3298
Sök

Snart dags för teoriprov - men...

12 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
Goddag i stugan.

Jag började övningsköra den 1/4 direkt när jag hade gått klart introduktionskursen. Jag har övningskört tillsammans med far i snart 2 år. Jag har nu bestämt mig för att ta mitt körkort

Jag fyller år den 30/3,vilket är snart.

Jag tänkte hinna med alla tre delar som omfattar teoriprov,halka samt uppkörning.

Nu är det så att jag har lite frågor:

Får jag göra halkan innan jag har fyllt 18 år?

Jag tänkte göra teorivprovet i februari men jag saknar "pluggmaterial".

Är det någon av er som inte så längesedan tog sitt körkort och inte använder sina böcker, kan jag köpa de eller om ni vill så kan ni endast skicka de till mig och jag står för frakten, detta kan vi gå in på senare.

MVH/A

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
25 januari 2008
#1 Ja!
#2, finns att köpa på flertalet hemsidor, www.str.se ex. Bonnier på datorn är ju många som kör med.

vägverket har något som heter körkortsportalen på nätet oxå, kolla där mycket tipps!
Senast redigerat av v8rickard (25 januari 2008)

124 Inlägg
25 januari 2008
Ja du får göra halkan innan du har fyllt 18 MEN du får inte göra teoriprovet innan du fyllt. Pluggmaterial finns som v8rickard sa att köpa på nätet. De går även att ladda ner gratis program från t.ex. piratebay men de e ju olagligt.

12 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
För att tydliggöra vad jag är ute efter.

Om någon av er har avklarat alla delmoment som omfattar ett körkort, teori,halka och uppkörning och inte ska använda de böcker/pluggmaterial längre,så kan jag gärna ta över de.

Nej jag är inte fattig och jag snyltar inte, jag har absolut råd med att köpa böcker,oh ja. Att det går att ladda ner saker är jag också medveten om.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
25 januari 2008
Vart bor du? Om du bor relativt nära kan du få lite böcker av mig tror jag smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

12 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
John87 skrev:
Vart bor du? Om du bor relativt nära kan du få lite böcker av mig tror jag smile

Du har PM.

Sök