4345
Sök

Opel calibra 4x4 turbo Är det nått att HA???

den enda som e som jag
274 Inlägg
12 februari 2008
Trådstartare
som frågan lyder är det en pra bil för en som vill gasa och de ända ska hålla..har hört att drivaxlar, växel låda, turbo mm ska ge sig fort..lite konstigt me växel lådan, har nämligen hört att dom som trimmar saab använder calibrans?
så vet du nått om denna bil var god och skriv.
Är sj en volvo rägger!!!cool

Din dröm är min verklighet

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
12 februari 2008
Det du ska oroa dig för om du ska köra lite hårdare är fördelningslådan som inte är av den bästa typen.

Det finns dock folk som tar några lappar för att förstärka den smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Yrkeschaufför
168 Inlägg
12 februari 2008
Har själv haft och har Vectra 4X4 16v Turbo. Sant man kan förstärka f-lådan men den håller för lite extra hästar!
F28 (växellådan) håller också bra! Är du ute efter en rolig och snygg bil, köp en Calle T eller Vectra T (om du
hittare en).

Bilbyggare
91 Inlägg
12 februari 2008
Jag har en Calibra Turbo 4x4 6växlad
ja man kan bygga om fördelnislådan så man får Permanent 4x4
man kan även förstärka drivaxlar
sen kan man gasa hur mycket bilen pallar

Camaro Z06

139 Inlägg
13 februari 2008
jag har nog aldrig hört nån som kört av axlarna pga högt vrid, dom är väldigt starka, däremot så är fördelarlådorna skit, maxxtuning.se har grejjer för att lösa det problemet, hälsa från mig.
växellådorna är det många som kör en 600-750nm med, så även dom är relativt starka. annars är det tunga bilar som inte alls faller mig i smaken, motorn är dock en juvel, det är samma maskin som sitter i kadett/astra gsi, vectra mm fast med lågkompskolvar, turbosprut och en liten turbo.

Överladdning är en kompensation för flödesmisstag

Sök