Falkich skrev:
Massa skrivandes var det här... Men jag vet fortfarande inte riktigt vilken bil jag vill ha.
Jag vill ha en Saab, så mkt vet jag. Men en 93 2.0T aero, hur mkt krävs i den för att komma upp i samma prestanda som en 250 hästars 95 aero? Det känns inte som att steg 1 chip riktigt räcker till?
Jag tycker att 93:an är lite snyggare och sportigare, och det är min grej, men jag vill ändå ha prestanda.
Jag har läst till mig att 93:an gör 0-100 på 8,1 sek och 95:an gör på 7,9? Det är STOR skillnad. 8,1 sek är ju inte ens specielt bra... Och jag hade inte tänkt trimma det första jag gör som någon skrev, det har jag inte råd med. Det första blir Ljud, och kanske ett chip bara, därför vore det ju skönt om den gick hyggligt orginal. Och ingen har fortfarande svarat på vilken som skulle vinna superstage?
Sen vet jag att mammas saab 95 2,0T 04:a som hon hade förut sackade lite när man växlade, det var som om turbon behövde en power napp mellan växlarna, är det så på alla sabbar, även aero:na? För det sööög, men tappade mkt i accelerationen.