Köpa BMW M5 el. M3

henrikg82
1 februari 2008 · 34 Inlägg

Tjenare alla glada!!


Jag går och funderar på vad för bil jag skall köpa när jag går ur skolan till sommaren. Innan jag började plugga hade jag en typisk 18 års bil, Honda CRX. Tyckte den var cool då  big_smile

Nu är det ju så att man har fått lite mer hår på bröstet, fyllt 26 år och framför allt har ekonomin tagit ett antal steg framåt   Med dessa parametrar i åtanke så landar ju valet av bil ett par snäpp högre än innan. Jag vill ha en bil med röj i. Har nu tänkt att kolla närmare på BMW M5 el. M3 från tidigt 2000 tal. En liten fundering finns också på att köpa en Saab 9-3 aero för att själv fixa klös i bitarna. Det blir ju kanske lite roligare på vägen till att bilen går bra. En M5 är ju iofs sjukt mycket snyggare

Jag undrar nu om någon har lite info angående att köpa begagnad M5 el. M3 från den tiden. Fallgropar? Specifika återkommande fel? osv.  hmm


MVH

Vilot
1 februari 2008 · 495 Inlägg

M5 E34 den sista av BMW:erna som färdigställdes för hand...hadde kört på en sådan.

www.e34m5.se

CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."
Honda Accord Type-R "Dr.Jekyll and Mr.Hyde" (1999)
Volkswagen UP GTI "Elvira" (2018)
R1kard V-Power
1 februari 2008 · 1 186 Inlägg

Vilot skrev:
M5 E34 den sista av BMW:erna som färdigställdes för hand...hadde kört på en sådan.

www.e34m5.se

Ja dem e jävligt snygga. Men de finns lite få av dem och ofta me många mil på mätaren.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Lotus712
1 februari 2008 · 6 Inlägg

Hade valt något helt annat bara för att inte vara som alla andra.
Skulle själv ha valt en Lotus Omega men det kan ju hända att jag är lite partisk wink
Men kul är det när inte alltför många vet vad ruvar under huven smile

Kayhan
1 februari 2008 · 407 Inlägg

m5 e34 är ju grymmaste som finns:) vet om en med 12-13000 mil på mätaren. i superskick!

henrikg82
1 februari 2008 · 34 Inlägg

Vilot skrev:
M5 E34 den sista av BMW:erna som färdigställdes för hand...hadde kört på en sådan.

www.e34m5.se

Nja, är nog mer inne på E39:an eller om det blir M3 så E46. Dessa två är de snyggaste enligt mig. Hade ju inte varit fel med en M5 E60 men en sådan är lite väl dyr för mig ännu.

Jag är väldigt torsk på V-motorer också cool

Har hört att det varit mycket motorras på tidiga M5 E39. Någon som vet mer? Plus att kopplingen verkar vara en svag länk, kommentarer på detta?

Senast redigerat av henrikg82 (1 februari 2008)

henrikg82
1 februari 2008 · 34 Inlägg

För tillfället kör jag en Peogeut 107 haha

R1kard V-Power
1 februari 2008 · 1 186 Inlägg

henrikg82 skrev:
För tillfället kör jag en Peogeut 107 haha

Vill du ha M3:an me SMG eller manuell?

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Vilot
1 februari 2008 · 495 Inlägg

En polare hade en E39 540 med en hel del trim från Alpina B10 V8S och kjolpaket samt fälgarna.
Den gick hur bra som hellst...dock en rejäl alkis va den

CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."
Volkswagen UP GTI "Elvira" (2018)
Honda Accord Type-R "Dr.Jekyll and Mr.Hyde" (1999)
Lotus712
1 februari 2008 · 6 Inlägg

henrikg82 skrev:

Vilot skrev:
M5 E34 den sista av BMW:erna som färdigställdes för hand...hadde kört på en sådan.

www.e34m5.se

Nja, är nog mer inne på E39:an eller om det blir M3 så E46. Dessa två är de snyggaste enligt mig. Hade ju inte varit fel med en M5 E60 men en sådan är lite väl dyr för mig ännu.

Jag är väldigt torsk på V-motorer också cool

Har hört att det varit mycket motorras på tidiga M5 E39. Någon som vet mer? Plus att kopplingen verkar vara en svag länk, kommentarer på detta?

Ja V8 är inte helt fel, härligt med vridet från botten.

Har också hört att, tror det var 2 första åren av M V8an var lite av en glasmotor (99-00)

henrikg82
1 februari 2008 · 34 Inlägg

Konbanan skrev:

henrikg82 skrev:
För tillfället kör jag en Peogeut 107 haha

Vill du ha M3:an me SMG eller manuell?

SMG är ju ett plus! Det är ju coolt som fan cool Jag skall åka in på BMW imorgon och snacka lite med nissarna där för att se vad dem har att säga. Kommer väl bli mycket säljsnack men lite kan man ju få ur dem.

Jag vill ju att bilen skall ha full servicebok samt dokumentation. Helst inte import.

R1kard V-Power
1 februari 2008 · 1 186 Inlägg

henrikg82 skrev:

Konbanan skrev:

henrikg82 skrev:
För tillfället kör jag en Peogeut 107 haha

Vill du ha M3:an me SMG eller manuell?

SMG är ju ett plus! Det är ju coolt som fan cool Jag skall åka in på BMW imorgon och snacka lite med nissarna där för att se vad dem har att säga. Kommer väl bli mycket säljsnack men lite kan man ju få ur dem.

Jag vill ju att bilen skall ha full servicebok samt dokumentation. Helst inte import.

Jovisst kan man lära sej en hel del av säljarna. Om de ändå skulle bli en import så tänk på att de e bättre om den e importerad så tidigt som möjligt för ibland fifflas de me milen.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Vilot
1 februari 2008 · 495 Inlägg

Kolla med Kungsbacka bilimport...
Visst import men de hittar d bästa.
En kamrat köpte en E39 touring hos de och är hur nöjd som hellst.

030075685 d bör nog ha samma nr som för några år sen..

ps.d va d första o få in BMW m3 E46 i Sverige..innan BMW agenterna

CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."
Volkswagen UP GTI "Elvira" (2018)
Honda Accord Type-R "Dr.Jekyll and Mr.Hyde" (1999)
camaro67 Meister
1 februari 2008 · 6 763 Inlägg

Lotus712 skrev:
Hade valt något helt annat bara för att inte vara som alla andra.
Skulle själv ha valt en Lotus Omega men det kan ju hända att jag är lite partisk wink
Men kul är det när inte alltför många vet vad ruvar under huven smile

Håller med big_smile Men annars så är de m5:an jag hade tagit.

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Vilot
1 februari 2008 · 495 Inlägg

http://www.jimmy540i.com/bmwnightmare.htm

Snälla gör inget liknande bara...

CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."
Volkswagen UP GTI "Elvira" (2018)
Honda Accord Type-R "Dr.Jekyll and Mr.Hyde" (1999)
camaro67 Meister
1 februari 2008 · 6 763 Inlägg

Ni vet väll att gammla bmw i tyskland är som gammla volvo i sverige. Raggarna åker BMW big_smile

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
bmw32
1 februari 2008 · 159 Inlägg

Jag skulle faktiskt tagit en m3:a om jag vore dej, tror att det är lite mer bus i den smile

Hk is how hard you hit the wall, Nm is how far you take the wall whit you :)
henrikg82
1 februari 2008 · 34 Inlägg

Vilot skrev:
Kolla med Kungsbacka bilimport...
Visst import men de hittar d bästa.
En kamrat köpte en E39 touring hos de och är hur nöjd som hellst.

030075685 d bör nog ha samma nr som för några år sen..

ps.d va d första o få in BMW m3 E46 i Sverige..innan BMW agenterna

Ska kolla med dem! Tackar för tipset!!

henrikg82
1 februari 2008 · 34 Inlägg

bmw32 skrev:
Jag skulle faktiskt tagit en m3:a om jag vore dej, tror att det är lite mer bus i den smile

Jo sant men jag tycker det känns som M5an är råare och som sagt: V8!!! Det är hår i stjärten det!!

camaro67 Meister
1 februari 2008 · 6 763 Inlägg

henrikg82 skrev:

bmw32 skrev:
Jag skulle faktiskt tagit en m3:a om jag vore dej, tror att det är lite mer bus i den smile

Jo sant men jag tycker det känns som M5an är råare och som sagt: V8!!! Det är hår i stjärten det!!

Åhh fy fan.. Äckligt.. Då tar jag M3:an yikes

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang