Obehöriga på cruising evenemang?

R_fused There is no replacement for displacement
20 februari 2008 · 630 Inlägg

jons_v8 skrev:
jag lägger ner.  ni är totalt trångsynta.

Känns ju spontant som man är mer trångsynt om man bara vill ha det som det har vart och inget ändras?

Super_Micke Bildrulle
20 februari 2008 · 499 Inlägg

Beror ju på evenemang. En del evenemang har ju stränga regler, men lik fan ser man 740s som skulle passa bättre på en bilskrot än på en cruising. Förstår vad du menar.

Och alkoholen, jo, var chaufför till Power Meet, är jag aldrig mer, fy fan. Bilträffar o cruisingar verkar numera synonymt med alkohol.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
AreeZ Golf mk3 LOUD
20 februari 2008 · 515 Inlägg

Ja det som inte passar in i bilden i första inlägget är väl "starkdrycken"
jag har inget emot att drick och sådant big_smile

Men inte när det är i närheten av bilar, på bilträffar osv...
tycker inte det hör till saken.

Men du verkar vara helt emot allt som har med 240 och sådana bilar att göra ?
Du är sjukt trångsynt själv om du inte tror att något ändras.
Jänkare är kul att kolla på men ja det blir roligare om man får med några snygga
byggen av nyare bilar också.
Lite bas dör man inte av heller smile

Projekt Golf mk3 goes LOUD !
Mekonomen, DD-Audio, LW-Audio
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298173
Volkswagen Golf VR6 "Pendlarbilen" (1992)
Thorssa
21 februari 2008 ·

jons_v8 skrev:
Okej. men varför kan det inte arrangeras en cruising för "nyare" bilar då för.
Det är synd att det inte finns 40+ med i diskussionen.

Senast i somras gjordes ju försök i Hudik med träffar där det i princip bara var nyare bilar med. Tanken var då att det skulle avslutas med cruising men det blev ju sådär. De träffarna samordnades här på garaget. Vart var du då?

Mäki Långsam Perfektionist
21 februari 2008 · 4 800 Inlägg

Anledningen till att det från början bara var jänkare på cruisingar var ju för att det var dom "finare" bilarna som rullade på vägarna, så varför kan inte nya fina bilar få rulla på dagens cruisingar? Dagens fina bilar är ju exakt samma sak som V8orna var för 20 år sedan.
Sen att man gallrar ut dom inte speciella bilarna är väl egentligen ett måste, men dom nya fina bilarna är det väl bara bra om dom får ta del i dagens cruisingar.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
steifan DR!FTT3KN!K3R
21 februari 2008 · 10 427 Inlägg

En 80-tals cruising helt utan raggare & fjortisar vore nåt wink

John87 Stolt Volvoägare
21 februari 2008 · 4 913 Inlägg

jons_v8 skrev:
jag lägger ner.  ni är totalt trångsynta.

Jo, vem är det som är trångsynt egentligen?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
chevy_61
29 april 2008 · 53 Inlägg

jons_v8 skrev:
Okej. men varför kan det inte arrangeras en cruising för "nyare" bilar då för.
Det är synd att det inte finns 40+ med i diskussionen.

håller med dig. det blir för mycke svensson bilar på dagens cruisingar jag har i stort sätt slutat åka på cruisingar, åker hellre på rockabilly fäster och träffar, trötna ur på alla som kommer och leker på cruisingarna i dag, riktigt illa är det när det kommer ett gäng fjuniga ungar i en söndersparkad 240 och spelar nå skitmusik, så kallar dom sig raggare! ne fy fan sad

va fan ska man skriva fet raggare som har fasnat i ett 60 tal man inte fick vara med i. skruvar med mina bilar ich umgås med vänner och min underbara tjej. lever för bilar
Ford sierra (1989)
BBAD Utbildad hobbymekare
29 april 2008 · 1 125 Inlägg

tycker det inte spelar någon roll alls... vi har ju iaf samma intresse

eller?

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
bmx
29 april 2008 · 7 100 Inlägg

alltså lyssna nu:CRUISING!!
inte ser/hör jag nåt om att de är bara för jänkare!!

inte för att ja har nånting emot jänkare( vill själv ha en ),men hur kul är det att BARA se jänkare?
man vill ju ha en liten blandning ju!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
chevy_61
2 maj 2008 · 53 Inlägg

årdna nå eget då

va fan ska man skriva fet raggare som har fasnat i ett 60 tal man inte fick vara med i. skruvar med mina bilar ich umgås med vänner och min underbara tjej. lever för bilar
Ford sierra (1989)
HonkelinA_ Audinörd
2 maj 2008 · 15 Inlägg

Du är välkommen till cruisingen här i nybro varje år i slutet av april, inga andra bilar än amerikanare tillåts...

Drive it like you stole it - jotack, det är väl ändå det jag gör...
Lo_row
2 maj 2008 · 154 Inlägg

Som sagt, det finns cruisingar som det bara är jänkare o sånt på, se till o åk bara på dem ?

Kör automat så är du smart ;)
gamlingen
2 maj 2008 · 5 198 Inlägg

Cruising är ett engelskt ord som åsyftar segling, motorcykel- eller bilåkning för nöjet av själva färden och där något mål för färden sällan finns
(FInns inget som menar att cruising är synonymt med jänkare)

Raggare,  ursprungligen åkarslang för att "köra ett lass"), person som tillhör viss motorburen subkultur
(mao även folk med jänkare..).

så en cruising är till för all motorburet folk.. ?

Så inför ordboken är vi alla lika... så varför inte samsas om gatan gott folk..

undergroundracing
2 maj 2008 ·

HonkelinA_ skrev:
Du är välkommen till cruisingen här i nybro varje år i slutet av april, inga andra bilar än amerikanare tillåts...

Haha ja den råkade jag hamna mitt uppi med M3an för några år sedan,
skulle bara hem från en polare och kom mitt i karavanen på nått lustigt vis.
Många som pekade å skrattade, skämdes lite att köra M3 för stunden. big_smile

lelleman
2 maj 2008 · 129 Inlägg

har sett mycket av liknande från andra jänkare ( finns nog i alla typer av bil intreserade oxå ) hur svårt ska det vara att hålla sams och ha kul tillsammans? det är ju bilar som är intresset. det irriterande är när det dyker upp folk som inte ha nått intresse alls i bilar och bara vill tönta sig men så länge folk är där för att ha kul med bilar på crusing så borde det inte vara några problem eller?
om man är så irriterad på andra bilar som oxå vill ha kul låt din stå i garaget och titta på den där eller ha kul och uppskatta allt som finns innom bilindustrin

MrTurbo Better than God \o/
2 maj 2008 · 1 882 Inlägg

Svenssonbilar HÖR INTE hemma på en crusing. De som tror de är tuffa å balla i någon härkig volvo, DKW, BMW, Saab eller vad det är har fruktansvärt fel. Amazon, PV, 92 & 93 funkar dock iofs. Men rent allmänt, har ni inget tillverkat i USA eller äldre än -75 så stanna hemma....

Edit; En "crusing" anordnas ofta av jänkebilsklubbar. Det är väl ett tecken på vad det är avsett för. Det ni i svenssonbilar bör kalla eran crusing är bilköer med tråkiga bilar....

Så nej, en crusing är inte till för "alla bilar".  Vilka hårdrockare här brukar gå på punkkonserter bara för att det spelas musik?

Senast redigerat av MrTurbo (2 maj 2008)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
gamlingen
2 maj 2008 · 5 198 Inlägg

Undrar vilka det är som sitter på cab ställningen super å skriker som svin och hänger ut genom bilrutorna å tror dom är bäst ?  inga nämda, inga glömda...

psi Stressfläkt Racing
2 maj 2008 · 337 Inlägg

vill man åka så åker man. inte svårare än så.

MrTurbo Better than God \o/
2 maj 2008 · 1 882 Inlägg

gamlingen skrev:
Undrar vilka det är som sitter på cab ställningen super å skriker som svin och hänger ut genom bilrutorna å tror dom är bäst ?  inga nämda, inga glömda...

Vissa har stil andra har inte, det gäller väll alla? Dräggen som driver runt aspackade och skriker halva natten kanske vill ha sällskap av svenssonbilar, men vi som har lite finare bilar och inte super oss dyngraka undanber oss gärna det.  smile

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang