4511
Sök

Toyota Celica gt4 st205

1 Inlägg
13 februari 2008
Trådstartare
Hej.

Jag har kollat runt lite på forumet ett tag nu men saknar svar på några funderingar. Jag är väldigt sugen på att köpa en Toyota Celica gt4 st205. Jag har tänkt att använda den som bruksbil och inte ha någon annan bil men är det en bra idé? Det är ju ingen ny bil direkt. Så lite frågor:

1. Jag är rädd för att man kommer att få "trixa" eller byta delar ganska ofta då jag verkligen är värdelös på sånt, kommer jag det?

2. a) Hur är bränsleförbrukningen?
b) Är det ekonomiskt försvarbart att åka totalt ~5 mil till och från jobbet var dag?

3. Är det några speciella saker man bör tänka på när det gäller bilen/användandet?

Jag tycker att bilen är hur grym som helst men den kanske inte passar mig helt enkelt. Om så är fallet så får ni gärna nämna några andra mer passande bilar för runt 100kkr. Bör kanske nämnas att jag även kollat på saab 9-3 1.8T från 2003 och nyare men dom känns inte lika roliga sen är det kul att få lite uppmärksamhet med. smile

Väldigt tacksam för svar.

165 Inlägg
13 februari 2008
Gå in på www.toyotaklubben.se och prata med folk som äger st205or.

Ett kort svar är
Toyota har väldigt bra kvalitet. Kör själv generationen under ST205 och är nöjd med min.
Enda naktdelen är att 4x4 tar lite soppa..
Min tar på blandad körning ca 1,2L/M (småtrimmad) vill man kan man köra under litern..men det är inte lätt.
Jag använder min som vardagsbil.

Sök