Att många säljer samma skit under olika namn är ju verkligen ingen nyhet
Kolla bara på bilstereor med dvd och skärm tex
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Sen kan det vara så också (uttalar mig inte i detta specifika fallet) att när det görs något bra, så gör gärna kineserna en EXAKT kopia, fast med enklare/sämre/billigare material/komponenter. Så bara för att det ser likadant ut behöver absolut inte betyda att det är samma.
Klart många är samma delar! Har två trevägs 8 tumshögtalare från Biltema. Frånsett plastkåpan rint magneten som det står just biltema på så är det exakt likadan högtalare som MDS... Spelar som fan gör dom också. 300:- paret gav jag. Blir fint ljud i Commodoren de.
"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart "Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Sen kan det vara så också (uttalar mig inte i detta specifika fallet) att när det görs något bra, så gör gärna kineserna en EXAKT kopia, fast med enklare/sämre/billigare material/komponenter. Så bara för att det ser likadant ut behöver absolut inte betyda att det är samma.
Mvh Håkan
Bingo!
Många tror helt felaktigt att bara för att det SER exakt lika ut så ÄR det exakt lika.
mvh Jonas
Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Ja midbasen är den exakt samma, men MDS har valt ett enklare filter och billigare diskanter, så det är inte i samma klass som SS..
I övrigt vad gäller tex DVD-spelare med skärm så finns det ingen noname som kommer upp i samma klass som tex Kenwood, JVC, Panasonic i mellanklassen..
Har testat så många Kina DVD och kan meddela att det är rena skiten, har tyvärr sålt dem oxå så att jag vet att de går sönder.. Frågan är inte om, utan när.. Så tro absolut inte att det är i närheten av de vanliga märkena bara för att de ser liknande ut....... Finns givetvis undantag där "Kända" märken har satt sitt namn på billig skit.
Sen Mutant och Denver räknar jag inte som noname, de har kvalitetskontroll och Svenska leverantörer som fixar garantiservicen.. // Tommy
Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare) Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl
Ja midbasen är den exakt samma, men MDS har valt ett enklare filter och billigare diskanter, så det är inte i samma klass som SS..
I övrigt vad gäller tex DVD-spelare med skärm så finns det ingen noname som kommer upp i samma klass som tex Kenwood, JVC, Panasonic i mellanklassen..
Har testat så många Kina DVD och kan meddela att det är rena skiten, har tyvärr sålt dem oxå så att jag vet att de går sönder.. Frågan är inte om, utan när.. Så tro absolut inte att det är i närheten av de vanliga märkena bara för att de ser liknande ut....... Finns givetvis undantag där "Kända" märken har satt sitt namn på billig skit.
Sen Mutant och Denver räknar jag inte som noname, de har kvalitetskontroll och Svenska leverantörer som fixar garantiservicen.. // Tommy
Du får vara hur mycket bilstereonörd du vill men man ser ju att det är same same finns ju inte en detalj som skiljer.. men men bara för att det är MDS så ska det gnällas.. faan sugen att köpa hem ett soundstreamkit bara för att jämföra!! Du kanske kan ge mig ett Bra Pris??
Du får vara hur mycket bilstereonörd du vill men man ser ju att det är same same finns ju inte en detalj som skiljer.. men men bara för att det är MDS så ska det gnällas.. faan sugen att köpa hem ett soundstreamkit bara för att jämföra!!
Hur ser du vilket material det är gjort av. Du har inte den minsta tanke om att den ena kan vara medvetet gjord för att se ut exakt lik den andra?
(Nej, jag bryr mig inte om vilka märken det är, försöker bara få nyanser i diskussionen)
Du får vara hur mycket bilstereonörd du vill men man ser ju att det är same same finns ju inte en detalj som skiljer.. men men bara för att det är MDS så ska det gnällas.. faan sugen att köpa hem ett soundstreamkit bara för att jämföra!! Du kanske kan ge mig ett Bra Pris??
Det är INTE samma.
För att ta ett annat exempel; för ungefär 2 år sen när DLS kom ut med sina honeycomb element så tog det sisådär 3 månadre så fanns det kinesiska kopior ute på marknaden. De var så lika att DLS fick själva gå ut och tala om EXAKT hur man skulle se skillnad på dem - i verkligheten.
Det skulle till ett extremt tränat öga för att se skillnad på bilderna..
Och Tommy har rätt ang. de där billiga DVD spelarna med, jag kan säga att en felprocent på 30% inte är ovanligt, och det efter 6 månader, sen vete rackarn hur det ser ut efter 1-2 år. Vi är glada att vi inte tog hem sån dynga!
/Jonas
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud http://www.bilstereoforbundet.se
Det är INTE samma.
För att ta ett annat exempel; för ungefär 2 år sen när DLS kom ut med sina honeycomb element så tog det sisådär 3 månadre så fanns det kinesiska kopior ute på marknaden. De var så lika att DLS fick själva gå ut och tala om EXAKT hur man skulle se skillnad på dem - i verkligheten.
Det skulle till ett extremt tränat öga för att se skillnad på bilderna..
Och Tommy har rätt ang. de där billiga DVD spelarna med, jag kan säga att en felprocent på 30% inte är ovanligt, och det efter 6 månader, sen vete rackarn hur det ser ut efter 1-2 år. Vi är glada att vi inte tog hem sån dynga!
/Jonas
Nu måste faktis jag lägga mig i också, en fel procent på 30 det kan jag säga direkt att det har inte vi..
dock tvivlar jag inte att många har det, för det är grymt stor skillnad på dvd spelarna från kina det kan jag hålla med om, men köper man in dom billigaste modellerna därifrån som många gör då blir det så,
vi däremot testar en hel del spelare och man märker oftas rätt fort vilka som håller och vilka som itne gör det, vi tar även isär dom och kollar hur dom är byggda, kan även säga att felprocenten är högre en exempel pioneer vi säljer, men dom är ju inte heller fel fria. dock har vi garanti i fall oturen skulle vara inne.
så jonash dra inte alla över samma kant är du snäll
Kan man vara mer blåögda? Det är inte säkert att MDS kittet är det samma som Soundstreams bara för att det ser likadant ut. Det kan ju vara så att Soundstream har lagt ned lite tid på design och sedan är det någont annat företag som kommer och rippa den designen rakt av. Ta iPod som exempel. Det finns säkert tusen olika spelare som ser likadana ut men det betyder ju inte att det är samma skit.
Nu måste faktis jag lägga mig i också, en fel procent på 30 det kan jag säga direkt att det har inte vi..
dock tvivlar jag inte att många har det, för det är grymt stor skillnad på dvd spelarna från kina det kan jag hålla med om, men köper man in dom billigaste modellerna därifrån som många gör då blir det så,
vi däremot testar en hel del spelare och man märker oftas rätt fort vilka som håller och vilka som itne gör det, vi tar även isär dom och kollar hur dom är byggda, kan även säga att felprocenten är högre en exempel pioneer vi säljer, men dom är ju inte heller fel fria. dock har vi garanti i fall oturen skulle vara inne.
så jonash dra inte alla över samma kant är du snäll
mvh nyberg
Vi kan förtydliga, de allra billigaste är ju refurbished skärmar, dvs såna som varit i bruk förut. även i de lite dyrare så är det refurbished många gånger.
Jag vet ej vilka ni säljer, men kina-skärmarna är dynga, så enkelt är det, hur man än vrider och vänder på det.
Hur länge har ni hållt på att ta in dem? Du vet att kunden har rätt att lämna tillbaks grejer upp till 3 år om man anser det vara tillverkarens fel, och är det nånting som kunderna får rätt i så är det just såna här produkter när de överklagar till konsumentverket. Och jag står bakom dem det kan jag ju säga.
Så har du inte kört din import i 3 år så kan du ha en ganska obehaglig överraskning kommande....
mvh Jonas