Väg 34 delen Kisa-Linköping har ju en "vägbas" eller flygraka som det också kallas. "Vägbredden varierar mellan 8,6-9,2 meter förutom på sträckan strax söder om Kåparpsrondellen som har en bredd av 17 meter. Sträckan är en så kallad flygraka och är 1300 m lång." Från vv. Det är väl inte sveriges längsta, men det är ju alltid något.
Revinge-rakan. ~3 km spikrakt, sån sträcka där flygplan kan landa.
den är väl längre än 3km (drygt 4km) och vad jag vet har den även varit sveriges längsta. Sattes väl nått världsrekord på den sträckan om jag inte minns galet.
Nickeborakan i läckeby är lång, och sen ölandsbron också
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Precis vi utvecklar tråden lite. Har du en raksträcka nära där du bor eller har du åkt på någon och tagit kort. Posta det här... Hade ju varit kul och se lite långa raksträckor här i SVERIGE
Precis vi utvecklar tråden lite. Har du en raksträcka nära där du bor eller har du åkt på någon och tagit kort. Posta det här... Hade ju varit kul och se lite långa raksträckor här i SVERIGE
utbyvägen
Javisst härlig 50-väg mé rondeller och väggupp som är jätteroliga
riksväg 47 eller om det är 46 mellan lidköping och vänersborg är fin tror man kan landa plan där me
du menar den mellan lidköping och trollhättan? för det är ju en sån sträcka som flygplan skulle nödlanda på om det skulle bli krig. det är ju precis i närheten av såtenäs
riksväg 47 eller om det är 46 mellan lidköping och vänersborg är fin tror man kan landa plan där me
du menar den mellan lidköping och trollhättan? för det är ju en sån sträcka som flygplan skulle nödlanda på om det skulle bli krig. det är ju precis i närheten av såtenäs
på den har man öst på lite men där står snuten med kamera rätt ofta vad jag vet så där får man tat lungt...
Ölandsbron är väl en 7,5 km men den böjer sig ju lite.. Men du har ju fortfarande full sikt i hela kurvan så ska man racea så ser man ju allt framför..
Sen till skillnad från andra rakor i Sverige så finns det verken chans för poliskontroller eller djur på Ölandsbron ;D
Drar man dit tidig sommarmorgon när solen precis gått upp så kan man nog dra på en del ;D
I Strömsundskommun längs med E45 mellan Hallviken och Ånäset så har du en raksträcka på ca 7,1 km och lägger man till en startsträcka från hallvikenhållet med en svag kurva på ca 1,2 km med en svag kurva så bör man kunna komma upp i riktigt bra hastighet, dock får man väl passa sig för att kapa benen på någon Älg eller få en räv eller annat smådjur som ny kylarprydnad http://kartor.eniro.se/m/1FNg5.
Sedan finns det en sträcka till som längs med väg 339 mellan Bredkälen och Henningskälen som är lång, den landar på knappa 9 kilometer, men det samma gäller för den, varsamhet för Älg och annat vilt. http://kartor.eniro.se/m/k49YW .
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-