3605
Sök

Vatten i min brors golf caddy.

596 Inlägg
3 februari 2008
Trådstartare
Min bror har köpt en golf caddy 99.
Och för ca 1-2 mån sedan så började mattan på passagera sidan att bli fuktig och i går snöa det lite på natten,Så i morse när han skulle ut i bilen så stod det ca 1-2 cm vatten på passagerar sidan.
Så i dag så lyfte jag på mattan helt i caddyn och förde upp handen bakom instrumentbräddan och där var det fuktigt och skumgummit som ligger bakom panelen ran det vatten från bara man rörde vid den.
Så min fråga e är det någon som vet var vattnet kan komma i från och det e inte vrämepaketet som e sönder för värmen i bilen fungerar som den ska.Så jag tackar för alla svar och tips jag kan få så jag kan lösa problemet på hans caddy

Vart jag mig i världen vänder lämnar jag SVARTA RÄNDER

3 235 Inlägg
3 februari 2008
Kolla vattennivån i systemet.
Det är nog värmepaketet som läcker...

Om bilen stått stilla, och ändå kom det massa vatten in i kupen, så är det nog det endta logiska jag kommer på.

596 Inlägg
3 februari 2008
Trådstartare
Men det luktar inte glykol i kupen för det skulle det väl göra om värme paketet e sönder eller jag har fel

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
3 februari 2008
Är det motorvärmare med kupeuttag i den?
Troligen så kommer vattnet efter kabeln som går genom torpedväggen bakom batteriet isf.
Kolla om genomföringen sitter som den ska , eller täta med silikon. smile

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

Drop Shop
926 Inlägg
3 februari 2008
kolla så inte dreneringshålen vid friskluftsintaget har satt sig, då läcker det in vatten via kupefläkten..

596 Inlägg
3 februari 2008
Trådstartare
det har jag inte tänkt på att det kan vara där som vattnet kommer in i från

596 Inlägg
3 februari 2008
Trådstartare
mellowd skrev:
kolla så inte dreneringshålen vid friskluftsintaget har satt sig, då läcker det in vatten via kupefläkten..

Jag vet att han har haft problem med friskluftsintaget för det inte har fungerat som det ska

Administratör
2 992 Inlägg
3 februari 2008
Är det en pickup "samma som skodan" ? Då är det gummilisten till rutan som läcker och då får man täta den med klet "finns specielt att köpa" ett ganska kletigt jobb men inget jättedyrt. Dom pickuperna har inga dräneringshål där vatten kan rinna in genom friskluften då den sitter i mitten av bilen och inte på sidan då som det gör på caddy "kasten" alltså den modellen med plåtskåp.

En kopp av den svarta såsen...

596 Inlägg
3 februari 2008
Trådstartare
Goffen skrev:
Är det en pickup "samma som skodan" ? Då är det gummilisten till rutan som läcker och då får man täta den med klet "finns specielt att köpa" ett ganska kletigt jobb men inget jättedyrt. Dom pickuperna har inga dräneringshål där vatten kan rinna in genom friskluften då den sitter i mitten av bilen och inte på sidan då som det gör på caddy "kasten" alltså den modellen med plåtskåp.

jepp det är samma som skodan han har

Administratör
2 992 Inlägg
3 februari 2008
Då har du lite tätningsjobb att göra alt byta ruta och list då men då kostar det ju.....

En kopp av den svarta såsen...

596 Inlägg
3 februari 2008
Trådstartare
Sant men deär kosta det viktiga e att vi får stopp på vattnet e inte bra när vattnet tränger sig in i kupen

Sök