3025
Sök

Kostnad som utställare på mässor

Eclipse :P
254 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
Hej jag har letat länge nu men inte hittat nåt bra om det: kostar det något (eller hur mycket) att ställa ut som privatperson på någon stor mässa, typ elmia lr bilsportmässan?

Tack

//Witte
"Man har inte misslyckats förrens man har gett upp!"
Projekttråd
[img]http://www1.garaget.org/gallery/archive/73868/608717_64ywqo.jpg[/img]

9 108 Inlägg
11 februari 2008
Blir man antagen av bilsport så kostar det inte någonting som privatperson. Men man får räkna på hotellkostnader och sådant. Såvida man inte har en extremt grym bil, då kanske dom bjuder på det med.

83 Inlägg
11 februari 2008
Beror helt på vilka hallar och hur mkt el och annat du vill ha.
Men har för mig att riktpris på SvenskaMässa i Göteborg är ca 3000kr kvadraten på dom större mässorna, men beror helt på vilken hall...

Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience

9 108 Inlägg
11 februari 2008
abe-gbg skrev:
Beror helt på vilka hallar och hur mkt el och annat du vill ha.
Men har för mig att riktpris på SvenskaMässa i Göteborg är ca 3000kr kvadraten på dom större mässorna, men beror helt på vilken hall...

Inte för privatperson utan för företag menar du nu. Vilka privata utställare skulle ställa ut om det kostade 3000 per kvadrat hehe?
För bilklubbar kostade det (på Elmia förra året) 2500 för en monter som hade plats för tre-fyra bilar och då ingick allt utom golv, det fick man hyra av mässan eller fixa själva.

Som privat utställare med en bil får man en plats gratis med tillgång till ett eluttag och eventuellt staket, sedan får man koppla lite strobes och sånt om man vill det, så länge det inte skymmer några andra bilar.

Eclipse :P
254 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
ok då vet jag lite vad som gäller, tack!

mvh

//Witte
"Man har inte misslyckats förrens man har gett upp!"
Projekttråd
[img]http://www1.garaget.org/gallery/archive/73868/608717_64ywqo.jpg[/img]

Ocean Race NR:1
475 Inlägg
11 februari 2008
MilleN skrev:
Blir man antagen av bilsport så kostar det inte någonting som privatperson. Men man får räkna på hotellkostnader och sådant. Såvida man inte har en extremt grym bil, då kanske dom bjuder på det med.

Blir man antagen till Elmia Performance show som uställare, så får du Bensin eller Hotelkostnader betalda av Performance show!

Då gäller detta ej utställningen som dom har utomhus på Lördagen (stylingbilar) Men äve här gäller det att bli utvald!

mvh
Jörgen

Solfilms montör
En av dom bästa i Sverige samt Europa

Sök