Tips hur man kan byte försäkringsbolag innan 1års perioden är slut.

RRBmw
15 februari 2008 · 345 Inlägg

garageförsäkring träder i kraft endast om du har halv eller helförsäkring på bilen den dagen du ställer av bilen om du inte meddelar något annat till ditt försäkringsbolag.

Audi S2 "PPF H.O" (1992)
Tomten Tomten
15 februari 2008 · 1 065 Inlägg

tack för era snabbbar svar.
ska fixa det till veckan nu och spara några slantar och får vettigare bolag.

Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
Super_Micke Bildrulle
16 februari 2008 · 499 Inlägg

Jag bytte försäkringsbolag förra sommaren, det dom kräver är att du har en ny försäkring innan du får säga upp den gamla. Men ring ditt försäkringsbolag och prata med dom.

Fråga om det räcker med att teckna ny försäkring för att kunna säga upp den gamla. Men uppge för ditt bolag hur mycket det skiljer och fråga om dom inte kan matcha det budet annars.

Men att ställa av och sen ställa på bilen igen fungerar om inget annat gör det.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
Volvotjej84 helt galen
16 februari 2008 · 388 Inlägg

Jag skrev över bilen på annan familjemedlem och sedan tillbaka igen för att byta. Funkar prima. Bilen är 18m år gammal och jag tänker inte sälja den heller så då spelar ägarantal mindre roll...

Varför åka fort när man kan åka brett?
Aruzo Ace Ventura
16 februari 2008 · 1 240 Inlägg

Tomten skrev:
tack för era snabbbar svar.
ska fixa det till veckan nu och spara några slantar och får vettigare bolag.

Vad har du för bolag å vad ska du byta till?

Mercedes 240D "w123" (1985)
Volvo S70 "2.5D" (1999)
Tomten Tomten
16 februari 2008 · 1 065 Inlägg

Aruzo skrev:

Tomten skrev:
tack för era snabbbar svar.
ska fixa det till veckan nu och spara några slantar och får vettigare bolag.

Vad har du för bolag å vad ska du byta till?

har modernaförsäkringar nu och ska byte till länsförsäkringar

Senast redigerat av Tomten (17 februari 2008)

Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
PimPim
11 mars 2009 · 8 Inlägg

Jag har en fråga ang det här..Det är så att min bil är avställd som den står nu..o jag skall byta bolag..Den har garageförsäkring men annulerad den 1 april..men kan jag inte låta det nya bolaget jag har täcknad den hos att dom tar garage försäkrad tills jag skall ställa på den???för jag tycker jävla strul att jag måset ställa på den o sen ställa av den igen för att det nya bolaget skall börja gälla..finns det nåon möjlighet att dom tar min bil som den är nu dvs avställd?

Losing is not a option
Hamilton
11 mars 2009 · 8 864 Inlägg

PimPim skrev:
Jag har en fråga ang det här..Det är så att min bil är avställd som den står nu..o jag skall byta bolag..Den har garageförsäkring men annulerad den 1 april..men kan jag inte låta det nya bolaget jag har täcknad den hos att dom tar garage försäkrad tills jag skall ställa på den???för jag tycker jävla strul att jag måset ställa på den o sen ställa av den igen för att det nya bolaget skall börja gälla..finns det nåon möjlighet att dom tar min bil som den är nu dvs avställd?

Självklart kan du det, ring till FB och jag lovar att du får all den hjälp du behöver.
Då du blir en evt ny kund så gör bolagen rätt mycket för att få över dig från ett annat bolag.

Fotograf på tierpidag.se
Memme I'am AWESOME..
18 augusti 2010 · 2 783 Inlägg

Hur gör man EFTER 1 års perioden? Ringer man till sitt nuvarande och säger upp de, och sen skaffar man nytt dirr efter? smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Hamilton
18 augusti 2010 · 8 864 Inlägg

Memme skrev:
Hur gör man EFTER 1 års perioden? Ringer man till sitt nuvarande och säger upp de, och sen skaffar man nytt dirr efter? smile

Du ringer till ditt nya och dom fixar resten

Fotograf på tierpidag.se
S-AXELSSON S-AXELSSONS
25 juli 2013 · 94 Inlägg

Har läst tråden då jag själv vill byta försäkring mitt i perioden. Är fortfarande lite osäker därför jag undrar.
Ställde av min bil igår 24/7 och meddelade att jag ställt av bilen och inte ville ha garageförsäkring hos mitt gammla bolag ( de svarade att den var heltavslutad) samt att jag nu har tecknat en ny försäkring igår 24/7 som börjar gälla idag. Kan jag då stääla på den så att den nya försäkringen funkar samt att den gammla inte går in? eller ska jag vänta tills imorgon 26/7 ?

MVH/ Simon tacksam för svar, hoppas det inte är en dum fråga!

Lev livet!
Seat LEON TSI 110 CONNECT "Extrabilen" (2016)
Seat LEON TSI 110 ST "Familjebilen" (2015)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
25 juli 2013 · 14 058 Inlägg

S-AXELSSON skrev:
Har läst tråden då jag själv vill byta försäkring mitt i perioden. Är fortfarande lite osäker därför jag undrar.
Ställde av min bil igår 24/7 och meddelade att jag ställt av bilen och inte ville ha garageförsäkring hos mitt gammla bolag ( de svarade att den var heltavslutad) samt att jag nu har tecknat en ny försäkring igår 24/7 som börjar gälla idag. Kan jag då stääla på den så att den nya försäkringen funkar samt att den gammla inte går in? eller ska jag vänta tills imorgon 26/7 ?

MVH/ Simon tacksam för svar, hoppas det inte är en dum fråga!

Ring till det nya bolaget och fråga, det är väl enklast, eller hur!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Evildan
25 juli 2013 ·

S-AXELSSON skrev:
Har läst tråden då jag själv vill byta försäkring mitt i perioden. Är fortfarande lite osäker därför jag undrar.
Ställde av min bil igår 24/7 och meddelade att jag ställt av bilen och inte ville ha garageförsäkring hos mitt gammla bolag ( de svarade att den var heltavslutad) samt att jag nu har tecknat en ny försäkring igår 24/7 som börjar gälla idag. Kan jag då stääla på den så att den nya försäkringen funkar samt att den gammla inte går in? eller ska jag vänta tills imorgon 26/7 ?

MVH/ Simon tacksam för svar, hoppas det inte är en dum fråga!

Ja om allt är som du beskriver det ovan, du kan utan problem ställa på din bil i dag.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang