYCKET intressant att se resultatet. Snälla, tröttna inte, se till att göra det FÄRDIGT! Allt för många projekt blir stående när lusten försvinner...

vi kmr inte tröttna.

e ju 3 st som delar på bilen..bara ge varandra stöd hela tiden.
personligen brinner jag för detta projekt=).

Heja Näsums drifting gäng=)
Volvo 940 m50 turbo "Hellfire Racing" (1996)
timmy_r Före detta Uno Raggare
8 juli 2008 · 312 Inlägg

Volvo__Mannen skrev:
blir ju fett! ni lär får bredda bilen lite tongue

Den kommer att breddas en hel del smile

~~-----@ Timmy @-----~~
timmy_r Före detta Uno Raggare
8 juli 2008 · 312 Inlägg

darkwizard skrev:
Fet DAF, men har ni tänkt på nån låda än... volvo's M90 låda kan funka, men då får ni bygga om kardantunneln eller så tar ni en kombinerad bakaxel/växellåds historia, kommer inte på nån bil så har på rak arm, tror merca hadde nåt liknande.

Jodå, låda har vi tänkt på. Det blir ingen M90 utan vi ska köra på en getrag, kommer inte ihåg vad den hette men har för mig att den satt i någon bme m3, ahberg vet vad den heter. Kardantunneln skall byggas om, det som kommer bli lite svettigt är utrymmet för  pedalerna men det löser sig nog på ett eller annat sätt.

~~-----@ Timmy @-----~~
timmy_r Före detta Uno Raggare
8 juli 2008 · 312 Inlägg

MrTurbo skrev:
Väldans nice projekt! Skall bli MYCKET intressant att se resultatet. Snälla, tröttna inte, se till att göra det FÄRDIGT! Allt för många projekt blir stående när lusten försvinner...

Man tackar smile
Som åhberg sa så kommer vi nog inte tröttna vi är 3st som pushar på hela tiden.
Men ifrån början så var detta tänkt som ett långtidsprojekt så det skall nog inte förväntas vara färdigt till nästa sommar eller så. Men just nu är jag i alla fall förälskad i projektet och vill vara där hela tiden.

ha det

~~-----@ Timmy @-----~~
Portal Filkörning?
8 juli 2008 · 852 Inlägg

fräsigt !! vill se mera av den här kärran big_smile

timmy_r Före detta Uno Raggare
8 juli 2008 · 312 Inlägg

Portal skrev:
fräsigt !! vill se mera av den här kärran big_smile

Tackar smile
Det kommer mera snart, jag lovar. smile

~~-----@ Timmy @-----~~
timmy_r Före detta Uno Raggare
8 juli 2008 · 312 Inlägg

Igår skars fästena för bladfjädrarna bort och lite annat onödigt skit under till.
Vi har börjat på och ta väck alla relä osv vi inte ska använda.
Och motorn ifrån 945an skruvades sönder för att se om det fanns något som kunde komma till användning. Förra ägaren hade varmkört motorn när inte tempmätarn funkade. Poff sade det ifrån motorn sa han tongue Hade tyvärr inte kameran med mig igår då jag kom ifrån annat håll. Men ta med den dit imorgon.

Ha det

~~-----@ Timmy @-----~~
elvisp Ninja
8 juli 2008 · 174 Inlägg

attans du får inte glömma kameran men men gillar detta bygge smile

Volvo_Mannen Volvoskadad
8 juli 2008 · 6 017 Inlägg

timmy_r skrev:

darkwizard skrev:
Fet DAF, men har ni tänkt på nån låda än... volvo's M90 låda kan funka, men då får ni bygga om kardantunneln eller så tar ni en kombinerad bakaxel/växellåds historia, kommer inte på nån bil så har på rak arm, tror merca hadde nåt liknande.

Jodå, låda har vi tänkt på. Det blir ingen M90 utan vi ska köra på en getrag, kommer inte ihåg vad den hette men har för mig att den satt i någon bme m3, ahberg vet vad den heter. Kardantunneln skall byggas om, det som kommer bli lite svettigt är utrymmet för  pedalerna men det löser sig nog på ett eller annat sätt.

M90 är getrag med, fast de från bmw är hållbarare

Jonas
timmy_r Före detta Uno Raggare
9 juli 2008 · 312 Inlägg

elvisp skrev:
attans du får inte glömma kameran men men gillar detta bygge smile

Ska kanske dit ikväll och då åker den med smile

~~-----@ Timmy @-----~~
timmy_r Före detta Uno Raggare
9 juli 2008 · 312 Inlägg

Volvo__Mannen skrev:

timmy_r skrev:

darkwizard skrev:
Fet DAF, men har ni tänkt på nån låda än... volvo's M90 låda kan funka, men då får ni bygga om kardantunneln eller så tar ni en kombinerad bakaxel/växellåds historia, kommer inte på nån bil så har på rak arm, tror merca hadde nåt liknande.

Jodå, låda har vi tänkt på. Det blir ingen M90 utan vi ska köra på en getrag, kommer inte ihåg vad den hette men har för mig att den satt i någon bme m3, ahberg vet vad den heter. Kardantunneln skall byggas om, det som kommer bli lite svettigt är utrymmet för  pedalerna men det löser sig nog på ett eller annat sätt.

M90 är getrag med, fast de från bmw är hållbarare

Hehe, det är mycket möjligt att dom är. Men vi skall ha ifrån en bmw. smile

~~-----@ Timmy @-----~~
R_Stalhandske
9 juli 2008 · 399 Inlägg

Vilket garage håller ni hus i?

EckeHolmgren T5 & R Fantast
9 juli 2008 · 1 279 Inlägg

Läst hela tråden verkar bli ett inressant bygge denna tråd måste följas! keep up the god vork!

Erik H
timmy_r Före detta Uno Raggare
11 juli 2008 · 312 Inlägg

Maildaemon skrev:
Vilket garage håller ni hus i?

Ett i k-hamn, samma som teddy med 144 an.

~~-----@ Timmy @-----~~
timmy_r Före detta Uno Raggare
11 juli 2008 · 312 Inlägg

v80_ecke skrev:
Läst hela tråden verkar bli ett inressant bygge denna tråd måste följas! keep up the god vork!

Man tackar, jo vi ska försöka hålla uppe. smile

~~-----@ Timmy @-----~~
timmy_r Före detta Uno Raggare
11 juli 2008 · 312 Inlägg

Denna veckan har det inte hänt mycket med dafen, vi har haft andra bilar som skall poleras, mappas och ställas in inför utställning och blackrace i helgen. Men på söndag ska vi nog kunna klämma in dafen i schemat igen. smile

Tänkte höra lite om om man kan använda en M90 för att passa in med nu när vi inte har någon bmw låda. Längre fram så tänkte vi köra med Getrag 260 eller 262 och tänkte om det är ungefär samma mått på låda och så?


Ha det gott.

~~-----@ Timmy @-----~~
bollen1986
13 juli 2008 · 3 714 Inlägg

kommer bli grymt coolt när det blir klart big_smile

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang