4907
Sök

volvo s60 som förstabil , vad tycker du om det?

1 722 Inlägg
24 januari 2008
Trådstartare
Volvo s60 med turbo motor är det något att skaffa som försbil?

är det hög försäkring och skatt o sånt tongue ??

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

155 Inlägg
24 januari 2008
ja varför inte.. volvo gör ju bra bilar nu förtiden.
Kvaliten är väl sisådär men duger gott o väl som första bil.
Nu vet inte jag hur gammal du är, men jag tycker att är man under 25 år så är försäkringen dyr
Så du kan ju sätta på din farsas namn, och han kan anmäla att han har barn under 25 år som kommer bruka bilen..  krockar du med bilen så är självrisken 1000kr dyrare.
Va 'r det för motor du tänker på? 2,4t ,2,5t eller t5?

1 722 Inlägg
24 januari 2008
Trådstartare
2.5t an

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

julgran
214 Inlägg
24 januari 2008
Jag har en s60 2.5T som första bil och det funkar utmärkt om man har ekonomin för det.
Försäkringen ligger på ca 20 000 året på mig som är 18 år med nytaget kort, det är hel försäkring.
Om du skriver den på pappa eller någon annan äldre blir det ungefär 4* billigare.

2 283 Inlägg
24 januari 2008
När vi var på undervisning hos Länsförsäkringar sa de att det är en ny lag ang. köra annans bil om den inte står på dig så kan det bli ett jävla kalas osv lyssnade inte riktigt faktiskt.

Har själv bilen på min pappa just nu, inte så farlig försäkring flyttar över den till mig när jag fyller 18år pga andra upplysningar om att det kan bli dyrt om du inte har den på dig själv eller något i den stilen.

R.I.P. Michael Jackson!

Sök