2049
Sök

Takskärm blinkar itakt med basen! V40 T4

1 634 Inlägg
23 januari 2008
Alltså blinkningar får man om batterierna inte levererar tillräckligt med ström. Se till att batteriet är fräscht först. Men det kommer fortfarande att blinka, det är ganska säkert. Det är vid basattackerna som batteriet inte hinner lämna ström tillräckligt snabbt, strömmen finns där alltså men den hinner inte fram i tid, det är där en kondning kommer till hands, den lämnar strömmen mycket snabbare än ett batteri, dessutom brukar man montera kondningen i skuffen och strömmen når då steget ännu snabbare.

Bästa alternativet är att både ha ett extra batteri där bak, paralellkopplat med det främre batteriet, och en kondning mellan bakre batteriet och steget du driver basen med.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

Fotograf
1 319 Inlägg
23 januari 2008
ToTTeN skrev:
Har du funderat på att fylla på skärmen med ström.. DET MÅSTE MAN GÖRA INNAN MAN SÄTTER DIT DEN ANNARS ÄR DEN PAJ FÖR ALLTID (Enligt min kompis)

Första jag skulle prova är att ladda batteriet ordetligt.. effter det instalera ett extra batteri (skadar alldrig)

haha fylla på en skärm med ström han måste mena en kondensator. eller fyller han på dator skärmen om han kopplar ur den å eller lol

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

577 Inlägg
27 januari 2008
Trådstartare
Nu ska jag skruva ner skärmen & kolla alla lödningar för det glappar i video kabeln inne i skärmen.....
sedan får vi se vad det blir!
smile

/Hedman

400 Inlägg
27 januari 2008
Tjena!
Har inte läst allas meddelanden så sorry om de blir repeat..
Sätter en peng på att övriga lampor i bilen blinkar också?
De du behöver göra ...tyvärr...är att i första hand se över bilens strömkablar, från batteriet. Säkerligen ganska tunna...så dom behöver du Gärna byta ut till grövre. Prova det först och se vad som händer smile

Ride Like You´ve Never Been Hurt

577 Inlägg
28 januari 2008
Trådstartare
Nu kan tråden stängas för video kabeln blev lagad skärmen funkade ett tag säkringen gick sedan in med en ny sedan rykte det ur skärmen & nu är den paj lika säkring men det va så att en lite komponet i skärmen blir stekande het går inte ta på den så det har väll blivit nån kortis i kretskortet & eftersom jag fixa med kablarna så får jag inte ut nått på garanti så det är bara att slänga bort tuvärr!!!
sad sad sad

/Hedman

8 156 Inlägg
28 januari 2008
Känns lite surt antar jag? Snacka om otur sad

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1 050 Inlägg
28 januari 2008
Otur & otur? När säkringen går sönder, så sätter man absolut "INTE" dit en ny..i tron att det då skall fungera. Om säkringen går sönder, så tyder detta på kortslutning. Fortsätter man då att "MATA PÅ" med nya säkringar, då brinner skiten upp till slut. big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

8 156 Inlägg
28 januari 2008
Jo, det förstås. Jag skulle nog felsökt lite mer innan jag satte i en ny säkring.
Men ibland har man ju bråttom och tänker galet.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

577 Inlägg
28 januari 2008
Trådstartare
E-30 skrev:
Otur & otur? När säkringen går sönder, så sätter man absolut "INTE" dit en ny..i tron att det då skall fungera. Om säkringen går sönder, så tyder detta på kortslutning. Fortsätter man då att "MATA PÅ" med nya säkringar, då brinner skiten upp till slut. big_smile

svårt att fel söka uta ström om det inte synns som det va....! en liten svart krets som va glödhet men inte syndes så va inte så lätt skulle alldrig fått reda på det utan ström...! men men nu blir det väll en större skärm istället!

/Hedman

1 050 Inlägg
28 januari 2008
Hedman82 skrev:
E-30 skrev:

svårt att fel söka uta ström om det inte synns som det va....! en liten svart krets som va glödhet men inte syndes så va inte så lätt skulle alldrig fått reda på det utan ström...! men men nu blir det väll en större skärm istället!

Du får se det som "Läropengar" man lär ju av sina tidigare misstag. big_smile Jag har själv slängt ut tusentals kronor på mina tidigare missar. (dyra läropengar) Detta gäller nog de allra flesta som bygger bilstereo. big_smile

577 Inlägg
28 januari 2008
Trådstartare
E-30 skrev:
Hedman82 skrev:
E-30 skrev:

Du får se det som "Läropengar" man lär ju av sina tidigare misstag. big_smile Jag har själv slängt ut tusentals kronor på mina tidigare missar. (dyra läropengar) Detta gäller nog de allra flesta som bygger bilstereo. big_smile

Men hur ska man felsöka utan ström????tongue

/Hedman

1 050 Inlägg
28 januari 2008
Hedman82 skrev:
E-30 skrev:
Hedman82 skrev:

Ingenting är omöjligt, bara man är envis..big_smile

577 Inlägg
28 januari 2008
Trådstartare
E-30 skrev:
Hedman82 skrev:
E-30 skrev:

jag är ingen som pillar så mycke & skulle jag lämna in den kostar det mer än att köpa en ny smile
Jag köpte den för några hundra under 1000:- så då är det bättre & köpa NY.....
jaja shit the same nu är den i elektronik himmlen big_smile

/Hedman

1 050 Inlägg
28 januari 2008
Hedman82 skrev:
E-30 skrev:
Hedman82 skrev:

jag är ingen som pillar så mycke & skulle jag lämna in den kostar det mer än att köpa en ny smile
Jag köpte den för några hundra under 1000:- så då är det bättre & köpa NY.....
jaja shit the same nu är den i elektronik himmlen big_smile

R.I.P  big_smile

577 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
saknar skärmen men det blir en ny fast 10" smile

/Hedman

1 058 Inlägg
10 februari 2008
orkade inte läsa hela tråden. men en teori kan ju vara att trycket på skärmen får den att flimmra/blinka. en kompis satt med en laptop i min bil och hela skärmen såg ut som när man pillar med fingret på den på grund av bastrycket. smile

PoLoud =D

Sök