Detta centrallåset är beräknat till bilar med 4 dörrar, men kan oxå användas på bilar med 2 dörrar. Vid montering i bilar med 2 dörrar skall de ledningarna som inte används skyddas ordentligt mot fukt. Innan du startar monteringen skall du koppla ifrån pluspolen på batteriet. På sidan av kartongen tryckt ett ledningsdiagram, så att du kan få dig en översikt över de olika ledningarna. De två fjärrkontrollerna är programmerade så att de bara fungerar till ditt centrallås, så det är ingen fara för att någon anna skall kunna låsa upp din bil eller omvänt.
1 Starta med att ta bort dörrsidorna, i de flesta bilar sitter ett plastskydd bakom dörrsidan. Detta beskyddar mot fukt ochskall monteras tillbaka igen, när motor och ledningar sitter på plats.
2. Nu skall det dras ledningar, kom ihåg att alltid montera ledningar rätt, alltså röd till röd osv. Styrboxen kan placeras i motorrummet, eventuellt i närheten av batteriet, där det är torrt och inte alltför varmt.
3. Motorer monteras alltså så nära "lås-staget/pinne", på det sättet ungår man att "staget" skall böjas mer än nödvändigt.
4. Ledningar monteras på motor och styrboxen, och till sist monteras pluspoolen tillbaka på batteriet.
5. Nu är det dags att prova att låsa upp bilen med fjärrkontrollerna. "lås-stagen" böjs/justeras så att motorerna kan jobba fritt och obehindrat.
6. Innan bilen/dörrsidorna monteras ihop igen bör du se efter noga så att det inte kommer några ledningar i kläm någonstans när man öppnar och stänger dörrarna och att alla skruvar och klips sitter korrekt.
7. När bilen är monterad kan du, om ökad räcklängd på fjärrstyrningen önskas, exprimentera lite med vinkel på antenne. Det är den svarta ledningsstumpen på styrboxen. Om systemet plötsligt slutar att fungera, prova då att kolla säkringen på styrboxen. Om säkring skiftas skall den nya vara i samma storlek.
Hehe, snabbt skrivet och inte stavningskontrollerat... Hoppas du blir lite klokare iaf.
