Köpa en Volvo V70?

RPMDennis
28 januari 2008 · 319 Inlägg

Hej jag funderar på att köpa en Volvo kombi. Och jag undrar vilken kombi ni rekmenderar som en både bra trim och styling bil men som samtidigt ska ha en mycket hållbar motor samt "lätt" skruvad? Den kan som max kosta 100k.
Jag har funderat på en Volvo v70 med 2.4, men kom gärna med förslag.smile
Kan va så att jag har lagt tråden fel men visste inte riktigt vart skulle lägga den men om de är helt åt skogen så är de bara och flytta den.

Mvh Dennis

Senast redigerat av RPMDennis (28 januari 2008)

Xoff Volvo tönt... =)
28 januari 2008 · 2 344 Inlägg

en V70 är ju långt ifrån lätt skruvad, jag har alltid haft som passion att skruva Vovlo men efter jag köpte V70in så har jag jämrat mig för att ens öppna huven på den...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
RPMDennis
28 januari 2008 · 319 Inlägg

Xoff skrev:
en V70 är ju långt ifrån lätt skruvad, jag har alltid haft som passion att skruva Vovlo men efter jag köpte V70in så har jag jämrat mig för att ens öppna huven på den...

Ok de va lite kinkigt=/.
Men en Volvo 244? De är väl en trevlig bil och lätt o skruva o dona med va?

Mortalis VW-nörd?
28 januari 2008 · 4 332 Inlägg

Får säkert en som gått 0 mil för 100 000 wink

Tega Yrkesförare
28 januari 2008 · 1 073 Inlägg

RPMDennis skrev:

Xoff skrev:
en V70 är ju långt ifrån lätt skruvad, jag har alltid haft som passion att skruva Vovlo men efter jag köpte V70in så har jag jämrat mig för att ens öppna huven på den...

Ok de va lite kinkigt=/.
Men en Volvo 244? De är väl en trevlig bil och lätt o skruva o dona med va?

Vill du ha en lättskruvad Volvokombi ska du ju satsa på 245/745/945.
244 är ingen kombi.

ExXtr3me Kiss my palewhite ass
28 januari 2008 · 1 898 Inlägg

v70 t6 awd -08 smile Najs smile Liiiiiite dyrare dock...

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
THEBADGUY Gorgilus addictus
28 januari 2008 · 4 737 Inlägg

Volvo V90. Driver i rätt ände iaf wink

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Blomsterberg plattsättare!
28 januari 2008 · 804 Inlägg

du har ju en nyare 855 med som du får fräscha för en billig peng smile

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se
RPMDennis
28 januari 2008 · 319 Inlägg

Tega skrev:

RPMDennis skrev:

Xoff skrev:
en V70 är ju långt ifrån lätt skruvad, jag har alltid haft som passion att skruva Vovlo men efter jag köpte V70in så har jag jämrat mig för att ens öppna huven på den...

Ok de va lite kinkigt=/.
Men en Volvo 244? De är väl en trevlig bil och lätt o skruva o dona med va?

Vill du ha en lättskruvad Volvokombi ska du ju satsa på 245/745/945.
244 är ingen kombi.

Ja vet att de inte är nån kombi:P. Jag ville mer fråga hur det låg till motormässigt. 745/945 ser jädrigt trevliga ut måste jag säga. Hur är dom att mecka med motor?

Turbo_rekan
28 januari 2008 · 56 Inlägg

Kombi är ju en familje bil

Blomsterberg plattsättare!
28 januari 2008 · 804 Inlägg

RPMDennis skrev:

Tega skrev:

RPMDennis skrev:

Ok de va lite kinkigt=/.
Men en Volvo 244? De är väl en trevlig bil och lätt o skruva o dona med va?

Vill du ha en lättskruvad Volvokombi ska du ju satsa på 245/745/945.
244 är ingen kombi.

Ja vet att de inte är nån kombi:P. Jag ville mer fråga hur det låg till motormässigt. 745/945 ser jädrigt trevliga ut måste jag säga. Hur är dom att mecka med motor?

det är ju en gör det själv bil eller vad man ska säga inga större bekymmer att meka med smile perfekt börjar bil om man vill meka själv

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se
RPMDennis
28 januari 2008 · 319 Inlägg

Blomsterberg skrev:

RPMDennis skrev:

Tega skrev:

Vill du ha en lättskruvad Volvokombi ska du ju satsa på 245/745/945.
244 är ingen kombi.

Ja vet att de inte är nån kombi:P. Jag ville mer fråga hur det låg till motormässigt. 745/945 ser jädrigt trevliga ut måste jag säga. Hur är dom att mecka med motor?

det är ju en gör det själv bil eller vad man ska säga inga större bekymmer att meka med smile perfekt börjar bil om man vill meka själv

Det låter väldans bra=). Hur är dom att trimma? va har dom för orginal kusar? De är så att jag ska få låna mormors garage( jag bor i lägenhet och parkeringen är svindyr 1200kr i månaden) och de skulle va kul och ha en första bil som är aningen lätt skruvad. Tackar för hjälpen=)

RPMDennis
28 januari 2008 · 319 Inlägg

Turbo_rekan skrev:
Kombi är ju en familje bil

Ja ??

Pikey
28 januari 2008 · 2 283 Inlägg

Turbo_rekan skrev:
Kombi är ju en familje bil

No shit sherlock

R.I.P. Michael Jackson!
RPMDennis
28 januari 2008 · 319 Inlägg

Pikey skrev:

Turbo_rekan skrev:
Kombi är ju en familje bil

No shit sherlock

Jag menar de. Va kan man mena med de? Haha klockren Pikey lol

Blomsterberg plattsättare!
28 januari 2008 · 804 Inlägg

dom är väll lätt trimmade! 740 turbo har 156hk om jag inte minns fel orginal så det är ju inte överdrivet mycket precis! det är väll oftast plånboken som hindrar. men inte så dyrt att få upp dom till närmare 200hk precis

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se
RPMDennis
28 januari 2008 · 319 Inlägg

Blomsterberg skrev:
dom är väll lätt trimmade! 740 turbo har 156hk om jag inte minns fel orginal så det är ju inte överdrivet mycket precis! det är väll oftast plånboken som hindrar. men inte så dyrt att få upp dom till närmare 200hk precis

Har du kanske lust och förklara hur jag lättast får upp den i ca 200hk?
Måste fråga också är de så att Audi har dyra reservdelar? Jag är rätt keff på de här med reservdelar och så men i och med att de är viktigt att kunna laga relativt billigt så frågar jag nu:)

Blomsterberg plattsättare!
28 januari 2008 · 804 Inlägg

det går ju alltid chippa byta avgassystem och öka bränsle å ladd sen går ju plana och porta topp kolvar stakar o.s.v beror på vad du sattsar på.. dom är inte så extremt dyra tror jag ej har aldrig ägt en audi så kan ej svara på det tuvär

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se
RPMDennis
28 januari 2008 · 319 Inlägg

Blomsterberg skrev:
det går ju alltid chippa byta avgassystem och öka bränsle å ladd sen går ju plana och porta topp kolvar stakar o.s.v beror på vad du sattsar på.. dom är inte så extremt dyra tror jag ej har aldrig ägt en audi så kan ej svara på det tuvär

Danke schönsmile. Finns de i övrigt nåt bodykit o dant till volvo 945? Föresten måste bara passa på och fråga har du nån blekaste aning om va de skulle kunna kosta att klä om stolarna och så i t.e.x nåt "billigare" läder?

Blomsterberg plattsättare!
28 januari 2008 · 804 Inlägg

ja det finns väldigt många bodykit till 940!! vet ej det faktiskt det beror ju på om du lämnar in det på någon firma lr inte fejkläder är ju inte så extremt dyt att köpa

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang