3009
Sök

Tycker ni om Streetrace?!

1 833 Inlägg
31 januari 2008
Jag är helt klart för StreetRace sålänge det är under kontrollerade former såsom säkerhetsavstånd för åskådare, brandsläckare, osv. Där man inte stör boende, eller andra som kan blir störda av detta.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

78 Inlägg
31 januari 2008
henkebenke skrev:
Men vadå streetrace, det är ju dragrace ni snackar om.

nae det heter streetrace istället drag kör du på en stripp me limmad bana och hela faddirullan

tänker du streetrace ta sig från a till b svinfort ala fast furios så nej det förkommer inte så länge det inte är idioter som vill dö inne i stan

Bara för det ser ut som en volvo måste d inte låta som en ;)

4 Inlägg
1 februari 2008
laynus skrev:
camaro67 skrev:
steifan skrev:
Brukar kolla på Street Race i Falun som en bilklubb (Coppermine Cruisers) brukar anordna höst och vår.
Rätt så bra blandning av bilar, men mest massa amerikanare (börjar bli lite less på det).
Körs utanför Bilprovningen på Ingarvet (industriområde i Falun).. 201m.

De är ju de som ger skönsången ju! Plus de snabba tiderna wink

Det håller jag med om big_smile
så jäkla kul o se japsbilar o bmws kommer där på ingarvet o tro att dem ska vinna eller nått så förlorar dem första racet mot en amerikanare tongue

Jag var med och körde min T16 helt original där förra året.. Vann 1, en jämn och fick storpisk 1.. alla mot V8.. Polaren kom 6a med sin Golf 2a.. SÅ visst har vi där att göra.. nu i sommar så kommer de stå en Europé på pallen om vi så ska fuska wink

Sen så har jag nog aldrig sett en Japs där... Tråkigt nog.
Skoj tävling är det dock, bra organiserat... kände sig välkommen och allt flöt fint.

DOCK, inte alls samma spänning som streetrace.. inte samma känsla.. mörkt, massa folk, mmmmmm.. MYSIGT som fan! cool

2 924 Inlägg
1 februari 2008
Blackrace är inget begrepp för ”legalt streetrace” utan det är ett Varumärke som bildades av några personer från Göteborgsområdet för att just marknadsföra (och tjäna pengar på) arrangerade ”legala streetrace” runt om i landet  ...men de har ju verkligen lyckats om folk nu ser Blackrace som ett begrepp för just legalt streetrace wink

(...man kan tycka namnet ”Blackrace” är lite underligt val när det betyder ”svartrace” som betyder raka motsatsen, alltså = illegalt... Borde inte ”Whiterace” vara ett bättre varumärke..?)
Senast redigerat av peegee (1 februari 2008)

~ Life is short, have FUN! ~

huh?
10 427 Inlägg
1 februari 2008
lionking skrev:
Jag var med och körde min T16 helt original där förra året.. Vann 1, en jämn och fick storpisk 1.. alla mot V8.. Polaren kom 6a med sin Golf 2a.. SÅ visst har vi där att göra.. nu i sommar så kommer de stå en Europé på pallen om vi så ska fuska wink

Sen så har jag nog aldrig sett en Japs där... Tråkigt nog.
Skoj tävling är det dock, bra organiserat... kände sig välkommen och allt flöt fint.

Fränt! Var där och kollade en gång förra året, tror det var den i början av sommaren,
men har inte för mig att jag såg nån pegga då, tyvärr.
Nej, mer gamla 80 & 90-talsbilar ska det vara big_smile (europeiska)
Hårdtrimmad Audi Quattro vore nåt wink
Fast sugisbilar är ju fränast big_smile
Senast redigerat av steifan (1 februari 2008)

7 120 Inlägg
1 februari 2008
laynus skrev:
camaro67 skrev:
steifan skrev:
Brukar kolla på Street Race i Falun som en bilklubb (Coppermine Cruisers) brukar anordna höst och vår.
Rätt så bra blandning av bilar, men mest massa amerikanare (börjar bli lite less på det).
Körs utanför Bilprovningen på Ingarvet (industriområde i Falun).. 201m.

De är ju de som ger skönsången ju! Plus de snabba tiderna wink

Det håller jag med om big_smile
så jäkla kul o se japsbilar o bmws kommer där på ingarvet o tro att dem ska vinna eller nått så förlorar dem första racet mot en amerikanare tongue

ööh? okej. roll

Bildrulle
499 Inlägg
1 februari 2008
haha, min favorit annars är ju att se trimmade jänkare få stryk av japsare. Händer rätt ofta häromkring..

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

Meister
6 763 Inlägg
1 februari 2008
Supra_Micke skrev:
haha, min favorit annars är ju att se trimmade jänkare få stryk av japsare. Händer rätt ofta häromkring..

Har vi några snabba japs i örebro förutom björks supra? big_smile

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
1 februari 2008
Ja, jag tycker om streetrace! Dom racen som hålls här i krokarna är så välarrangerade att jag skulle kunna ta med mormor och hon skulle knappt klaga!

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Bildrulle
499 Inlägg
1 februari 2008
camaro67 skrev:
Supra_Micke skrev:

Ja, finns en skyline med rediga kusar under huven. Sen där där blå rx-7an o sen finns det väl några till

www.gunroad.se

Meister
6 763 Inlägg
1 februari 2008
Supra_Micke skrev:
camaro67 skrev:
Supra_Micke skrev:

Ja, finns en skyline med rediga kusar under huven. Sen där där blå rx-7an o sen finns det väl några till

Okej. De får bli en ny värre motor så man kan piska dom sen då big_smile

V8 Real Power - No Turbo Shit
544 Inlägg
1 februari 2008
Låter som att någon japs vill smaka Alu 8a;)

V8 - 4 Life

Meister
6 763 Inlägg
1 februari 2008
Mrjockos skrev:

Hehe.. Men du hade ju inte så mycke effekt. Du kan ju säga till om du skulle åka av vägen med din bil så kan jag köpa motorn. big_smile

Bildrulle
499 Inlägg
1 februari 2008
haha, har du spöat björck än då?

www.gunroad.se

V8 Real Power - No Turbo Shit
544 Inlägg
2 februari 2008
camaro67 skrev:
Mrjockos skrev:

Hehe.. Men du hade ju inte så mycke effekt. Du kan ju säga till om du skulle åka av vägen med din bil så kan jag köpa motorn. big_smile

Lugn Lugn, var sak har sin tid:) efter headers å ett mindre NOS system på 100 häst har man bra chans, me tanke på vridet:) en annan utväxling på de så snackar vi:)

V8 - 4 Life

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
2 februari 2008
Kesler skrev:
arrangerade streetrace funkar ju bra, sen kan man ju räjsa lite med polarna vid rödjusen, dock inte inne i stan.

inte inne i stan?? vafan har ni rödljus på landet eller? roll
Senast redigerat av _Glenne_ (2 februari 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Bildrulle
499 Inlägg
2 februari 2008
Nej, man kör inte inne i stan, för farligt

www.gunroad.se

Fotograf
166 Inlägg
2 februari 2008
Arrangerade race. De som racear i stan är dumma i huvudet.

SAAB - Move Your Mind.

Hardstyle forever <3
522 Inlägg
20 mars 2008
För några sommar sen så var jag och ett par kompisar och kollade på Streetrace i Karlstad på gamla flygplatsen, första gången vi var där så var det konbanan det var grymt roligt att titta på det faktist den dagen som vi var det så var det jätte varmt.
Andra gången vi var där så var der 200 meter det var ochså kul att titta på tyckte jag, då såg jag grymt snygga stylade bilar + att jag såg en Volvo C70 T5 som var med i racet, jag tyckte att det den var grymt snabb, dom gångerna jag var där så tog jag rätt så mycket med kort på dom bilarna som var med i Karlastad

R.I.P Colin Mcrae 07-09-15 :(. Nu så har jag alla Colin Mcrae spelena till playstation ;).

Sök