2391
Sök

Varför fejka bilmodell?!

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
25 januari 2008
Quantic skrev:
Hört talas om att bygga replica? alltså att bygga en kopia av en värre bil. Alla har kanske inte råd o köpa den värsta audin, men o slänga på kjolarna o ett emblem så har man ju den modellen man helst vill ha utan att det kostar skjortan. It's as simple as that.

Men varför kan man inte acceptera själv då att man inte har råd med värstingaudin? Är man så ytlig att man sätter dit emblem och annat för NÅN ANNANS skull? hmm Men mest förlöjligande det ju ute på vägarna sen om man ska racea med nån... Kvittar ju hur mycket kjol och annat man har på då. Ingen som komemr ihåg i Bilsport eller vad det nu var om en kille som hade en gubbgrön 244, nån 70-talare, helt originalare som gick utav bara helvete. Hängde av de flesta på strippen. DET är nice! big_smile

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
25 januari 2008
URC skrev:
Hade ett vanligt 1.8 emblem på baken ett tag, lite sleeper sådär.
Förvånande många som vinkade till race övertygade om att den tar jag...
Dom minerna när man sen trampade på gasen och försvann haha big_smile
Dock inget märke alls på baken nu.

Så underbart! Kanske skulle sätta dit 2,0T på min då. big_smile
Senast redigerat av Dave_C70 (25 januari 2008)

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
25 januari 2008
Dave_C70 skrev:
URC skrev:
Hade ett vanligt 1.8 emblem på baken ett tag, lite sleeper sådär.
Förvånande många som vinkade till race övertygade om att den tar jag...
Dom minerna när man sen trampade på gasen och försvann haha big_smile
Dock inget märke alls på baken nu.

Så underbart! Kanske skulle sätta dit 2,0T på min då. big_smile

2.0t skulle passa fint på min wink

Har faktiskt funderat på att dra in på saab och höra om dom har lite lösa delar till bilen, älskar sleepers big_smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
25 januari 2008
Om jag nån dag har en m3 så ska de fan sitta 316 emblem på den bara för att jävlas! smile

Bmw osv..

Rent A Retard !
674 Inlägg
25 januari 2008
har man en bil tex som dom dom har dragits upp som exempel i tråden, o hivar på massa skit för att den ska blikna en bil av samma modell fast med mera ögongodis från fabrik, även motoralternativ. kan förstå att org kjolar och sånt är snyggare en "aftermarket kjolar"

men det där med emblemen, slänger man på ett sånt så blir fan både ägaren o bilen mytomaner, varför ska man ljuga om nått man inte har ? är det verkligen så häftigt att ha det värsta, blir man lyckligare då ?

det kan ni som läser detta o vet att ni har gjort någe av det som dragits upp i tråden, ni kan ju tänka på det, blir ni lyckligare av att det står ett R på din volvo ?

nejj, skämmes tamefaan lolcool

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

Teddan
2 495 Inlägg
25 januari 2008
jag fundera på att sätta på A4 1,6 på min Rs4

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
25 januari 2008
hm då kanke det är fel å sätta turbo eblem på min turbokomverterade 240 när det är en gl från början?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Drygare än Yes
112 Inlägg
25 januari 2008
turboforssen skrev:
hm då kanke det är fel å sätta turbo eblem på min turbokomverterade 240 när det är en gl från början?

Har den Turbo underhuven är ju inte samma sak som om du har en gammal sugis me Turbo märke... wink
Fast tycker du ska sätta ett DL märke på den. big_smile

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
25 januari 2008
zippo skrev:
turboforssen skrev:

Har den Turbo underhuven är ju inte samma sak som om du har en gammal sugis me Turbo märke... wink
Fast tycker du ska sätta ett DL märke på den. big_smile

ha ha ja om jag ska sätta på ett snik eblem kan jag ju sätta på "L" istället

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

167 Inlägg
25 januari 2008
När jag köpte min bil hade den ett M-märke i fronten. Bilen är visserligen utrustad med M-paket men efter att ha funderat lite åkte det ändå bort. Kommer inte fram igen förrens jag dratt ett par M635or (om det någonsin kommer hända).

BMW Power
2 362 Inlägg
25 januari 2008
r-ted skrev:

Ganska lätt att se att det är en Rs4 ändå tongue

BMW, bogsering med wire :/

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
25 januari 2008
FugitivE skrev:
r-ted skrev:

Ganska lätt att se att det är en Rs4 ändå tongue

Kan ju vara en stylad 1,6'a wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Sleeper
3 084 Inlägg
25 januari 2008
Hade man kört 850 t5 så skulle jag satt på ett 850se märke ist typ
Senast redigerat av Sushikocken (25 januari 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

4 299 Inlägg
25 januari 2008
Att sätta på emblem från värre modeller e ju lite fjantigt, de håller jag med om. Men att sätta typ A4 1.6 på en RS4 e ändå en kul grej tongue

Kunde inte låta bli, men här får ni se en "BMW M3" "Replica" wink

http://www.garaget.org/gallery/archive/59709/208027_zl72z5.jpg

Just sånt e så fjantigt, men förmodligen är det för att dom vill ha nåt som dom inte har råd me. Någon bättre förklaring har jag inte att komma med.

/Jacob
Senast redigerat av Rallyhalle (25 januari 2008)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
25 januari 2008
De värsta ja sett var vid Backaplan här i gbg, en rätt risig saab 9000 med kromade hjulsidor (bara de..) men de bästa var ändå emblemet som sa att den var 4x4 smile

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
25 januari 2008
Mortalis skrev:
De värsta ja sett var vid Backaplan här i gbg, en rätt risig saab 9000 med kromade hjulsidor (bara de..) men de bästa var ändå emblemet som sa att den var 4x4 smile

Man kanske skulle ta massa olika märken och sätta på bilen.

Så jag får en 850 T5-R GTI AWD 4x4 Turbo T-SPARK v12 ALPINA AMG.
Ingen kommer våga rejsa mot mig tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

151 Inlägg
25 januari 2008
Fattar inte varför vissa orkar lägga ut bilder på ex. en VW golf 1,6 och sedan ha ett GTI eller R32 emblem bak?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
25 januari 2008
vickeH skrev:
Fattar inte varför vissa orkar lägga ut bilder på ex. en VW golf 1,6 och sedan ha ett GTI eller R32 emblem bak?

Bättre o va ärlig som jag tongue
Sett ett par som haft en TDI och så har de tagit bort DI så man bara ska tro de e en renodlad Turbo hehe, får ju va bra hörselskadad om man inte hör dieselknattret..

The one and only
1 091 Inlägg
25 januari 2008
Att bara sätta på ett emblem från en värre modell på sin bil kan jag tycka är rätt onödigt/fult. Men om man sätter på t.ex. kjolar, vinge m.m. från en dyrare modell så kan det ju helt enkelt vara för att man tycker det är snyggt. Vissa kanske inte tycker det är värt att slänga ut dubbelt så mycket pengar på en bil bara för att få en "äkta" utan man kanske nöjer sig med en snikmodell med uppgraderat kjolpaket :)

Men att emblemtrimma åt andra hållet kan vara rätt så fränt om man nu har en riktig motor under huven men bilen ser ut som moster Agdas 40hk bil som hon tar till kyrkan på söndagar :D

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

2 182 Inlägg
25 januari 2008
Ska slå ditt ett t på 240in så får ja en GLT cool och sen får ja ju inte glömma 16V, då får man ju GLT 16V, och sen för att vara lite märkvärdig så sätter jag väl ditt Turbo intercooler med cool

Då kommer ja ha en Volvo 244 GLT 16V Turbo Intercooler. big_smile

Sen kommer besvikelsen då jag upptäcker att bilen inte går fortare än innan sad

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Sök