3597
Sök

program till datorn som mäter deicebel.

735 Inlägg
18 februari 2008
Trådstartare
#21
E30Tompa skrev:
Fan e väl bara fixa en nyare nokia bygg telefon wink haha mätte upp 95decibel på motorvägen me volvo 144:an "4växlad" säkert skit nyttig men man somnar iaf inte! 


"såg nu att ni nämt de tidigare! hehe"

nu är det ju inte sådana svar jag är ute efter precis hmm smile

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.

1 417 Inlägg
18 februari 2008
#22
ska du ha det för privat bruk eller ska du arrangera tävling?
För privat bruk räcker det nog med en amatörmätare från conrad.


1 867 Inlägg
18 februari 2008
#23
Problemet är inte att hitta program, det kan man nästan skriva ihop själv.  Kruxet är att få tag på en mikrofon/trycksensor som klarar av att mäta såna volymer.

Släpp det här med att hitta programmet, ut och leta svindyr mic med dig wink

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Mr Kock =)
199 Inlägg
18 februari 2008
#24
Vill man leta så finns ett billgiare, men bra alternativ som heter mikkometer...
Lite mer krångel, men den funkar bra...

Morre W, Team KLÅP, Linköping
Svensk Mästare i billjud (spela HÖGT) 5 gånger...
Sponsrad av: www.ljudia.se

260 Inlägg
18 februari 2008
#25
Annars så finns ju Audiocontrols Epic-160, som mäter dB o rätt hyffs med, då jag använt en sån o då  den visar endast hela tal inga , nånting å jag fick ett resultat på 148dB, o på termlabbet var det 147.7dB så det är ju rätt ok
http://www.street-beat.se/Sales/pictures/Audiocontrol/Car-EPIC%20160.jpg
För 3200:-
Mer info finns här...
http://www.audio-control.se/art-1.asp?i … iPageID=12

2004 Fiesta: Team dB-Akuten Kicker, Europa 3:a Extreme 1
2006 CRX:Team Soundmadness DigitalDesigns Bassrace/ESPL Unl
www.street-beat.se PB 163.4dB
2011> Nytt märke KoveAudio

Mr Kock =)
199 Inlägg
18 februari 2008
#26
Fränt, en sån skulle man ju ha monterad fast i bilen, så den visar hur högt man spelar jämt.. big_smile

Morre W, Team KLÅP, Linköping
Svensk Mästare i billjud (spela HÖGT) 5 gånger...
Sponsrad av: www.ljudia.se

19 februari 2008
#27
http://forum.lazzat.se/showthread.php?t=42938

där säljer dom någon db mätare för 2000:-. vet dock inte om det är värt pengarna om man bara ska använda i privat bruk.....

tokfrans
982 Inlägg
19 februari 2008
#28
du kan ju åka till frode på ljudgaragen i arvika.. dit har du fan inte långt.. wink



Sök