Längsta raksträcka *Posta Bilder!!*

Westergren Large Cap
20 februari 2008 · 1 816 Inlägg

http://img441.imageshack.us/img441/9743/flygrakajf2.jpg

Väg 34 delen Kisa-Linköping har ju en "vägbas" eller flygraka som det också kallas.
"Vägbredden varierar mellan 8,6-9,2 meter förutom på sträckan strax söder om
Kåparpsrondellen som har en bredd av 17 meter. Sträckan är en så kallad flygraka och
är 1300 m lång." Från vv.
Det är väl inte sveriges längsta, men det är ju alltid något. tongue

loffe007
20 februari 2008 · 905 Inlägg

FireTraXX skrev:
Revinge-rakan.
~3 km spikrakt, sån sträcka där flygplan kan landa.

den är väl längre än 3km (drygt 4km) och vad jag vet har den även varit sveriges längsta. Sattes väl nått världsrekord på den sträckan om jag inte minns galet.

Scratch
20 februari 2008 · 719 Inlägg

Den här är ganska lång wink är väl ca 4km spikrakt iaf 6km totalt. vad kan det vara?

http://www.lime-lite.se/bro.JPG

live free, die young.
twin_cam Smålänning
20 februari 2008 · 7 877 Inlägg

Nickeborakan i läckeby är lång, och sen ölandsbron också tongue

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Scratch
20 februari 2008 · 719 Inlägg

twin_cam skrev:
Nickeborakan i läckeby är lång, och sen ölandsbron också tongue

Sjuk timing wink

live free, die young.
Glansen
20 februari 2008 · 1 310 Inlägg

Andreas_o_r skrev:
Precis vi utvecklar tråden lite. Har du en raksträcka nära där du bor eller har du åkt på någon och tagit kort. Posta det här... Hade ju varit kul och se lite långa raksträckor här i SVERIGE

utbyvägen loltongue

Zoltrix
20 februari 2008 · 438 Inlägg

racer_mackan skrev:

Andreas_o_r skrev:
Precis vi utvecklar tråden lite. Har du en raksträcka nära där du bor eller har du åkt på någon och tagit kort. Posta det här... Hade ju varit kul och se lite långa raksträckor här i SVERIGE

utbyvägen loltongue

Javisst härlig 50-väg mé rondeller och väggupp som är jätteroliga smile

Jukkas :]
20 februari 2008 · 469 Inlägg

mellan vintrosa och örebro är de en fin raksträcka tongue har ingen bild tyvär! sad

tobbe91
20 februari 2008 ·

dusty skrev:
riksväg 47 eller om det är 46 mellan lidköping och vänersborg är fin smile tror man kan landa plan där me smile

du menar den mellan lidköping och trollhättan? för det är ju en sån sträcka som flygplan skulle nödlanda på om det skulle bli krig. det är ju precis i närheten av såtenäs tongue

Konka Nattarbetare
20 februari 2008 · 173 Inlägg

tobbe91 skrev:

dusty skrev:
riksväg 47 eller om det är 46 mellan lidköping och vänersborg är fin smile tror man kan landa plan där me smile

du menar den mellan lidköping och trollhättan? för det är ju en sån sträcka som flygplan skulle nödlanda på om det skulle bli krig. det är ju precis i närheten av såtenäs tongue

på den har man öst på lite men där står snuten med kamera rätt ofta vad jag vet så där får man tat lungt...

Att styla en volvo är som att sminka en gris
Volvo 945 ltt "Etanol" (1997)
DoomDevil
20 februari 2008 · 113 Inlägg

E6 norr om Ängelholm. ~5km raksträcka.
Där har diverse bilar jag kört fått smaka big_smile

Mazda Miata (1991)
JBlom Skogenracing.com
20 februari 2008 · 154 Inlägg

Väg 70 Söderut från Sala har en ganska så lång och välkänd raksträcka.

Andreas_o_r
21 februari 2008 · 229 Inlägg

Verkar som om det finns en del långa raksträckor i Sverige ändå smile
Posta gärna lite bilder alltid roligt att se.

--Some people wine about their best, I go home and f-ck the prome queen--
Kia Picanto "Special Edition II" (2015)
Volvo V70 2,5 FT "Polestar" (2009)
Mackanol
21 februari 2008 · 2 079 Inlägg

jag måste få tummen ur å ta mig till bilen tongue sen kommer det lite bilder big_smile

Senast redigerat av Mackanol (21 februari 2008)

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
Deathcore Master
24 februari 2008 · 179 Inlägg

Ölandsbron är väl en 7,5 km men den böjer sig ju lite.. Men du har ju fortfarande full sikt i hela kurvan så ska man racea så ser man ju allt framför..

Sen till skillnad från andra rakor i Sverige så finns det verken chans för poliskontroller eller djur på Ölandsbron ;D

Drar man dit tidig sommarmorgon när solen  precis gått upp så kan man nog dra på en del ;D

bmx
24 februari 2008 · 7 100 Inlägg

vägsträckan mellan östersund och strömsund,där finns det en jävla raka smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
ThunderkingKB
7 augusti 2014 · 1 Inlägg

I Strömsundskommun längs med E45 mellan Hallviken och Ånäset så har du en raksträcka på ca 7,1 km och lägger man till en startsträcka från hallvikenhållet med en svag kurva på ca 1,2 km med en svag kurva så bör man kunna komma upp i riktigt bra hastighet, dock får man väl passa sig för att kapa benen på någon Älg eller få en räv eller annat smådjur som ny kylarprydnad http://kartor.eniro.se/m/1FNg5.

Sedan finns det en sträcka till som längs med väg 339 mellan Bredkälen och Henningskälen som är lång, den landar på knappa 9 kilometer, men det samma gäller för den, varsamhet för Älg och annat vilt. http://kartor.eniro.se/m/k49YW .

winkwinkwinkrollrollrollcoolcoolcool

torpis Forummoderator
8 augusti 2014 · 10 572 Inlägg

http://i62.tinypic.com/2cwq0kx.png

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Gronwalls
8 augusti 2014 · 1 808 Inlägg

Gysinge-rakan är runt 3km tror jag

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.
Buick Super 8 "LadyRed" (1953)
mr_green
9 augusti 2014 · 847 Inlägg

Finns en riktigt bra och häftig raka på föne flygfält. Det är en föredetta landningsbana som nu har blivit riktig väg.

Volvo S40 1.6 drivE "SnålErnst" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang