3616
Sök

Refug körning???

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
3 februari 2008
Trådstartare
tjaa vad kan pajja vid en liten när kontakts glidare över en refug råkade safta rakt över en sån på ren is nyss ikväll tänkte mest kolla vad som kan ha pajjat small till redigt ordentligt inga synliga skador iaf märks inget spec efter förutom att skivbromsarna fram började gnissla typ de första 10 min efter refugen

skulle va nice o veta liksom

1 703 Inlägg
3 februari 2008
Du kan ju ha kört sönder oljetråget, du kan ha krökt nåt i upphängningen, du kan ha kört sönder avgassytemet. Det är bara fantasin som sätter gränserna wink Tydligen det hänt nåt med bromsarna smile

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
3 februari 2008
Trådstartare
henkebenke skrev:
Du kan ju ha kört sönder oljetråget, du kan ha krökt nåt i upphängningen, du kan ha kört sönder avgassytemet. Det är bara fantasin som sätter gränserna wink Tydligen det hänt nåt med bromsarna smile

avgas systemet lever än bytte de tidigare idag så;)
lika tyst som innnan iaf
bromsarna slutade gnissla efter 1 tag iof de har gått på abs hela kvällen typ då de är mer lr mindre ren is gata då de snöat som fan och alla plog tattare vägrar salta/sanda så ren is så abs går typ till 100%

1 353 Inlägg
3 februari 2008
Jag tog en refug i 80-90 Km/h i somras (hade att välja på refugen eller en Älg). och jag har fortfarande inte hittat något som gått sönder, mer än att jag tappade en navkapsel som jag inte hittade nå mer ^^

men pröva köra på en rak väg och se om bilen går rakt när du släpper ratten, gör den det så är det nog inte såå stora problem med framvagnen eller något där iallafall.

There's no replacement for displacement

3 650 Inlägg
3 februari 2008
volvo_dude skrev:
tjaa vad kan pajja vid en liten när kontakts glidare över en refug råkade safta rakt över en sån på ren is nyss ikväll tänkte mest kolla vad som kan ha pajjat small till redigt ordentligt inga synliga skador iaf märks inget spec efter förutom att skivbromsarna fram började gnissla typ de första 10 min efter refugen

hehe vi drog också över en refug ikväll tongue

Leg. Däckbrännare!
547 Inlägg
3 februari 2008
Kesler skrev:
volvo_dude skrev:

Japp lol men märte på hemvägen att avgassystemet börjat läcka igen mad har lagat skiten typ 5 gånger!! men som tur hände inget mer.. Men jälar va kul de va ikväll!

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
3 februari 2008
Du kan ha fått en skev bromsskiva av smällen, det märker du inte nu när det är halt, men prova bromsa hårt från typ 150 km/h, skakar det så är dom snea, är det smooth så kan du vara lugn. smile
Iofs inte jättedyrt med nya bromsskivor, det var det iaf inte på min jänkare.

3 650 Inlägg
3 februari 2008
Nichlas_H skrev:
Kesler skrev:
volvo_dude skrev:

Japp lol men märte på hemvägen att avgassystemet börjat läcka igen mad har lagat skiten typ 5 gånger!! men som tur hände inget mer.. Men jälar va kul de va ikväll!

hehe aa de va nääjs wink

Idiot..
285 Inlägg
3 februari 2008
När min volvo som jag hade förut lyckades hamna på en refug/trottoarkant så gick det hål i den främre delen av avgassystemet och någonting hände med bromssystemet så att jag fick två anliggande bakbromsar.

Men som tur var det en busbil som sedan såldes iväg med 2000kr i vinst.

Majestas
1 319 Inlägg
3 februari 2008
Har du kollat under och allt ser bra ut så äre väl bara att köra på!? Som sagt tidigare, testa motorvägshastighet, om det inte durrar mer i ratten en tidigare och allt känns thigt, så äre väl okej:rolleyes:.

Team VeboTrim

Sök