Bara cdn och baslådan som spelar

Mattes
7 december 2005 · 26 Inlägg

Hej. Högtalarna i min bil slutar att spela. Bara cdn och baslådan med inbyggt slutsteg som spelar. I början var det ett glapp och hände kanske 1 gång i månadenn, nu är det jämt. 

Jag har tagit ur stereon samtidigt som den är igång oh jukkat på kontaktstycke, kablar, kabelskor mm men det kommer inget i högtalarna.

Cdn är ny samt själva kontaktstycket till den. Det verkar som att något kortsluts och att stereon bryter, men jag hittar inga fel.

någon som kan hjälpa mej?!

Edit: Ge mej tips på vad som kan vara fel.
Högtalarna är kopplade till stereon vilket ni säkert förstår.

Senast redigerat av Mattes (7 december 2005)

Ronnie.L
8 december 2005 · 914 Inlägg

Kollat kontakterna på högtalarna ?? Om en kabel går mot karossen kan alla sluta funka vart så för min polare i alla fall ..

Tuffhaggman
10 december 2005 · 864 Inlägg

även kablarna som går till högtalarna kan ju ha trasig isolation, om dessa då kommer emot varandra eller plåten så kommer högtalarna sluta spela, så försök även kolla så att kablarna är helt oskadda

turbotompa fritidsprofessor
10 december 2005 · 1 197 Inlägg

så vart de i min bil en gång... en kabel under baksätet hade
fått lite stryk, så varje gång nån satte sig just där så blev det knäpptyst, bara basen som spela, men innan jag kom på det... pffuu


Tuffhaggman skrev:
även kablarna som går till högtalarna kan ju ha trasig isolation, om dessa då kommer emot varandra eller plåten så kommer högtalarna sluta spela, så försök även kolla så att kablarna är helt oskadda

Adde_Tronic
10 december 2005 · 1 Inlägg

Sitter det Orginal högtalare i bilen? Kan vara kopplade till ett steg gömt i bilen? Felsök.. Byt Stereo.. Funkar inte det.. Dra en ny kabel ifrån stereon och någon högtalare...

Mattes
18 december 2005 · 26 Inlägg

nu har högtalarna spelat felfritt i 2 veckor, får ta upp felsökandet när problemet dyker upp igen.

tack för era svar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang