tips på bra 6.5" basar!

twostroke
7 februari 2008 · 125 Inlägg

Kalle_Ponken skrev:
Jag lånar tråden lite om det är lugnt..?roll Nu undrar jag bara rent generellt om man får ut mer bas ur en halvdan 8"bas eller blir det mer bas från en lite värre 6.5"? För jag funderar på o bygga om så jag kan ha 1st 8" bas o sen 1st 6.5" 2delarskitt i varjedörr sida...Eller ska jag sats på 2st 6.5" i varje dörr istället?

Mvh Kalle

o som sagt ursäkta att jag bytte lite ämne..!

f*n komma och sno tråden!  j#*la....

nej men jag var ju också lite inne på samma fråga, hur står sig en bra 6,5 mot en taskig 8"?

Kalle_Ponken
7 februari 2008 · 1 752 Inlägg

twostroke skrev:

Kalle_Ponken skrev:
Jag lånar tråden lite om det är lugnt..?roll Nu undrar jag bara rent generellt om man får ut mer bas ur en halvdan 8"bas eller blir det mer bas från en lite värre 6.5"? För jag funderar på o bygga om så jag kan ha 1st 8" bas o sen 1st 6.5" 2delarskitt i varjedörr sida...Eller ska jag sats på 2st 6.5" i varje dörr istället?

Mvh Kalle

o som sagt ursäkta att jag bytte lite ämne..!

f*n komma och sno tråden!  j#*la....

nej men jag var ju också lite inne på samma fråga, hur står sig en bra 6,5 mot en taskig 8"?

Haha phiuu det var ju skönt o höra!big_smile

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
7 februari 2008 · 2 353 Inlägg

twostroke skrev:

Kalle_Ponken skrev:
Jag lånar tråden lite om det är lugnt..?roll Nu undrar jag bara rent generellt om man får ut mer bas ur en halvdan 8"bas eller blir det mer bas från en lite värre 6.5"? För jag funderar på o bygga om så jag kan ha 1st 8" bas o sen 1st 6.5" 2delarskitt i varjedörr sida...Eller ska jag sats på 2st 6.5" i varje dörr istället?

Mvh Kalle

o som sagt ursäkta att jag bytte lite ämne..!

f*n komma och sno tråden!  j#*la....

nej men jag var ju också lite inne på samma fråga, hur står sig en bra 6,5 mot en taskig 8"?

Detta blir ganska generaliserat, men det man kan säga är att du förmodligen får betala det dubbla för en 6.5tummare att prestera samma sak som en 8tummare. Det som krävs är slaglängd, samt mer slutstegseffekt för att nå samma resultat med en 6.5tum..

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Kalle_Ponken
7 februari 2008 · 1 752 Inlägg

jonash skrev:

twostroke skrev:

Kalle_Ponken skrev:
Jag lånar tråden lite om det är lugnt..?roll Nu undrar jag bara rent generellt om man får ut mer bas ur en halvdan 8"bas eller blir det mer bas från en lite värre 6.5"? För jag funderar på o bygga om så jag kan ha 1st 8" bas o sen 1st 6.5" 2delarskitt i varjedörr sida...Eller ska jag sats på 2st 6.5" i varje dörr istället?

Mvh Kalle

o som sagt ursäkta att jag bytte lite ämne..!

f*n komma och sno tråden!  j#*la....

nej men jag var ju också lite inne på samma fråga, hur står sig en bra 6,5 mot en taskig 8"?

Detta blir ganska generaliserat, men det man kan säga är att du förmodligen får betala det dubbla för en 6.5tummare att prestera samma sak som en 8tummare. Det som krävs är slaglängd, samt mer slutstegseffekt för att nå samma resultat med en 6.5tum..

Okej så då kanske man får bäst resultat utav o köra med 1st 8" o 1st 6.5" i varjedörrsida sen då?smile

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!
apoteket00 trucken
7 februari 2008 · 563 Inlägg

jag lägger min röst på impact RDW6632 har dem som middar i portade lådor på 14liter och hade dem som sub i brosans mazda med en25 liters låda...folk blev förvånade och jag me=) annars skall jl:s vara bra.

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)
gurenius
7 februari 2008 · 1 631 Inlägg

Kalle_Ponken skrev:
Okej så då kanske man får bäst resultat utav o köra med 1st 8" o 1st 6.5" i varjedörrsida sen då?smile

Nej, inte om de ska dela samma utrymme.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Datsun 240Z "Fairlady Z" (1973)
Kalle_Ponken
7 februari 2008 · 1 752 Inlägg

gurenius skrev:

Kalle_Ponken skrev:
Okej så då kanske man får bäst resultat utav o köra med 1st 8" o 1st 6.5" i varjedörrsida sen då?smile

Nej, inte om de ska dela samma utrymme.

Okej så då är det bättre med dubbla 6.5"? Eller ska jag bara ha 1st av 1sort, om du förstår hur jag menar?smile

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang