2542
Sök

funderar på att seta i en t5a i en 740 hur ska man gå till väga med det vetr att det fins nåra här på garaget som gjort

Bacon
162 Inlägg
4 februari 2008
Trådstartare
taaksam för svar

Ha de Bacon

Smålänning
7 887 Inlägg
4 februari 2008
Finns inga "så ska du göra" när det gäller byten till motor som inte suttit i bilen från början.

Det vill till att du är teknisk, påhittig och vet vad du sysslar med smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Gréve
497 Inlägg
4 februari 2008
hur mycket erfarenhet har du?  och t5 är väll värsting sorten på flera volvo?

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
4 februari 2008
m90 låda, kabelhärva är väll en bra start? motorfästena från 940/960 också tror ja, kommer inte riktigt ihåg. skulle sätta i en t5a i min 740 för några årsen men sålde projektet istället

Vilket jävla drag :)

1 002 Inlägg
4 februari 2008
skicka in hos Karlie på garaget.. han har en sådan.

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"

Bacon
162 Inlägg
5 februari 2008
Trådstartare
har väll skruvatt sen jag var typ tre så. men det var lite mer om man moste kapa sunder halva framvagns balken eller om det räker med att bygga nyt tråg. och hur det blir med lådan nya festen och så och om det går att ta kabelmatan från den bil man tar motorn och bara plugai typ en 4kablar så vart det när jag sat i b230f i min gamla 240 då menar jag att jag plockar hela el systemet från den bilen för på gamla f motorn så är det inte mång kablar som går vidare från boxarna liksom

Ha de Bacon

ElectroRaggare
886 Inlägg
5 februari 2008
Prata med min kusin Viggo här på garaget. han har lagt ner alla pengar på sin gamla 740 smile

Vill man kassera hela sin privatekonomi för att få ladugårdsväggen att gå lite fortare så går det utmärkt.

Men smaken är som baken.

Chevrolet Tahoe -99 4x4, Mad Max edition.
Cjecrolet Impala -66, lowrider.
Tesla Model S -17, A-B bilen.

Bacon
162 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
non som har nått bra förslag vart man hittar en sån motor till ett bra pris???

Ha de Bacon

Sök