2360
Sök

allmänt Scania snack Bild På nya R-Serien Topline!.

110 Inlägg
25 oktober 2009
TobbeE_87 skrev:
Angående serviceintervall så är de vad jag vet 3000mil på Scania. Å angående långmilare så har ett åkeri här i stan en 143 470 som nu borde ha rullat en bit över 200.000mil... Prata me chauffören för ca 3 år sedan, å då hade den rullat 195.000 mil utan att nåt gjorts åt motorn... big_smile

Eloge till ett schenker åkeri som äger en Scania från 88 som gått ett antal varv på mätaren big_smile
(inte bromsa eller svänga häftigt då skåpfästena knappt sitter längre) big_smile

Gorg-o-holic...

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
26 oktober 2009
Trådstartare
ok laga den inzan3?
InZan3 skrev:
TobbeE_87 skrev:
Angående serviceintervall så är de vad jag vet 3000mil på Scania. Å angående långmilare så har ett åkeri här i stan en 143 470 som nu borde ha rullat en bit över 200.000mil... Prata me chauffören för ca 3 år sedan, å då hade den rullat 195.000 mil utan att nåt gjorts åt motorn... big_smile

Eloge till ett schenker åkeri som äger en Scania från 88 som gått ett antal varv på mätaren big_smile
(inte bromsa eller svänga häftigt då skåpfästena knappt sitter längre) big_smile

Erik H

247 Inlägg
T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
4 november 2009
Trådstartare
Någon som har varit på Road showen? Road showen är då på lördag här uppe i Skellefteå!

Erik H

7 281 Inlägg
10 november 2009
Precis kikat genom lite truckbooks på KC... Jävlar vad man blir sugen på en riktig lastbil sad
Har även fått reda på att min "gamla" R480 med allisonlådan har blivit såld och omlackerad, tyvärr så ser den mycket fulare ut nu.
Blev ju nästan ledsen när man såg den, men men vad ska man göra.

Själv så sitter man ju fast i en Merca tyvärr!
Visserligen ser den inte lika hemsk ut som den gjorde ifrån början men långt ifrån bra.
Den som vill kan ju alltid kika och kommentera i min projekttråd...

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
25 november 2009
Trådstartare
Laddar ännu upp en bild på en scania.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/46861/807531_clxbln.jpg
En scania som ägs av företaget bajamaja!

Erik H

-utan 940
1 728 Inlägg
25 november 2009
Jag undar om Scania över huvud taget provkörde R-serien utomhus innan de började sälja den, hur kunde de annars missa problemet med rutor som immar igen så fort man stannar när det regnar?

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
25 november 2009
Andreas 940 skrev:
Jag undar om Scania över huvud taget provkörde R-serien utomhus innan de började sälja den, hur kunde de annars missa problemet med rutor som immar igen så fort man stannar när det regnar?

Upplever inget sådant på min bil o att ruta immar beror ofta på att den är smutsig.
Det gjorde Postens bilar när jag jobbade där, oavsett märket så fort man bara öppnade dörr så immade vindrutan direkt för dom putsades aldrig. Eller jo! Med hjälp av fläkten big_smile

1 722 Inlägg
25 november 2009
hmm vore säkert kul o ha CE -behörigheten ... sad

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

4 005 Inlägg
25 november 2009
Andreas 940 skrev:

Haha. Skämtar du? smile

Min sambo jobbar på utvecklingssidan och jag kan säga att de testar "litegranna" innan. :9

Nya Scania Irizar bussarnas framrutor är ju rätt coolt med de nya immningsfria rutorna som imman försvinner på genom kall-luft. Alltså tvärtom-problemet. Smart löst.

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
25 november 2009
linuslinje skrev:
Andreas 940 skrev:

Haha. Skämtar du? smile

Min sambo jobbar på utvecklingssidan och jag kan säga att de testar "litegranna" innan. :9

Nya Scania Irizar bussarnas framrutor är ju rätt coolt med de nya immningsfria rutorna som imman försvinner på genom kall-luft. Alltså tvärtom-problemet. Smart löst.

Mmm vi hade då upp ett antal bilar av R-serien på mitt jobb för olika testkörningar och jag gjorde ett antal tusen mil i dessa utan att uppleva några sådana problem.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

-utan 940
1 728 Inlägg
26 november 2009
Jag märkte detta problem ganska snart när lastbilen var sprillans ny och inte hade hunnit bli skitig, de gamla 124:orna jag körde innan immade aldrig igen. Jag tror det är den nya klimatanläggningen som är boven, den skickar inte tillräckligt med luft till dörrarna.

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
linuslinje skrev:
Andreas 940 skrev:

Haha. Skämtar du? smile

Det låter ju bra imningsfria rutor kanske nå som dom ska satasa på i framtiden till all rutor på bussarna och lasbilarna?

Erik H

845 Inlägg
26 november 2009
Här e min bil med moppemotor wink

http://i78.photobucket.com/albums/j106/Acela1/DSC00953.jpg

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
26 november 2009
Jimpiz skrev:
Här e min bil med moppemotor wink

http://i78.photobucket.com/albums/j106/ … C00953.jpg

Om den rullar i Stockholm så tror jag att jag sett den smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

247 Inlägg
30 november 2009
https://www1.garaget.org/gallery/archive/70767/810422_ztzh5d.jpg
den bilen jag själv kör lite mer än moped motor man åker ju v8a:)
Senast redigerat av 740Glt16valve (11 december 2009)

:):) 740:):)

Defloratör.
641 Inlägg
30 november 2009
vilka leksaker såhär ska en lastbil se ut tongue

http://4.bp.blogspot.com/__UIs6-gaeYw/Rv-tpIYiqcI/AAAAAAAAD6A/RNDOA0VAnvA/s400/Volvo%2520truck.jpg

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

155 Inlägg
30 november 2009
Är ju scania printad men den är faktiskt jävligt fin! smile

"You wanna drive it, then buy it!"

Defloratör.
641 Inlägg
30 november 2009
chand021 skrev:
Är ju scania printad men den är faktiskt jävligt fin! smile

Menade du den jag postade?tongue

Jag får fan bånge när jag ser den:P

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

469 Inlägg
4 december 2009
Axor skrev:
CarpeDiem skrev:
Jag är rätt nyfiken på vad det är för skillnad på boggie axel och puscher axel? Vad jag menar är om en dragbil med puscher tar mer vikt på en fulllastad trailer än en dragbil med boggie axel?

//CarpeDiem wink

Skillnaden mellan puser o boggie är att puschern är inte en "riktig" boggie då den andra axeln är styrbar med singelhjul, en riktig boggie har två bakaxlar med tvillinghjul.

fårstår inte riktigt vad det är du menar med att en boggie har 2 bakaxlar och dubbelmontage? en pusheraxel sitter också bak fast framför den drivande axeln, och en boggie måste inte alltid ha tvillingmontage utan kan också ha super singel boggie även kallad snik/snål boggie!

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"

Sök