2203
Sök

Nissan 100NX Light

Mångsysslare
546 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
jodå det kommer självklart åtgärdas!
Inget fuskbygge här inte.

Mångsysslare
546 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
Fick hem lite grejer idag bl.a. en vinge som behöver lite breddning hmm

https://www1.garaget.org/gallery/archive/60474/519198_tru92c.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/60474/519199_23k2hz.jpg

4 663 Inlägg
11 december 2008
nice stor jävel big_smile kommer bli as bra

Mångsysslare
546 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
Jo, men det är åtminstone ingen aluminium wink och får jag bara till den så att den passar snyggt på bilen så borde det bli bra.

Mångsysslare
546 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
Kan även tillägga att paketet även innehöll bakspeglar och undercar led kitt. Och så såg jag även till att beställa kjolpaket genom scstyling idag. Ska försöka visa bilder på det när det kommit hem, utan att avslöja för mycket!

mvh stefan

Golfare
349 Inlägg
11 december 2008
OOH, herregud.. Jag ska inte klaga nu, för det är bra att du jobbar på en skitbil så du inte förstör något! Däremot ska jag ge dig konstruktiv kritik, så bli inte sur föfan!

1. Monteringen av "skinnet" på baslådan såg för taskigt ut, använd spraylim o sträck tyget ordentligt..
2. Är det bara jag som ser grundfärgen, ojämnheterna o hålena på "hatthyllan"? Spackla, gör om gör rätt..
3. Använd kloss när du slipar..
4. Stolarna är gräsliga, du kunde väl valt helsvarta så dom matchade någorlunda iaf?
5. Sänk bilen så det passar lite bättre till fälgarna..
6. Vräk brandsläckarna åt skogen..
7. Klarlacka alla detaljer en gång till, vattenslipa och polera så slipper du ojämnheter, aperlsinskal o torrsprut..
8. Byt mätare i A-stolpen, biltema är bra men inte alltid snyggt..
9. Ta bort strassen föfaaan!
10. Ditt ps2 kommer behöva luft..
11. 10" i hatthyllan kommer mer eller mindre förstöra ljudet för dig..
12. VARFÖR, varför!? Förstörde du orginaldörrsidorna och förvandlade dom till tjocka plastklumpar som absolut inte passar in i övriga stilen?? Man bygger om dörrsidorna av den anledning att ljudet ska bli bättre..

Börja med detta, fortsätt sedan! Ett förslag är att börja om från början och göra det någorlunda seriöst! Behåll det gula du lackat, rätt okej, likaså skuffen om du bara sträcker upp tyget.. Ljudet är det inget fel på bara det får en proper installation, sätt tillbaks orginalstolarna eller byt färg på dom.. Det kan bli bra om du gört bra, köp nya dörrsidor o byt tyg på dom istället..

Detta var mina åsikter, tips och idéer, du tolkar dom bäst fan du vill! smile
Senast redigerat av epic110 (11 december 2008)

Master of the obvious
636 Inlägg
11 december 2008
epic110 skrev:
OOH, herregud.. Jag ska inte klaga nu, för det är bra att du jobbar på en skitbil så du inte förstör något! Däremot ska jag ge dig konstruktiv kritik, så bli inte sur föfan!

1. Monteringen av "skinnet" på baslådan såg för taskigt ut, använd spraylim o sträck tyget ordentligt..
2. Är det bara jag som ser grundfärgen, ojämnheterna o hålena på "hatthyllan"? Spackla, gör om gör rätt..
4. Stolarna är gräsliga, du kunde väl valt helsvarta så dom matchade någorlunda iaf?
7. Klarlacka alla detaljer en gång till, vattenslipa och polera så slipper du ojämnheter, aperlsinskal o torrsprut..
12. VARFÖR, varför!? Förstörde du orginaldörrsidorna och förvandlade dom till tjocka plastklumpar som absolut inte passar in i övriga stilen?? Man bygger om dörrsidorna av den anledning att ljudet ska bli bättre..

Börja med detta, fortsätt sedan! Ett förslag är att börja om från början och göra det någorlunda seriöst! Behåll det gula du lackat, rätt okej, likaså skuffen om du bara sträcker upp tyget.. Ljudet är det inget fel på bara det får en proper installation, sätt tillbaks orginalstolarna eller byt färg på dom.. Det kan bli bra om du gört bra, köp nya dörrsidor o byt tyg på dom istället..

Vet du vad Vett och etikett är? (man säger inte allt man tänker och tycker)

f.ö grymt jobbat forsätt så big_smile

Bmw e30 Touring M-tech 2 / 5-bult / BBS RC

Golfare
349 Inlägg
11 december 2008
Marqus skrev:

Frågan är ju vad som är mest Vett och Etikett? Att ljuga eller att tala sanning? Det är väl bättre att killen lär sig något och tar till sig kritiken, än att alla i tråden säger att det är skitsnyggt så han fortsätter i samma takt?

Förövrigt fick jag mvg+ på ett Vett och Etikett-prov i skolan, men det är OT.. wink

Edit: Alla i världen kan inte vara gullipluttar, man måste lära sig den hårda vägen ibland..
Senast redigerat av epic110 (11 december 2008)

Master of the obvious
636 Inlägg
11 december 2008
epic110 skrev:
Marqus skrev:

Frågan är ju vad som är mest Vett och Etikett? Att ljuga eller att tala sanning? Det är väl bättre att killen lär sig något och tar till sig kritiken, än att alla i tråden säger att det är skitsnyggt så han fortsätter i samma takt?

Förövrigt fick jag mvg+ på ett Vett och Etikett-prov i skolan, men det är OT.. wink

Edit: Alla i världen kan inte vara gullipluttar, man måste lära sig den hårda vägen ibland..

Ja, men att tala sanning är inte det bästa jämt. (har du gjort en skitful klocka på slöjden i skolan och ska ge den till din mamma, inte fan säger hon då att den är skit ful) Vissa kan ta åt sig väldigt mycket av såna kommentarer och andra inte.

edit: sorry för OT!
Senast redigerat av Marqus (11 december 2008)

Bmw e30 Touring M-tech 2 / 5-bult / BBS RC

Golfare
349 Inlägg
11 december 2008
Du har fått mitt svar, du vet vad jag tycker.. Det är olika saker vi snackar om, en vit lögn är inte nödvändig bakom en datorskärm, bilvärlden är många gånger hård och kall! Jag har väl oxå fått dom där komentarerna någon gång i livet? Inte fan blir ja sur för de, ja blir bara pepp på att fixa något som ser ännu bättre ut! Det är inte illa menat, det är bara sanningen som man många gånger kan behöva veta för att utveckla sig.. smile

Nog med OT, vill du tjafsa mer så skicka PM..

ElectroRaggare
886 Inlägg
11 december 2008
epic110 skrev:
Du har fått mitt svar, du vet vad jag tycker.. Det är olika saker vi snackar om, en vit lögn är inte nödvändig bakom en datorskärm, bilvärlden är många gånger hård och kall! Jag har väl oxå fått dom där komentarerna någon gång i livet? Inte fan blir ja sur för de, ja blir bara pepp på att fixa något som ser ännu bättre ut! Det är inte illa menat, det är bara sanningen som man många gånger kan behöva veta för att utveckla sig.. smile

Nog med OT, vill du tjafsa mer så skicka PM..

Skönt med nån som säger vad de tycker.
Det är allt för ofta bara gulligull på projektforumet.

Chevrolet Tahoe -99 4x4, Mad Max edition.
Cjecrolet Impala -66, lowrider.
Tesla Model S -17, A-B bilen.

Mångsysslare
546 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
Vet att allt inte är helt perfekt på bilen än! Men det är långt kvar innan den är färdig ännu. Och vissa av grejerna håller på att omarbetas och andra inte.
Men jag har rätt bra koll på mina planer och det är inga större förändringar planerade.

Och vi kanske ses i sommar så ska du se att allt kommer passa bra ihop tillslut wink

ElectroRaggare
886 Inlägg
11 december 2008
Jag tycker väl åxå det ser lite sidär ut på sina ställen, men jag kan inte göra det bättre själv så jag ska inte klaga smile

Lycka till och hoppas du blir nöjd när den är klar.

Chevrolet Tahoe -99 4x4, Mad Max edition.
Cjecrolet Impala -66, lowrider.
Tesla Model S -17, A-B bilen.

Mångsysslare
546 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
Vet som sagt att det inte är perfekt finish på allt, men även på dom stora pokalplockarna kan man hitta ställen som inte är perfekta!
Och sen så har vi ju alla olika smak vad som är snyggt eller inte också.

mvh Stefan

fåret
127 Inlägg
11 december 2008
måste hålla med epic110 , men dörrsidorna blev rätt coola, även de gula delarna av ineriören ser ok enligt mig smile
Senast redigerat av Franki (11 december 2008)

Mångsysslare
546 Inlägg
12 december 2008
Trådstartare
Idag blev bilen lite mindre bulig och så har jag småfixat lite allmänt, med lite av varje som behövs göras!

Och i helgen planerar jag att spackla och slipa samt plasta lite mer grejer!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/60474/519730_g1n6tv.jpg
här kommer det hamna 6,5" högtalare

https://www1.garaget.org/gallery/archive/60474/519735_lg2j96.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/60474/519736_eqts60.jpg
listerna bortplockade och lite bulor spacklade

https://www1.garaget.org/gallery/archive/60474/519738_c9bil4.jpg
Fanns en liten bula på huven också som spacklades.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/60474/519741_h4sfhr.jpg
Dessa backspeglar ska sitta på bilen

https://www1.garaget.org/gallery/archive/60474/519744_e03qr3.jpg
Senast redigerat av streetpirate87 (12 december 2008)

4 663 Inlägg
12 december 2008
slipning är så tråkigt tycker ja men det måste göras wink  det är ingen bestämd färg på ledkitet  då menar jag att det är ufo kit lr?
mvh robin

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
12 december 2008
epic110 skrev:

måste hålla med:P..som råd dvs..bättre o göra en sak klar o göra den riktigt bra,för sätter man tillbax skiten inte fan äre så du tar lös den igen?o varför sätta dit den om den inte är klar?

de är konstruktiv feedback....pers tkr ja orginal dörrarna va mkt snyggare:)skulle byggt enkelt me baffel o lite plast bara o klätt i samma fäg som tyget:)elr flockat en gul inredning smile

Driver
2 111 Inlägg
12 december 2008
Tjenare!

Kul med en till som grejar med 100nx (Fanns en på just nissanforum.se som byggde en grön) då de inte är allt för vackra orig. smile

Du verkar ha mycket tankar o ideer vilket är en bra grund.
Håller dock med "epic110" om vissa saker. Men man lär sig under resans gång vad som funkar o vad som inte funkar. Nästan så att man får vara tacksam när någon så ingående skriver vad han tycker. Han hade lika gärna kunna skrivit: "Fan va fult!" (Vilket inte är alltför ovanligt på detta forum.)

Lycka till med resten, ska bli intressant o se vad du väljer för kjolpaket smile.   O du..byt stolarna wink...

MVH Janken
Senast redigerat av Janken (12 december 2008)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Mångsysslare
546 Inlägg
12 december 2008
Trådstartare
Man verkar ha fått tillbaka intresset för tråden! Det kommer bli lite fler silvriga detaljer invändigt så stolarna kommer förmodligen passa ganska bra inne i bilen då. och tror även att dörrsidorna kommer bli mycket snyggare än original när dom väll är klara.

Och till Saab_Robin Så ska det gå att få 7 olika färger på ledkittet.

och till sist så är det min bil och jag som kommer åka i den. Har inget emot lite konstruktiv kretik, men tillskillnad från er andra har jag bilen uppmålad i färdigt skick i huvet och där är den jäkligt snygg! Så jag kommer sträva emot att förverkliga det oavsett vad alla andra säger!

Sök