4112
Sök

Nissan Skyline R33 eller Audi S4 BiTurbo?? kan inte bestämma mej!

342 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
ja som topic säger, jag kan inte riktigt bestämma mej!

Jag har ju Skylinen, och nu har jag fått erbjudande om att köpa en Audi S4 BiTurbo, nybesiktad och med 17" orginal och med 19" RS4 sälgar till, för 125 000:-..

Vill nu att folk ska komma med några bra anledningar, varför ska jag ha skylinen kvar lr varför ska jag köpa S4an?

Once you go Skyline, you´ll never go back!

www.drcljusdal.se
679 Inlägg
20 januari 2008
Skylinen är ju bra mycket sexigare en Audi s4 rullar det ju rätt många av redan som det är

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!

342 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
Supra_MK2 skrev:
Skit enkelt val....Ha kvar skylinen.... cool
Varför ha en "vanlig" audi när du har en rätt så ovanlig bil?

Jo, har ju sett så på saken jag oxå, för skylinen sjunker ju inte så mycke i värde, det gör ju Audin.. och båda är ungefär lika dyr (billig) att äga, så grejjen är bara att välja bil =P

671 Inlägg
20 januari 2008
VivaLaFritz skrev:

Jag har ju Skylinen, och nu har jag fått erbjudande om att köpa en Audi S4 BiTurbo, nybesiktad och med 17" orginal och med 19" RS4 sälgar till, för 125 000:-..

Vill nu att folk ska komma med några bra anledningar, varför ska jag ha skylinen kvar lr varför ska jag köpa S4an?

får man se en länk till s4an kanske?

Second is the first loser

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
20 januari 2008
Audin såklart...
Skyline är ju så uttjatat så man orkar inte ens höra namnet.

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

342 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
kohler skrev:
VivaLaFritz skrev:

får man se en länk till s4an kanske?

Ägaren till den just nu är en kompis till mej..

www.garaget.org/Bumbe

671 Inlägg
20 januari 2008
så länge du inte behöver en kombi eller är skittrött på skylinen så skulle jag ha kvar den!! som sagt mer eftertraktad/ovanlig och sportigare bil...

Second is the first loser

342 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
Men om man nu skulle välja Audin..  hur mycke tror ni att man skulle få för skylinen då? Går det att få ut lite extra eftersom den är lite unik med att vara den enda 4WD gts en i sverige?

OEM <3
6 957 Inlägg
20 januari 2008
VivaLaFritz skrev:
Men om man nu skulle välja Audin..  hur mycke tror ni att man skulle få för skylinen då? Går det att få ut lite extra eftersom den är lite unik med att vara den enda 4WD gts en i sverige?

Kanske, kanske inte tongue

Skulle ja leta efter skyline hade ja nog inte brytt mig, jo ja hade tänkt att de är dyrare
att laga den (?)

Audin är fin, men Skyline är mer udda, köpa "svensson" bil kan du göra när du
kört av dig lite, kanske nästa år ist?

Mvh

OEM <3

Drygare än Yes
112 Inlägg
20 januari 2008
Båda grymmar bilar. Skylinen är tyvär ganska vanlig nuförtiden.
men tro nog att försäkringen (om det nu är ett köp argument) är billigare på Audin.
Test kör båda och känn vilken som känns bäst då det är du som ska köra bilen.
Lycka tioll med köpet! big_smile

7 120 Inlägg
20 januari 2008
zippo skrev:
men tro nog att försäkringen (om det nu är ett köp argument) är billigare på Audin.

R33 GTS finns det gott om. Men det finns ändå bara ca 300 skylines i Sverige idag tror jag.

Edit: GT-R är fortfarande ganska ovanliga smile
Senast redigerat av Aerodynamik (20 januari 2008)

1 255 Inlägg
20 januari 2008
zippo skrev:

Skyline rätt vanlig är inte audi de eller =P haha

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Drygare än Yes
112 Inlägg
20 januari 2008

Har jag inte sagt... HAHAAHAHAHAHAH!!! big_smile

1 255 Inlägg
20 januari 2008
zippo skrev:

Nä men du skrev att skyline var vanlig precis som om inte audi skulle vara de tongue + att den han har är ju inte så vanlig då det är en GTS-T fast med 4wd vilket gör de lite coolt o ha kvar den tycker ja smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Drygare än Yes
112 Inlägg
20 januari 2008
Anubis skrev:
zippo skrev:

Nä men du skrev att skyline var vanlig precis som om inte audi skulle vara de tongue + att den han har är ju inte så vanlig då det är en GTS-T fast med 4wd vilket gör de lite coolt o ha kvar den tycker ja smile

orkar inte tjaffsa, tycker båda bilarna är grymma så det är bara för köparen att testa och avgöra vad som känns bäst.

342 Inlägg
21 januari 2008
Trådstartare
zippo skrev:
Anubis skrev:
zippo skrev:

orkar inte tjaffsa, tycker båda bilarna är grymma så det är bara för köparen att testa och avgöra vad som känns bäst.

Jag har ju kört båda..  Skylinen kör jag ju dagligen och jag stormtrivs ju på min högra stol, har ju aldrig suttit så bra.. Men Audin kan jag ju inte ge ett minus heller, för det är en fantastisk bil att framföra på vägarna..
Och till det med att äga dom och försäkring, dom ligger på näst intill samma pris, det skiljer inte många kronor mellan dom!

Så kom igen nu då, jag vill ha både positiva och negativa saker till vilken bil jag ska ha för jag kan inte bestämma det..  så argumetera mot varandra nu (för det värkar alla vilja i alla trådar här ;P) och kom fram till vilken bil jag ska ha!

342 Inlägg
21 januari 2008
Trådstartare
Anubis skrev:
zippo skrev:

Och jag tror bara det är alla andra skyline ägare här på garaget (och Aerodynamic) som vet att det är ett litet + med en 4WD gts.. ;P så försök att se bilen som lite "unik" iaf..

Nismo
758 Inlägg
21 januari 2008
Audi har ju grym kvalité, snygg design osv! Gillar inte din kaross direkt, hade nog kört på Audin!smile

306 Inlägg
21 januari 2008
helt klart skyline. inget fel på audin, men en skyline är ju ändå en skyline smile sen som du sa 4wd på en gts är ju 1 of a kind. i sverige vad jag vet iaf

Idiot..
285 Inlägg
21 januari 2008
Jag hade valt Audin,Men jag är dock Audifrälst.

Men det är lite sleepstuk med en  Audi avant och den lär ha bättre komfort(Aldrig suttit eller ens fått chansen att kolla in i en skyline så jag vet inte hur komforten är i dom)  och det går att lasta mer.
Sen är det en nyare bil.

Villken av dom har gått längst och har båda full servicebok?.
Hur använder du bilen/ska använda den?.
Senast redigerat av Nattugglan (21 januari 2008)

Sök