3972
Sök

Snökedjor på däck.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
23 januari 2008
Trådstartare
ja undrar vad det finns för nack och fördelar med snökedjor.. om man skulle kunna köra med dubbfritt och med snökedjor.. eftersom att det är ett jävla gnäll överallt på dubbdäck..
fast man kanske inte får göra så, vad vet ja :p, därför ja frågar ^^ tongue

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

796 Inlägg
23 januari 2008
kör du över 30 km/h med snökedjor så lär du köra sönder bilen. Låter en hel del med. så är nog inget o rekommendera dig använd dom bara då du sitter fast

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
23 januari 2008
Trådstartare
det går igenom däcken då eller ?
nä , ja bara tänkte.. vet inte ett skit om snökedjor tongue

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

3 059 Inlägg
23 januari 2008
Kan tänka mig att det blir en jedra massa vibrationer o skrammel med kedjor.. Kommer man på vägar utan snö tycker jag de skulle kännas ännu halare med kedjor när man svänger.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
23 januari 2008
Snöskedjor är obligatorisk i stora delar av alperna, pyrenen, jura där dubbdäck har inget effekt pga djupet på snön.
På dessa delar, finns kontroler för turister som vill åka upp med bil, det får dom inte om dom inte har skedjor monterade på bilen.
många företag i Sverige säljer skedjor och dom har det som visning färdigt monterad på ett däck, det är bara att gå där och ser hur det ser ut. det går inte genom däcken.
Jag ha kört ofta i Frankrike med skedjor i alperna för mitt jobb, och som säger Ronne, över 30 är inte så rekomenderad.cool

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
23 januari 2008
Trådstartare
alain skrev:
Snöskedjor är obligatorisk i stora delar av alperna, pyrenen, jura där dubbdäck har inget effekt pga djupet på snön.
På dessa delar, finns kontroler för turister som vill åka upp med bil, det får dom inte om dom inte har skedjor monterade på bilen.
många företag i Sverige säljer skedjor och dom har det som visning färdigt monterad på ett däck, det är bara att gå där och ser hur det ser ut. det går inte genom däcken.
Jag ha kört ofta i Frankrike med skedjor i alperna för mitt jobb, och som säger Ronne, över 30 är inte så rekomenderad.cool

okej okej ^^ tongue de är iof sant ^^ , måste va lite djup annars går det ju bra med däcken..
då är det ingenting man ska ha ^^ tongue det är sämre med ^^ speciellt i mellansverige:P

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Sök