körtelfeber

Alex_bergstr
22 januari 2008 · 1 364 Inlägg

tack för alla svar.. fyfan har legat vaken hela natten har inte kunnat sova ngt alls.. å nu på morgonen var det värre! trodde fan inte de kunde bli värre sad

BMW 540i/6 nr 473 av 797 "Under renovering" (1995)
BMW 435i Gran coupe "Estoril blå" (2015)
Lardi SQ
22 januari 2008 · 1 343 Inlägg

oj då, fler som får denna onda sjukdom.. låg i lumpen, ryckte in 31 juli, fick detta precis efter jul å nyår... de tog över 3 månader innan ja fick diagnosen, hade problem med lungor å hela skiten, sen när ja väl fick diagnosen körtelfeber den 14 mars så blev ja avskriven från lumpen
inom 5 min (inte roligt alls) men ja fick jätte svullen hals, låg i över 40 grader ja med.. inget fysiskt arbete från de att de tagit slut.. så 1 juni fick ja åter börja röra mig.. 6 månader! så ja tror du ska sjuka dig.. men de slår olika på folk givetvis!

Ljudnörd!
Alex_bergstr
22 januari 2008 · 1 364 Inlägg

kan jag få halsfluss igen eller kan man bara få det 1 gång?tongue

BMW 540i/6 nr 473 av 797 "Under renovering" (1995)
BMW 435i Gran coupe "Estoril blå" (2015)
Kesler
22 januari 2008 · 3 650 Inlägg

man kan bara ha körtelfeber 1 gång..men ingen alkohol till dig på ett tag  wink  surt

Alex_bergstr
22 januari 2008 · 1 364 Inlägg

Kesler skrev:
man kan bara ha körtelfeber 1 gång..men ingen alkohol till dig på ett tag  wink  surt

okej jo det är surt som fan tongue gäller det halsfluss med? min flickvän har nämligen haft halsfluss men inte körtelfeber..

BMW 540i/6 nr 473 av 797 "Under renovering" (1995)
BMW 435i Gran coupe "Estoril blå" (2015)
Zpira Polack
22 januari 2008 · 61 Inlägg

Att ha en spotthink underlättar lite med så du slipper svälja saliv hela tiden. kanske inte det fräschaste men det funkar!

My Life - My Way
Saab 9-3 Aero 2.8T SC "StorGripen" (2006)
Alex_bergstr
22 januari 2008 · 1 364 Inlägg

Zpira skrev:
Att ha en spotthink underlättar lite med så du slipper svälja saliv hela tiden. kanske inte det fräschaste men det funkar!

har faktist tänkt på det med:Dkör fan på de inatt iaf;)

BMW 435i Gran coupe "Estoril blå" (2015)
BMW 540i/6 nr 473 av 797 "Under renovering" (1995)
Ksj
22 januari 2008 · 1 217 Inlägg

Kesler skrev:
man kan bara ha körtelfeber 1 gång..men ingen alkohol till dig på ett tag  wink  surt

Inte riktigt sant. Det finns många typer av det tyvärr.
Jag har haft det två ggr och min bästa polare har haft det 4(fyra!) ggr..

Saab 900 "2.1an" (1992)
Rostens-garage
22 januari 2008 · 546 Inlägg

När jag fick den så bet jag ihop som en riktig karl. Fortsatte att jobba och träning för fullt.  Vaknade med feber runt 39 grader så i med massa Alvedon och ut och träna och sedan cykel till jobbet . Sedan blev jag riktigt dålig. Fick skyhög feber (över 41 grader) och körtlar i ljuskar och armhålor svullnade upp till stora knölar. Tog nästan ett år innan jag kunde gå ordentligt utan att det kändes som man råkat klämma pungkulorna i ett skruvstycke. Att ha sex gjorde fruktansvärt ont då knölarna i ljumskarna var fruktansvärt ömma vid minsta beröring. Läkaren hade också en och annan högljud åsikt när jag tillslut sökte läkarvård.
Så ta det lugnt.

Kesler
22 januari 2008 · 3 650 Inlägg

Ksj skrev:

Kesler skrev:
man kan bara ha körtelfeber 1 gång..men ingen alkohol till dig på ett tag  wink  surt

Inte riktigt sant. Det finns många typer av det tyvärr.
Jag har haft det två ggr och min bästa polare har haft det 4(fyra!) ggr..

jasså..ja där ser man

Ksj
22 januari 2008 · 1 217 Inlägg

Körtelfeber är aldrig kul, jag har haft det 2ggr, första gången svår vilket resulterade i bort ruttnade (döda) halsmandlar som blev svart-blåa och försvann nästan helt + att jag fick leverskador. andra gången (8månader efter första) fick jag en mildare variant som gjorde det jobbigt att äta och allmänt utslagen.

Har du svårt att äta så be om att få allergitabletter med korison, typ betapred.
Dom vidgar luftrör och tar ned svullnaden i halsen.

Du kan även be om xylocain viskös att gurgla med, det hjälper trots att jag spydde av smaken varje gång.
Det används normalt sett vid halsoperationer och när de kör in sonder på mindre trevliga ställen.

Krya på dig!

Saab 900 "2.1an" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang