Dödsstraff? För eller emot?

Joel89
22 januari 2008 · 221 Inlägg

Det där om att någon som mördar någon borde dö själv vet jag inte om det är så smart. Personen kanske förtjänade det, eller dom. Ta serien Dexter som exempel. Men hur vet man om dom förtjänar det eller inte. Det kan ju inte en person bestäma. Ta Nazi tyskland som exempel. Och sen kan jag säga vad jag tycker.

Människor har fan inte lika värde! Du kanske föds med det men sen är det upp till dig vad du gör med det. Räknar dock inte hit dom som som blir uppväxta med dåliga förutsättningar. Men du har alltid ett val.

Vet fan om jag är emot eller för dödsstraff men ibland kommer det ju upp fall där människor förtjänar värre än döden.

Norbro
22 januari 2008 · 263 Inlägg

För.. i de fall när man är 100% säker på att man har rätt man/kvinna (ögonvittnen, bild/videobevis, fingeravtryck, blodspår från offret etc etc) och denne hade planerat mordet. chop chop, så va vi av med den idioten! tycker inte sådana människor ska varken sitta på kåken (5-stjärnigt hotell jämfört med thailändska fängelser) å snylta på skattepengar eller förpesta vår luft ute i samhället.. när man ändå hade uppe saken så: SÄNK STANDARDEN PÅ SVENSKA FÄNGELSER. de ska väll förf*n svida om man gjort någonting fel..

Volvo - Probably the best car in the world
"Ge mig svenskar, wiskey och snus så ska
jag bygga järnväg ända in i helvete"
James J. Hill, Amerikas stora järnvägsbyggare
Tore Student
22 januari 2008 · 232 Inlägg

Jag är klart emot

Jag tänker som så att antingen får alla eller ingen.

Antingen får staten och alla andra döda de som de tycker förtjänar det.

eller så får ingen

- Vad har du i lådan?
- Kaniner.
- Vad gör de?
- Kaniner...
richardoo290 VOLVO for life..
22 januari 2008 · 2 113 Inlägg

Blixten854 skrev:
Vet fan om jag är emot eller för dödsstraff men ibland kommer det ju upp fall där människor förtjänar värre än döden.

det betyder att du är för dödstraff.
endast de som begått mkt allvarliga brott skall dödas..
snattar du en snickers på ica räcker de med lite skäll.. o om du snor en tv bör du få böter..? ...o om då våldtar 15 tjejer samt styckar dem i bitar.. då förtjänar du dödstraff!



ni 15-20% i tråden som tycker dödstraff är fel. vakna och se verkligheten!!
skulle nån som står er riktigt nära bli utsatt för massa hemskt och sedan mördad pga pengar eller nått
(ej psykfall) - tro fan! att ni ändrar uppfattning då! ni vill då se personen död eller ännu värre!
att sitta på ett forum och försöka verka smart och säga att mördare behöver vård .. de är jättegulligt av er..
men i verkligheten om nått skulle hända tänker ni då fan inte så!

om jag dödar min granne o hans ungar för 10 000kr .. förtjänar jag inte att leva sj!
förstår inte hur folk kan anse att dem borde få leva? ni kanske är mördare själva? hmm

Maizer
22 januari 2008 ·

Kan man rättfärdiga mord med mord?

Tore Student
22 januari 2008 · 232 Inlägg

men ni som är för dödsstraff ska man då döda alla kvinnor som gör en abort?

hon har ju dödat ett liv och dö förtjänar hon också att dö eller hur var det?

- Vad har du i lådan?
- Kaniner.
- Vad gör de?
- Kaniner...
richardoo290 VOLVO for life..
22 januari 2008 · 2 113 Inlägg

Tore skrev:
men ni som är för dödsstraff ska man då döda alla kvinnor som gör en abort?

hon har ju dödat ett liv och dö förtjänar hon också att dö eller hur var det?

det är inte nått liv förrens efter 4-5 månader eller nått.
efter den tiden när man anser att det är ett liv får man inte göra abort.
men innan får man..

ska vi sjunka till ännu lägre nivå? varje gång du "planterar din säd" i toapapper och spolar ner i dasset så massmördar du! yikes



roll

Joel89
22 januari 2008 · 221 Inlägg

Tore skrev:
men ni som är för dödsstraff ska man då döda alla kvinnor som gör en abort?

hon har ju dödat ett liv och dö förtjänar hon också att dö eller hur var det?

Du verkar inte fatta det va?
Bara för att man är för dödsstraff ska inte alla som begår brott dö! Tycker själv att abort är okej. Det räknas faktiskt itne som ett barn förens en viss tid har gått...

Norbro
22 januari 2008 · 263 Inlägg

richardoo290 skrev:

Tore skrev:
men ni som är för dödsstraff ska man då döda alla kvinnor som gör en abort?

hon har ju dödat ett liv och dö förtjänar hon också att dö eller hur var det?

det är inte nått liv förrens efter 4-5 månader eller nått.
efter den tiden när man anser att det är ett liv får man inte göra abort.
men innan får man..

ska vi sjunka till ännu lägre nivå? varje gång du "planterar din säd" i toapapper och spolar ner i dasset så massmördar du! yikes



roll

ahahaha, ett skratt i natten haha lol

edit: övertrött

Senast redigerat av Norbro (22 januari 2008)

Volvo - Probably the best car in the world
"Ge mig svenskar, wiskey och snus så ska
jag bygga järnväg ända in i helvete"
James J. Hill, Amerikas stora järnvägsbyggare
Tore Student
22 januari 2008 · 232 Inlägg

Blixten854 skrev:

Tore skrev:
men ni som är för dödsstraff ska man då döda alla kvinnor som gör en abort?

hon har ju dödat ett liv och dö förtjänar hon också att dö eller hur var det?

Du verkar inte fatta det va?
Bara för att man är för dödsstraff ska inte alla som begår brott dö! Tycker själv att abort är okej. Det räknas faktiskt itne som ett barn förens en viss tid har gått...

Vad gör det till ett barn då? är det att det har fått två armar och två ben eller är det att det kan tänkas att barnet tänker?
om en mamma åker till afrika (elelr vart man nu gör sånt)  och gör abort när barnet är 5 månader och inte bara gör det en gång ska hon dödas då?

- Vad har du i lådan?
- Kaniner.
- Vad gör de?
- Kaniner...
richardoo290 VOLVO for life..
22 januari 2008 · 2 113 Inlägg

Tore skrev:

Blixten854 skrev:

Tore skrev:
men ni som är för dödsstraff ska man då döda alla kvinnor som gör en abort?

hon har ju dödat ett liv och dö förtjänar hon också att dö eller hur var det?

Du verkar inte fatta det va?
Bara för att man är för dödsstraff ska inte alla som begår brott dö! Tycker själv att abort är okej. Det räknas faktiskt itne som ett barn förens en viss tid har gått...

Vad gör det till ett barn då? är det att det har fått två armar och två ben eller är det att det kan tänkas att barnet tänker?
om en mamma åker till afrika (elelr vart man nu gör sånt)  och gör abort när barnet är 5 månader och inte bara gör det en gång ska hon dödas då?

nej, du verkar inte fatta...
alla skall inte dödas!!!

bara riktigt hemska människor som dödat fullt levande människor. de förtjänar att dö!
om en mamma gör abort lite innan födseln så förtjänar hon säkert vård/fängelse

att införa dödstraff betyder inte att alla ska avrättas.. bara de riktigt hemska jävlarna

richardoo290 VOLVO for life..
22 januari 2008 · 2 113 Inlägg

Norbro skrev:

richardoo290 skrev:

Tore skrev:
men ni som är för dödsstraff ska man då döda alla kvinnor som gör en abort?

hon har ju dödat ett liv och dö förtjänar hon också att dö eller hur var det?

det är inte nått liv förrens efter 4-5 månader eller nått.
efter den tiden när man anser att det är ett liv får man inte göra abort.
men innan får man..

ska vi sjunka till ännu lägre nivå? varje gång du "planterar din säd" i toapapper och spolar ner i dasset så massmördar du! yikes

roll

ahahaha, ett skratt i natten haha lol

edit: övertrött

haha, tongue
vadå? han är ju lika hemsk som hitler.. båda avrättar ju miljontals liv cool
varje timma produceras 1miljon små "liv" i mannens testiklar..  kan du tänka dig hur många han har producerat och mördat under sitt liv?

Senast redigerat av richardoo290 (22 januari 2008)

Jaacke90
22 januari 2008 · 122 Inlägg

riktiga frågan är ju om Samhället blir mördare och borde dömas efter de har utdelat dödsstraff åt nån stackars pygmé. ännu värre blir frågan om det visar sig att han inte gjorde det efter avrättningen. sen är det nog värre att sitta inne för resten av livet ganska mkt värre än att få ett snabbt slut. fast detta är bara spekulationer för att jag har varken dött eller suttit inne. om man inte tror på reinkarnation det vill säga... fast då har man riktigt hoppat i galen tunna.

"En klok man är den som begriper att han ingenting förstår"
Tore Student
22 januari 2008 · 232 Inlägg

richardoo290 skrev:

Tore skrev:

Blixten854 skrev:

Du verkar inte fatta det va?
Bara för att man är för dödsstraff ska inte alla som begår brott dö! Tycker själv att abort är okej. Det räknas faktiskt itne som ett barn förens en viss tid har gått...

Vad gör det till ett barn då? är det att det har fått två armar och två ben eller är det att det kan tänkas att barnet tänker?
om en mamma åker till afrika (elelr vart man nu gör sånt)  och gör abort när barnet är 5 månader och inte bara gör det en gång ska hon dödas då?

nej, du verkar inte fatta...
alla skall inte dödas!!!

bara riktigt hemska människor som dödat fullt levande människor. de förtjänar att dö!
om en mamma gör abort lite innan födseln så förtjänar hon säkert vård/fängelse

att införa dödstraff betyder inte att alla ska avrättas.. bara de riktigt hemska jävlarna

om jag dödar min granne o hans ungar för 10 000kr .. förtjänar jag inte att leva sj!
förstår inte hur folk kan anse att dem borde få leva? ni kanske är mördare själva?

jaja jag vet att det inte är samma medelande jag citerar men sagt är sagt.


om mamman får 100 000 av pojkvännen för att göra abort då. har hon då uppfylt kriteriet för att få dödsstraff?

- Vad har du i lådan?
- Kaniner.
- Vad gör de?
- Kaniner...
richardoo290 VOLVO for life..
22 januari 2008 · 2 113 Inlägg

Tore skrev:
om mamman får 100 000 av pojkvännen för att göra abort då. har hon då uppfylt kriteriet för att få dödsstraff?

om aborten sker innan det blivigt "liv"/foster/männska av saken.. så har kvinnan inte  gjort nått direkt fel, däremot pojkvännen som mutat henne till det gjort sig skyldig för utpressning och borde få ett relativt lågt straff. som böter/halvårs fängelse max!

men om det sker strax innan födseln kan man konstatera det som mord! både pojkvännen och modern är då skyldiga och borde båda få göra en rättpsykiatriskt undersökning.
är dem friska så ge dem båda 20års fängelse.

är dem sjuka så ge dem den vård de behöver.


//fortfarande så är de hemska jävla mördarsvin/serievåldtäcktsmän/pedofiler..osv.. som ska åka på döds-straff o ingen annan!
roll

Senast redigerat av richardoo290 (22 januari 2008)

blacken
22 januari 2008 ·

jonesono skrev:

blacken skrev:

jonesono skrev:
Intressant att ytterst få inlägg verkar handla om själva bakgrunden till varför allvarliga brott sker. Bara en sådan sak i kombination med att man vill dela ut dödsdomar och "häxbränning" åt höger och vänster, visar bara vilken i särklass låg tankenivå man har placerat sig själv i. De som tar åt sig, bör ta åt sig här.

Bakgrunden till brott är ganska så enkel, man har svårt eller bristande vilja att följa gällande lagar och regler som vi har i vårat samhälle. Oavsett hur en individ "mår/anser" så måste han/hon följa vissa regler som vi har för våran allmänna trevnads skull, vill inte individen acceptera det och följa lagar och regler så måste vi (samhället/staten) se till att vederbörande INTE kan härja fritt..

Absolut! Men det jag menade var att många (inte du, vad jag läste mig till) hellre ser att pengarna går till att bekosta "en kula" som straff, snarare än att "se till att vederbörande INTE kan härja fritt". Skall man satsa på förebyggande eller ska man satsa på eftergifterna?
Vad vinner samhället på?:
- Att satsa pengar på att så många som möjligt skall leva i konsensus med varandra och där man hellre ser ett "användningsområde" i människor, dvs man får ut något utav dem (kalla det arbete eller vad du vill här).
Eller
- Att röja undan samtliga som inte klarar av att anpassa sig enligt de samhällets lagar/regler(/även normer). Med andra ord få bort dem för gott!

Själva förekomsten av den brottslighet vi har idag beror till stor del av att lagstiftning/lagstiftarna har misslyckats att skapa en bra "grund" för föräldrar att ge barnen en bra/korrekt uppfostran. En familj är ett samhälle i miniatyr, föräldrarna måste få tillgång till dom "verktyg" som krävs för att "styra" upp barnet/barnen i hur ett samhälle fungererar. Samhället i sin tur måste vara en reflexion av familjen så att individen kan "känna" igen sig i den miljön när han kommer ut i den.

blacken
22 januari 2008 ·

jonesono skrev:

Blida skrev:
För dödsstraff!

Har man med "flit" tagit en annan människas liv skall man "ge" sitt för det.
Och den sk psykiatrin som var och varrannan dåre hamnar på är bättre att lägga ned och göra sig av med spykfallen för gott i stället.
Observera nu att ja pratar om dom psykfallen som åker in och ut efter flertalet GROVA brott osv.

Intressant att så många här helt hejdlöst kan tala om att folk skall dödas, "öga för öga...", staten skall vara bödeln, häng dem, "klipp av dem... med häcksaxen"... osv.
Är det här svaret på att få slut på brottsligheten? Att mord är lösningen på mord.
"Grattis, du har just nu kommit till... Texas! Var god tag av dig skorna och sätt dig i stolen"
Blev vi av med brottsligheten?...Nej! Sjönk den ens?... Nej!... Jahopp... vad gör vi nu?

Bra idé med psykfallen där.. briljant.. riktigt genomtänkt.. eller, nej.
"Vi lägger ner psykiatrin! För då behöver inte de som måste ha hjälp, komma hit..varken de djupt psykotiskt sjuka eller någon annan heller... Då får vi bukt på problemet!"

Är man ordentligt sjuk, skall man också stanna ordentligt länge och rehabiliteras för att (om möjligt) reda ut hur man skall få människan frisk. Går det långsamt eller inte alls, är inte svaret att "knäppa" dem.
Helt absurt!!

Men du måste ändå medge ATT det finns individer som vi ALDRIG kan släppa lösa i vårat samhälle. Och som det inte/aldrig går att "bota" i från sin böjelser att vilja skada/döda andra individer.

blacken
22 januari 2008 ·

Tore skrev:
men ni som är för dödsstraff ska man då döda alla kvinnor som gör en abort?

hon har ju dödat ett liv och dö förtjänar hon också att dö eller hur var det?

Praktisk sett så är det läkaren som utför "brottet".

richardoo290 VOLVO for life..
22 januari 2008 · 2 113 Inlägg

blacken skrev:

Tore skrev:
men ni som är för dödsstraff ska man då döda alla kvinnor som gör en abort?

hon har ju dödat ett liv och dö förtjänar hon också att dö eller hur var det?

Praktisk sett så är det läkaren som utför "brottet".

båda är lika skyldiga hmm

richardoo290 VOLVO for life..
22 januari 2008 · 2 113 Inlägg

blacken skrev:

jonesono skrev:

Blida skrev:
För dödsstraff!

Har man med "flit" tagit en annan människas liv skall man "ge" sitt för det.
Och den sk psykiatrin som var och varrannan dåre hamnar på är bättre att lägga ned och göra sig av med spykfallen för gott i stället.
Observera nu att ja pratar om dom psykfallen som åker in och ut efter flertalet GROVA brott osv.

Intressant att så många här helt hejdlöst kan tala om att folk skall dödas, "öga för öga...", staten skall vara bödeln, häng dem, "klipp av dem... med häcksaxen"... osv.
Är det här svaret på att få slut på brottsligheten? Att mord är lösningen på mord.
"Grattis, du har just nu kommit till... Texas! Var god tag av dig skorna och sätt dig i stolen"
Blev vi av med brottsligheten?...Nej! Sjönk den ens?... Nej!... Jahopp... vad gör vi nu?

Bra idé med psykfallen där.. briljant.. riktigt genomtänkt.. eller, nej.
"Vi lägger ner psykiatrin! För då behöver inte de som måste ha hjälp, komma hit..varken de djupt psykotiskt sjuka eller någon annan heller... Då får vi bukt på problemet!"

Är man ordentligt sjuk, skall man också stanna ordentligt länge och rehabiliteras för att (om möjligt) reda ut hur man skall få människan frisk. Går det långsamt eller inte alls, är inte svaret att "knäppa" dem.
Helt absurt!!

Men du måste ändå medge ATT det finns individer som vi ALDRIG kan släppa lösa i vårat samhälle. Och som det inte/aldrig går att "bota" i från sin böjelser att vilja skada/döda andra individer.

nej, klart han inte fattar de för då skulle vi inte ens diskutera med han.
han har ju fått för sig att alla brottslingar skall dödas..
införa dödstraff betyder att de absolut värsta som inte går att bota och inte kan släppas ut i samhället. dem borde dö.  .. men han tror ju alla ska avrättas så de e ingen ide o tjafsa med han roll

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang