sony spelar inte brända skivor?

J-FORSGREN Dä ä bare o åk
14 december 2005 · 798 Inlägg

DaGuz skrev:

racing-jimpa skrev:

Serviceteknikern skrev:
Sonys bilstereo tar visst mp3 , Har hafft flera stycken som tar det. de tar även Atrac 3 och Atrac 3pro som är deras egna format, sen kan man ju säga vad man vill om sony men det är ett bilstereo företag som utvecklar produkter. och dom tillverkar alla sina egna produkter själva.

Vad är atrac3 och atrac3 pro? // Jimpa

Ljudkomprimeringsformat atrac3 är en bland dom senaste varianterna, tillsammans med atrac3plus. "pro" har jag inte hört förrut men det finns ju rätt många varianter.

"like no other"

Så man skulle kunna komprimera från mp3 till atrac3 om det nu går? så skulle det funka med brända skivor?

Serviceteknikern
14 december 2005 · 25 Inlägg

Nej Sony har ett program som heter Sonic stage där du lägger in all musik du har i datorn och sen komverterar den om det till atrac 3 plus (skrev fel tackar för rättningen) och föra över till din media spelare eller bränna strac 3 plus skivor, men då måste din maskin ha stöd för de formaten tror inte en 700 har det. hur gammal är den vet du det?.

förövrigt kan jag tilläga att atrac 3 det finns i ganska höga bittrates, jag kör med 256 kbps atrac 3 plus och jag tycker det låter bra, men det finns ner till 48 kbps, då låter det ungefär som 128 kbps mp3, sen om det är nytt vet jag inte  atrac  3 har funnit i snart 5 år, har gammla "magic gate" kort spelare här hemma från den tiden då det var ballt att ha 64 Mb på ett flash minne, men fan va häfftigt det var då. Sony hadde en Hårddisk maskin som hette MEX-1HD som hadde en 16 Gb hårddisk där man brände ner alla skivor man ville ha in i atrac 3 du kunde endast bränna in dem sen kunde du spela upp dem direkt som oom det vore en skiva, märkte faktiskt ingen större kvalite skillnad. men jag tror det var 132 kbps atrac 3 då.

J-FORSGREN Dä ä bare o åk
14 december 2005 · 798 Inlägg

Okey hehe tackar för svaren men det låter lite väl avancerat för mej tongue får ta o leta fram ett par sjysta original skivor ist hehe // Jimpa

Serviceteknikern
14 december 2005 · 25 Inlägg

Ja det är väll det den är tänkt att spela, vill förövrigt tacka dig för att du använder sony. ha en mycket God Jul

CoSmoZ 2lateuloose
15 december 2005 · 543 Inlägg

spelar den inte alls? om du stoppar in en bränd skiva? & den tar en Orginal skiva direkt efter?

Min kan vara lite dum när det e kondens i bilen!.. men annars funkar det prima!.. har alltid kört sony & aldrig haft problem med brända skivor..

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young
J-FORSGREN Dä ä bare o åk
15 december 2005 · 798 Inlägg

Serviceteknikern skrev:
Ja det är väll det den är tänkt att spela, vill förövrigt tacka dig för att du använder sony. ha en mycket God Jul

Tack själv för svaren och ha en god jul du med ! // Jimpa

J-FORSGREN Dä ä bare o åk
15 december 2005 · 798 Inlägg

CoSmoZ skrev:
spelar den inte alls? om du stoppar in en bränd skiva? & den tar en Orginal skiva direkt efter?

Min kan vara lite dum när det e kondens i bilen!.. men annars funkar det prima!.. har alltid kört sony & aldrig haft problem med brända skivor..

Nej det låter bara som att skivan snurrar och den försöker läsa sen efter ett tag så står det bara fel och så spottar den ut skivan igen! har även haft problem med original skiva men den var ganska så repig så det är väl anledningen för det! // Jimpa

Helderud
21 december 2005 · 58 Inlägg

Jag vet den exakta anledningen. Bränn audio skivor i högst 4x i brännaren. Film skivor med. Om man bränner i över 24x kan man så gott som glömma att hälften av skivspelarna i denna värd kan läsa dom trotts att många gör det. Detta är extra kännsligt för bilstereo och bärbara cd-spelare.

J-FORSGREN Dä ä bare o åk
21 december 2005 · 798 Inlägg

Får pröva det tack för svaret!

Kirre
21 december 2005 · 2 122 Inlägg

testa att köra den varm med orginal cd sen tar du en bränd

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Volvo 245 "45an" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang