4423
Sök

S70 R!!

dragkruka
275 Inlägg
18 februari 2008
Trådstartare
hejsan!

har starka funderingar på att köpa en s70 R, bilen i fråga är i absolut toppskick oh ägaren vet inget exakt pris ännu men såklart minst 100 000:-. Har ingen aning om om de lutar mer åt 150 än 100 tusen. Nu undrar jag om det blir grymt dyrt att äga en sådan bil i försäkring samt besninförbrukning? dricker den väldigt mycket? äger just nu en 850 glt, hur myckte kommer besninförbrukningen skillja sig? Fattar såklart att s70in kommer dricka mer när man drar på men mer i allmänt? kommer det skilja mycket?

körglädjen kommer ju om annat bli grymmt stor skillnad så kanske de är värt pengarna ändå?

ni som har  s70 R, vad tyckler ni om era bilar? eller ni som provkört dem osv, är det nåt att satsa på?tongue

MVH

VW-nörd?
4 332 Inlägg
18 februari 2008
Ett tips är annars att söka på trådar om V70R eftersom det är väl basically samma bil? Den är iaf betydligt vanligare än S70, ifall nu ingen svarar här.

Men denna infon kan jag ge dig iaf ifall du känner dig vilsen, officiella volvosiffror:

Bränsleförbrukning      11,4 liter/100 km vid blandad körning
16,6 liter/100 km vid stadskörning
8,3 liter/100 km vid landsvägskörning
Nypris     382.000 kr

Acceleration 0-100      6,7 sekunder
Topphastighet     250 km/h

Tjänstevikt      1524 kg

Får du iaf en aning om förbrukning, skatt och prestandan, försäkringen får du jämföra på t.ex www.compricer.se och leta upp en s70 på blocket å köra mot bara eller så smile

Förresten det man kan gå efter vad gäller förbrukningen brukar vara stadskörningssiffran.
Senast redigerat av Mortalis (18 februari 2008)

dragkruka
275 Inlägg
18 februari 2008
Trådstartare
hmm tackar så mycket... ja de ser ju inte allt för farligt ut med förbruknignen enligt de där siffrorna ju;)

återstår bara nu o se om han vill sälja den eller inte... bilen är som sag ti absolut toppskick har rullat 19 000mil. Han som äger den har bilverkstad där ja alltid servar min bil och har ägt volvo i alla sina dagar. Han är mycket erfaren och har fixat upp hela bilen själv så allt är i toppskick. Så de är lite av en drömbil ju:)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
18 februari 2008
NOL skrev:
hmm tackar så mycket... ja de ser ju inte allt för farligt ut med förbruknignen enligt de där siffrorna ju;)

återstår bara nu o se om han vill sälja den eller inte... bilen är som sag ti absolut toppskick har rullat 19 000mil. Han som äger den har bilverkstad där ja alltid servar min bil och har ägt volvo i alla sina dagar. Han är mycket erfaren och har fixat upp hela bilen själv så allt är i toppskick. Så de är lite av en drömbil ju:)

Dom går lätt att köra under litern långkörning, men vem kör snålt med en R? cool

Bra att den är i toppskick. 19k mil är ganska långt för den årsmodellen men är den skött så är det ingen fara alls.

Tyvärr har R-modellerna ganska mycket överpris jämfört med vad T5'orna kostar, men sen är det bra mycket mer status i dom också smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
18 februari 2008
skiljer ju 5kph i toppfart och 0.3s i 0-100 mot R, är T5 mkt billigare skulle nog ja iaf leta rätt på en sån istället

154 Inlägg
18 februari 2008
John87 skrev:
NOL skrev:

Dom går lätt att köra under litern långkörning, men vem kör snålt med en R? cool

Bra att den är i toppskick. 19k mil är ganska långt för den årsmodellen men är den skött så är det ingen fara alls.

Tyvärr har R-modellerna ganska mycket överpris jämfört med vad T5'orna kostar, men sen är det bra mycket mer status i dom också smile

Överpris tycker jag inte, får tänka på att det bara finns 534 st S70 R. Så köp big_smile

Kör automat så är du smart ;)

dragkruka
275 Inlägg
18 februari 2008
Trådstartare
asså är de såpass litet antal bilar, fan de visste ja inte:P

men jag funderar på ifall han nu inte vill sälja sin pärla så blir de nog en s70 t5 eller en 850 t5r t-gul.

Och av dessa så blir nog priset samma kanske något dyrare för en t-gul. Eller?

Om man ska välja på dessa två då, och om man bortser från att t-gulen är några år äldre vad rekomenderas då? t-gul är ju coolare och ännu coolare är ju en s70R som vore de ultimata:P
och precis som någon sa innna, vem kör lungt med en sådan?tongue haha

och 19k mil för den årsmodellen är väl egenltigen inte så jätte mycket om man kört med den rätt ofta, är en 98;a ju. Enda året som s70R producerades väl?
Senast redigerat av NOL (18 februari 2008)

154 Inlägg
18 februari 2008
jopp så är det, tror det bara är en liten serie av s80 som tillverkades i mindra antal.

Tror priset är rätt så lika, men det beror ju alldeles på skicket. men jag hade nog trots all valt en t-gul. Men allra helst en s70 R som sagt smile

/ Mvh

Kör automat så är du smart ;)

dragkruka
275 Inlägg
18 februari 2008
Trådstartare
hehehe jo precis, t-gul märker ju ut sig lite mera om man säger så men sen är de ju precis som s70R en ganska ovanlig bil och därmed svårare att få tag på till ett bra pris än en s70 t5, men ligger alla s70 t5 på 239 hk?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
18 februari 2008
Är det ett krav att det måste vara volvo då? :$ dum fråga kanske, men så mkt pengar, så många mil o så "lite" prestanda, tyskarna t.ex. måste ju gjort snabbare maskiner för samma/mindre pengar?
0-100 på 6.7s är ju inte ens i klass med en Golf R32 av äldre modell, o de får du ju billigare, och nyare..

dragkruka
275 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
Mortalis skrev:
Är det ett krav att det måste vara volvo då? :$ dum fråga kanske, men så mkt pengar, så många mil o så "lite" prestanda, tyskarna t.ex. måste ju gjort snabbare maskiner för samma/mindre pengar?
0-100 på 6.7s är ju inte ens i klass med en Golf R32 av äldre modell, o de får du ju billigare, och nyare..

hehe till din besvikelse så måste ja säga att ja, kravet är en volov:) sviker inte volvo alltså:) Men som ja sa så är de ju antigen en s70R (allra helst) men går också bra med en s70 t5, skiljer ju 11 hk på dessa två om man inte trimmat åså ju:P

en t5:a är betydligt billigare:P blir de inget köp över huvudtaget så ska ja fixa iordning min 850 lite, tona rutorna o på med sportavgassystem, vet inte ännu bara om ja litar på ett simons bara...

Sök