Köpa BMW M5 el. M3

Mortalis VW-nörd?
1 februari 2008 · 4 332 Inlägg

En gammal M5a e ju rå..de e ju däremot på senare år som de blivit, enligt vissa iaf, för sofistikerade och datoriserade medan m3an håller sig åtminstone lite simplare..

alain www.bimmerpower.org
2 februari 2008 · 3 995 Inlägg

Hej Enrik och välkommen på garaget.

Som du säger, nu är du 26 och har mer hår på bröstet.

M3 eller M5? båda är finna leksaker, det beror på hur mycket du vill kosta på dig, en M5 med 400hk är helt ok för min del, men tänk att dessa är inget familjbilar i fall att du också önskar skaffa det.
Det finns en annan model som är mycket väl godkännt, det är den bavaria med 4,6l motor, en riktigt leksak med.
jag är medlem på en sajt som är enbar för BMW som du kan titta på, det finns mycket att ser och jämföra. (www.autopower.se)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
henrikg82
2 februari 2008 · 34 Inlägg

alain skrev:
Hej Enrik och välkommen på garaget.

Som du säger, nu är du 26 och har mer hår på bröstet.

M3 eller M5? båda är finna leksaker, det beror på hur mycket du vill kosta på dig, en M5 med 400hk är helt ok för min del, men tänk att dessa är inget familjbilar i fall att du också önskar skaffa det.
Det finns en annan model som är mycket väl godkännt, det är den bavaria med 4,6l motor, en riktigt leksak med.
jag är medlem på en sajt som är enbar för BMW som du kan titta på, det finns mycket att ser och jämföra. (www.autopower.se)

Tackar!

Jo, det är ju kul med en busbil när man nu har pluggat i 5 år samt kör en peogeut 107 lol Familjebil säger du, hmmm jo familj är väl runt knuten och då skulle man ju inte vilja vara tvungen att sälja sin blivande pärla efter ett två år. Jag har, innan jag snöade in på M modellerna, varit väldigt inne på att köpa en likadan bil som du har. Mycket snygga och V12 det är fan manligt big_smile

alain www.bimmerpower.org
2 februari 2008 · 3 995 Inlägg

henrikg82 skrev:

alain skrev:
Hej Enrik och välkommen på garaget.

Som du säger, nu är du 26 och har mer hår på bröstet.

M3 eller M5? båda är finna leksaker, det beror på hur mycket du vill kosta på dig, en M5 med 400hk är helt ok för min del, men tänk att dessa är inget familjbilar i fall att du också önskar skaffa det.
Det finns en annan model som är mycket väl godkännt, det är den bavaria med 4,6l motor, en riktigt leksak med.
jag är medlem på en sajt som är enbar för BMW som du kan titta på, det finns mycket att ser och jämföra. (www.autopower.se)

Tackar!

Jo, det är ju kul med en busbil när man nu har pluggat i 5 år samt kör en peogeut 107 lol Familjebil säger du, hmmm jo familj är väl runt knuten och då skulle man ju inte vilja vara tvungen att sälja sin blivande pärla efter ett två år. Jag har, innan jag snöade in på M modellerna, varit väldigt inne på att köpa en likadan bil som du har. Mycket snygga och V12 det är fan manligt big_smile

************************
ja, det är sant om V12a  och det är inte så dyr som många tror, jag skulle vilja har en M5, men jag har husvagn och det är inte kul att leka med en M5 och husvagn bakom.
750 är perfekt i detta fall med husvagn och utan, det är en myket bra leksak och njuter 100% av det.
Jag har haft den nu i 3 år och reparation kostnad = 0:-, service 1 = 5.500:-, 2 olje 1.000:- helförsäkring, 8.500:- per år. Skatt, 3.000:-, bensinförbrykning i snitt, 1,3l milen.
När man ser detta, det är inte så många bilar som ligger under och endå det är en riktigt lyx glidare.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Echelon
2 februari 2008 · 186 Inlägg

alain skrev:
Hej Enrik och välkommen på garaget.

Som du säger, nu är du 26 och har mer hår på bröstet.

M3 eller M5? båda är finna leksaker, det beror på hur mycket du vill kosta på dig, en M5 med 400hk är helt ok för min del, men tänk att dessa är inget familjbilar i fall att du också önskar skaffa det.
Det finns en annan model som är mycket väl godkännt, det är den bavaria med 4,6l motor, en riktigt leksak med.
jag är medlem på en sajt som är enbar för BMW som du kan titta på, det finns mycket att ser och jämföra. (www.autopower.se)

Och varför skulle inte t.ex. en M3a kunna vara familjebil? Våran är och har faktiskt inte haft en bättre familjebil.(Haft kombi, sedaner, halvkombi) Tackvare att det är en coupé så kan man stå inne i baksätet när det regnar och sätta fast knodden i bilstolen(Jag är 1.83m lång), bagaget räcker till de flesta barnvagnarna samt lite extra för shoppingturen. Det finns bättre plats för barnstolen där bak än i andra bilar då sätena är djupa så det är gott om benutrymme både bak och fram. Sedan känns den en hel del säkrare än de flesta "familjeskåpen" som rullar på vägarna tackvare sin M diff plus all effekt under huven så blir omkörningarna snabba och smärtfria.

Fattar faktiskt inte varför alla som skaffar familj måste vara inbitna på att man skall ha kombi alt. större bil? Visst, om du har fem unger eller dylikt kanske det blir lite svårt med en m3a, men 1-3 ungar + frugan så är det inga problem. smile

Den största njutningen i livet är att gör det andra säger att man inte får göra
Volvo XC90 (2006)
alain www.bimmerpower.org
2 februari 2008 · 3 995 Inlägg

Echelon skrev:

alain skrev:
Hej Enrik och välkommen på garaget.

Som du säger, nu är du 26 och har mer hår på bröstet.

M3 eller M5? båda är finna leksaker, det beror på hur mycket du vill kosta på dig, en M5 med 400hk är helt ok för min del, men tänk att dessa är inget familjbilar i fall att du också önskar skaffa det.
Det finns en annan model som är mycket väl godkännt, det är den bavaria med 4,6l motor, en riktigt leksak med.
jag är medlem på en sajt som är enbar för BMW som du kan titta på, det finns mycket att ser och jämföra. (www.autopower.se)

Och varför skulle inte t.ex. en M3a kunna vara familjebil? Våran är och har faktiskt inte haft en bättre familjebil.(Haft kombi, sedaner, halvkombi) Tackvare att det är en coupé så kan man stå inne i baksätet när det regnar och sätta fast knodden i bilstolen(Jag är 1.83m lång), bagaget räcker till de flesta barnvagnarna samt lite extra för shoppingturen. Det finns bättre plats för barnstolen där bak än i andra bilar då sätena är djupa så det är gott om benutrymme både bak och fram. Sedan känns den en hel del säkrare än de flesta "familjeskåpen" som rullar på vägarna tackvare sin M diff plus all effekt under huven så blir omkörningarna snabba och smärtfria.

Fattar faktiskt inte varför alla som skaffar familj måste vara inbitna på att man skall ha kombi alt. större bil? Visst, om du har fem unger eller dylikt kanske det blir lite svårt med en m3a, men 1-3 ungar + frugan så är det inga problem. smile

********************
Ok då har här någon som har erfarenhet  om M3 med familjen, jag visste inte att den var såpass ändå och alltid bra att veta men som jag sa, jag skulle vilja för mig själv en störe leksak som M5 med 400hk eller barvaria 4,6l före M3. Det är vad jag tycker personligen.   cool

Senast redigerat av alain (2 februari 2008)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
steifan DR!FTT3KN!K3R
2 februari 2008 · 10 427 Inlägg

Går det inte att få tag i nån trevlig BMW i Alpina-utförande? smile B3 / B5 (?) osv

Allra tuffast.

alain www.bimmerpower.org
2 februari 2008 · 3 995 Inlägg

Rätt! helt ok också med alpina. cool

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
henrikg82
2 februari 2008 · 34 Inlägg

Var inne på BMW Group i GBG idag och snacka lite med säljarna där....Dem har INGEN koll på något kan jag säga. Den ena killen visste nog knappt att det fanns motor i bilen men det slutade med att han försökte sälja på mig den nya M5 Touring för den netta summan av 977 000 spänn smile

Aerodynamik ...
2 februari 2008 · 7 120 Inlägg

lol

Vilken typ.. Men jag tycker du ska köra på E46 M3. Gillar dem starkt smile

R1kard V-Power
2 februari 2008 · 1 186 Inlägg

henrikg82 skrev:
Var inne på BMW Group i GBG idag och snacka lite med säljarna där....Dem har INGEN koll på något kan jag säga. Den ena killen visste nog knappt att det fanns motor i bilen men det slutade med att han försökte sälja på mig den nya M5 Touring för den netta summan av 977 000 spänn smile

Har du suttit i M3 o M5?

Jag satt i en M5 idag, den nya me 507hk. Jag måste säga att jag blev grymt besviken. Jag sitter grymt dåligt i den sad

Jag vet inte hur dem gamla e, men E46 320 sitter jag dåligt i.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
henrikg82
2 februari 2008 · 34 Inlägg

Konbanan skrev:

henrikg82 skrev:
Var inne på BMW Group i GBG idag och snacka lite med säljarna där....Dem har INGEN koll på något kan jag säga. Den ena killen visste nog knappt att det fanns motor i bilen men det slutade med att han försökte sälja på mig den nya M5 Touring för den netta summan av 977 000 spänn smile

Har du suttit i M3 o M5?

Jag satt i en M5 idag, den nya me 507hk. Jag måste säga att jag blev grymt besviken. Jag sitter grymt dåligt i den sad

Jag vet inte hur dem gamla e, men E46 320 sitter jag dåligt i.

Jag satt i M5 E39 samt nya M5 touring E60 idag och jag måste säga att jag satt bra men inte superbra som man kunde tänka sig. Har kört 328 E46 och tycker faktiskt att den är med i toppen på min sköna bilar listan. Jag har hunnit med att köra ganska många bilar genom åren då jag jobbat som chaufför för en biluthyrningsfirma samt kört allt annat jag kommit över. Men BMW står ju för en viss lyx och de känns genuina tycker jag. Har aldrig suttit i en M3 dock.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang