4232
Sök

Importera fiat 126p från polen

551 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
Tjena, har en polare som vill importera en fiat 126p från polen o han undrar hur det kommer gå till med att regga bilen i sverige. den är över 30 år gammal så veteranare. skulle helst vilja ha info om vad det kommer kosta o få den inreggad här och om det är svårt att få den igenom en besiktning? får man köra med bilen året om osv.? han hade hört att det bara gick o köra den vissa månader etc. stämmer detta?

tack

mvh

You can't B serious, oh K

Street racer och galen Lärling :)
163 Inlägg
17 februari 2008
Kan inte se några problem alls förutom kostnaden men den har han väl redan räknat med och köra vissa månader?????????????????? kan gissa på att han har hört att vissa människor ställer av sina "fin" bilar över vintern men klart han får köra den på vintern med. kostnaden får du reda på genom att ringa eller gå in och fråga hos bilprovningen så vet du vad reggningen kostar det andra importen kanske vägverket kan svara på prova ring dit.

Oldsmobile Styled To Lead Built To Last

609 Inlägg
18 februari 2008
Har en kusin i Polen som kör en sådan, du kan få den för ett paket cigg.. för det är väl det de är värda idag.. hehe nej, skämt å sido, grejen är den att det finns nog ett x antal miljoner som rullar och dessa är nog i skroten-skick, (om man tänker på att besikta den) så ska man ha en fin får man nog leta ett tag. Föresten, en mer opraktisk och osäker bil kan man antagligen inte hitta. Men de är ju rätt fräna i övrigt wink

551 Inlägg
18 februari 2008
Trådstartare
STriiiker skrev:
Har en kusin i Polen som kör en sådan, du kan få den för ett paket cigg.. för det är väl det de är värda idag.. hehe nej, skämt å sido, grejen är den att det finns nog ett x antal miljoner som rullar och dessa är nog i skroten-skick, (om man tänker på att besikta den) så ska man ha en fin får man nog leta ett tag. Föresten, en mer opraktisk och osäker bil kan man antagligen inte hitta. Men de är ju rätt fräna i övrigt wink

hehe jaa han sa att det kostar 400-500 kronor, o ja har frågat honom varför han vill ha en.. det enda svar jag får e JAG SKA HA EN! hehe hade aldrig gjort det själv för man vet ju nästan hur det kommer sluta dedär.. men vafan han märker det själv sen när han väl börjar lägga ner pengar hehe ..

609 Inlägg
19 februari 2008
Säg åt han att ta med ett dussin till, för att ha reservdelar hehe

551 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
hehe jaa det får man göra ju tongue, nä men lyckas han med den så har jag sagt att jag också ska ha en isåfall, haha vad har jag gett mig inpå nu då tongue se om nån honda motor går i där bak ytterst tveksamt

3 722 Inlägg
19 februari 2008
roligast att köra på vintern med!!!

551 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
ja den e ju bakhjulsdriven så det kan jag tänka mig hehe

203 Inlägg
19 februari 2008
Jag hoppas att han vet att utrymmena är lika med noll och att=)
Har åkt i några när jag var liten.

203 Inlägg
19 februari 2008
Jag hoppas att han vet att utrymmena är lika med noll och att bilen skakar vid 100=)
Har åkt i några när jag var liten.
Önskar honom lycka till och berätta gärna hur det gick.
(nu blev det rätt)

Street racer och galen Lärling :)
163 Inlägg
19 februari 2008
montera en hayabusa motor i den då blir den en riktig dräpare vid rödljusen wink

Oldsmobile Styled To Lead Built To Last

Sök