5195
Sök

Koppla!!!

337 Inlägg
11 december 2005
Trådstartare
Jag har en Sony CDX-S2220 huvudenhet som är köpt på BRL. Har köpt ett 2-kanals slusteg som jag hade tänkt ska ta hand om basen! Sedan så får huvudenheten ta hand om högtalarna, men hur sjutton ska jag koppla det? det ska ju gå 2 kablar från stereon till slutsteget, var ska jag koppla in högtalarna?? Finns ju liksom inga kontakter till inkoppling av högtalarna. Måste jag köpa någon annan komponent för att kunna koppla in dem?
Är inte så haj på ljud som ni förstår!!!tongue

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN

Driver
2 111 Inlägg
11 december 2005
Reggin skrev:
Jag har en Sony CDX-S2220 huvudenhet som är köpt på BRL. Har köpt ett 2-kanals slusteg som jag hade tänkt ska ta hand om basen! Sedan så får huvudenheten ta hand om högtalarna, men hur sjutton ska jag koppla det? det ska ju gå 2 kablar från stereon till slutsteget, var ska jag koppla in högtalarna?? Finns ju liksom inga kontakter till inkoppling av högtalarna. Måste jag köpa någon annan komponent för att kunna koppla in dem?
Är inte så haj på ljud som ni förstår!!!tongue

finns det inga utgångar för kabel till högtalrna från steget?...sitter skruvar.oftast guldplätterade.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Colaberoende
1 219 Inlägg
11 december 2005
Du måste köpa en ISO anslutning som går mellan din Bilstereo och din bil. En Stereohandlare borde ha en sådan hemma för både bilen och stereon är ju av känt märke.

Då får du dina vanliga högtalare att fungera på stereon + att steget driver basarna (men då måste du ha lågnivåkabel + remote från Stereon till bagaget där slutsteg/delningsfilter är)

/Ena
Senast redigerat av Ena (11 december 2005)

337 Inlägg
11 december 2005
Trådstartare
Ja, har ju 2 tjocka kablar med hankontakter på med en liten kabel som är fast emellan dem, detta är väl lågnivåkabel+remotekabel????

Detta har jag:
*power cable
*Ground cable
*RCA canble with remote Wire
*ATC in-line Fuse holder
*ATC Fuse 30 amp

Och en iso-anslutning fick jag ju med CD-spelaren.
Kopplar jag högtalarkablarna från högtalarna till iso-anslutningen???
Senast redigerat av Reggin (11 december 2005)

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN

Colaberoende
1 219 Inlägg
11 december 2005
ca 200:-.. inte så farligt.

Du kopplar den bara imellan stereon och den fördragna kabelstammen som ligger i bilstereofacket i bilen.

Jag kör så som du har tänkt och det fungerar finfint. Diskant och mellanregister körs mest på stereon och sedan drar jag på basen lite mer på stegets och delningsfiltrets inställningar.

/Ena

337 Inlägg
11 december 2005
Trådstartare
Det ligger massa lösa kablar i stereofacket!!!!!!!

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN

Colaberoende
1 219 Inlägg
11 december 2005
Jag tror ändå du får skaffa en Iso mellan din Iso till bilens Iso.. Det är en riktig röra detta. Men en Bilstereohandlare vet precis vad du ska ha om du går in i affären.

Det är bara den Iso´n du saknar. Allt annat har du.

337 Inlägg
11 december 2005
Trådstartare
Men högtalarna jag köpt nu då, ska dem kopplas ihop med bilens iso. Sedan bilens iso med stereons iso??? tongue   Vilken jävla röra!!

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN

Colaberoende
1 219 Inlägg
11 december 2005
Du har troligen redan framdraget i dörrarna redan.. Bak vet jag inte om det är framdraget men fram är det garanterat redan klart.

/Ena

337 Inlägg
11 december 2005
Trådstartare
Om det nu är framdraget där fram så finns det ingen isokontakt som de sitter fast i, ska jag köpa en ISO-kontakt och koppla in högtalarkablarna i ISO-kontakten och sedan till ISO:n i stereon???

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN

Colaberoende
1 219 Inlägg
11 december 2005
Bilens kabelstam till bilstereon brukar vara fabriksmonterad numera. Troigen mest för att underlätta för alla. Då drar dom fram högtalarkablar till dörrarna, ström och sånt och lägger kopplingsdosan i bilstereofacket.

Tyvärr så är ju inte alla Isokontakter identiska. Då hade ditt redan varit löst utan du får nog bara handla en Isokontakt som går mellan Bilens och din Sonystereo. Sitter det högtalare i dörrarna så kan du ju skaffa en sådan kabel och plugga i snabbt och testa.

Då ska du få ljud direkt.

/Ena

Sök