4412
Sök

Fråga om krock med lyktstolpe...

2 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
eller lyktstolpshelvetet!

Skulle nyss backa ut från bensinmacken, svänger vänster, missar nämnda lyktstolpe men har knappt styrfart men lyckas ändå kvadda halva fronten på skitbilen... Hur som helst, frågan är (och jag är jävligt nojig eftersom jag redan blivit av med kärkortet en gång), inte fan blir man av med kortet för att man kör in i en lyktstolpe? Stolpen klarade sig alltså fint det är bara fin bil som ser ut som skrot... Finns det fler klantarslen här inne som missat stolpar? Vad händer?

543 Inlägg
17 februari 2008
Du blir ju självklart inte av med kortet för en sådan sak. Olyckor händer ju alla. Anmäl till försäkringsbolaget bara så får du ny front av dom. Eller så skiter du i det och köpen en själv. Brukar bli plus-minus noll med tanke på självrisk och sådant..
Tråkigt varfall.
Mvh Heaven

min och kompisens projekttråd!! Rusvagnen al´a Jägermeister!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 17&p=1

956 Inlägg
17 februari 2008
jadu..tror inte det händer speciellt mkt faktiskt..VAr ju en olyckshändelse..Aldrig hört att nån blivit av me körkortet för att backat in ite sakta i en lyktstolpe..Så du kan vara lugn när det gäller körkortet iaf

eldus veldus

2 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
Tack för snabba svar!
Man blir fan jävligt nojig när man varit utan en gång innan...

Hur som helst, Seat är skitbilar när det kommer till krocksäkerhet, uppenbarligen!

509 Inlägg
17 februari 2008
Som du säger så skadades inte lyktstolpen! hade den gjort det så hade du blivit anklagad för smitning om du inte ringer och berätta detta för polisen som vilket annat du kör på! smitning kan ju kortet ryckas men som du sa så blev det ju inget!

Sök