Obehöriga på cruising evenemang?

FL3JM Inga konstigheter
4 maj 2008 · 2 064 Inlägg

MrTurbo skrev:
Svenssonbilar HÖR INTE hemma på en crusing. De som tror de är tuffa å balla i någon härkig volvo, DKW, BMW, Saab eller vad det är har fruktansvärt fel. Amazon, PV, 92 & 93 funkar dock iofs. Men rent allmänt, har ni inget tillverkat i USA eller äldre än -75 så stanna hemma....

Edit; En "crusing" anordnas ofta av jänkebilsklubbar. Det är väl ett tecken på vad det är avsett för. Det ni i svenssonbilar bör kalla eran crusing är bilköer med tråkiga bilar....

Så nej, en crusing är inte till för "alla bilar".  Vilka hårdrockare här brukar gå på punkkonserter bara för att det spelas musik?

Sååå sant!

Sen slippar jag gärna alla risiga gamla jänkare som är fyllda med öl-mongon. Har man en gammal klassiker ska man fan rusta upp den och få den riktigt fin innan man ger sig ut och visar upp sig.

DJ_V8_BMW
4 maj 2008 · 210 Inlägg

Ett problem som jag ser med dagens "större" cursingar är att det är för mycke bilar som vill vara med, och det gör att det blir bara lång kö av crusing så det inte går att åka. Det kanske inte bara har med "obehöriga"
bilar att göra utan även hur det arrangeras.

På en crusing vill jag iallfall köra eller se jänkare och gamla bilar. 

Tar jag min stylade bil till en crusing parkerar jag den och kollar istället!

Senast redigerat av DJ_V8_BMW (4 maj 2008)

RWD forever & ever!
BMW E30 330d 3,0 CR Diesel "The Power of Smoke" (1988)
Chevrolet Camaro Z28 "Hollywood Beauty" (1983)
Reichte86
4 maj 2008 · 509 Inlägg

spyr när jag ser en jänkare!

MrTurbo Better than God \o/
4 maj 2008 · 1 882 Inlägg

Sportsedan skrev:

tkd_rille skrev:
cruisingar är enbart till besvär smile luktar skit, däckrök, jävla liv på värdelösa högtalare som bara spelar diskant i bilarna så de skär i åskådares öron. När de är crusiing så kan man knappt andas något i städerna och de stör boende i städerna.
och vad fan ska spriten finnas med i bilen för ? blir bara trafikfara utav det. men spriten brukar man slippa se i de FINA jänkarna. oftast i bilar de är så jävla fulla att de inte vet var de har röven är oftast skrotbilar med 32 2or smile

bort på crusingar i mitt tycke är då
Spriten (all alkohol)
Fjortisarna som behöver tas in med ambulans till sist.
skrotbilarna.


de som hör till är de fina amerikanarna som faktiskt är riktigt jobb gjort med. och de som är värda lite pengar.

Håller med, flyr hellst stan när det är så kallad "cruising" här...

Nu ska du inte vara sådan Andreas. Lite "kultur" skadar inte här i byn...  smile

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
HonkelinA_ Audinörd
4 maj 2008 · 15 Inlägg

Reichte86 skrev:
spyr när jag ser en jänkare!

men ojdå, du får väl ge fan i å titta då...

Drive it like you stole it - jotack, det är väl ändå det jag gör...
chevy_61
4 maj 2008 · 53 Inlägg

he he he

va fan ska man skriva fet raggare som har fasnat i ett 60 tal man inte fick vara med i. skruvar med mina bilar ich umgås med vänner och min underbara tjej. lever för bilar
Ford sierra (1989)
Muttley
4 maj 2008 ·

chevy_61 skrev:

tkd_rille skrev:
cruisingar är enbart till besvär smile luktar skit, däckrök, jävla liv på värdelösa högtalare som bara spelar diskant i bilarna så de skär i åskådares öron. När de är crusiing så kan man knappt andas något i städerna och de stör boende i städerna.
och vad fan ska spriten finnas med i bilen för ? blir bara trafikfara utav det. men spriten brukar man slippa se i de FINA jänkarna. oftast i bilar de är så jävla fulla att de inte vet var de har röven är oftast skrotbilar med 32 2or smile

bort på crusingar i mitt tycke är då
Spriten (all alkohol)
Fjortisarna som behöver tas in med ambulans till sist.
skrotbilarna.


de som hör till är de fina amerikanarna som faktiskt är riktigt jobb gjort med. och de som är värda lite pengar.

ja vist du är inne på en rätt grej där men jänkarna behöver inte vara dyra, och det är fruktansvärt sällan det är masor av 2or på jenkare dom kan se risiga ut men dom är oftast riktigt bra mekaniskt, en raggarbil ska inte kosta massor av pengar . ja har altid någon som kör åt mig när jag åker i min jänk har fruktansvärt med kompisar som har jänkare och det är aldrig någon som kör o nyckter.
vi har roligt i våra bilar driker öl och träffar annat lika sinnat folk men vi kryper inte på backen

men sönderrostade hinkar har inget att göra där tycker jag. i hässleholm är de finare kärrorna ute när de är ljust och när mörkret kommer är de riktigt äckliga bilarna kvar och då kör de flesta normalt folk hem med. blir kaos i stan tycker jag då.

Muttley
4 maj 2008 ·

Sportsedan skrev:

tkd_rille skrev:
cruisingar är enbart till besvär smile luktar skit, däckrök, jävla liv på värdelösa högtalare som bara spelar diskant i bilarna så de skär i åskådares öron. När de är crusiing så kan man knappt andas något i städerna och de stör boende i städerna.
och vad fan ska spriten finnas med i bilen för ? blir bara trafikfara utav det. men spriten brukar man slippa se i de FINA jänkarna. oftast i bilar de är så jävla fulla att de inte vet var de har röven är oftast skrotbilar med 32 2or smile

bort på crusingar i mitt tycke är då
Spriten (all alkohol)
Fjortisarna som behöver tas in med ambulans till sist.
skrotbilarna.


de som hör till är de fina amerikanarna som faktiskt är riktigt jobb gjort med. och de som är värda lite pengar.

Håller med, flyr hellst stan när det är så kallad "cruising" här...

haha ja jag är framme en stund, sen när jag tröttnat typ efter en timme så drar man vidare, med tanke på att vi har en mini festival på andra sidan stan.

christofer_k Vorsprung durch Technik
4 maj 2008 · 2 432 Inlägg

bara kul med sånt

bmx
4 maj 2008 · 7 100 Inlägg

MrTurbo skrev:
Svenssonbilar HÖR INTE hemma på en crusing. De som tror de är tuffa å balla i någon härkig volvo, DKW, BMW, Saab eller vad det är har fruktansvärt fel. Amazon, PV, 92 & 93 funkar dock iofs. Men rent allmänt, har ni inget tillverkat i USA eller äldre än -75 så stanna hemma....

Edit; En "crusing" anordnas ofta av jänkebilsklubbar. Det är väl ett tecken på vad det är avsett för. Det ni i svenssonbilar bör kalla eran crusing är bilköer med tråkiga bilar....

Så nej, en crusing är inte till för "alla bilar".  Vilka hårdrockare här brukar gå på punkkonserter bara för att det spelas musik?

så då är jag alltså tuff och åker i en "härkig" saab!!!
bra att veta..................mad

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
4 maj 2008 · 2 258 Inlägg

Moget sagt av MrTurbo måste jag säga............

Senast redigerat av HyperSonica (4 maj 2008)

Sump Runk Rätt O Slätt!
widell1111 bira bira bira,bärs bärs bärs!
4 maj 2008 · 313 Inlägg

BMX... Tuff i en saab kan du vara men inte på en jänkecruising!

///Widell
widell1111 bira bira bira,bärs bärs bärs!
4 maj 2008 · 313 Inlägg

HyperSonica skrev:
Moget sagt av MrTurbo måste jag säga............

Mjo moget sagt, det har du alldeles rätt i... Han har ju rätt i det mesta han skrivit här.Tycker jag iaf smile

///Widell
TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
4 maj 2008 · 938 Inlägg

psilo skrev:

TobbeE_87 skrev:

psilo skrev:
tycker att det låter rätt roligt i de senaste inläggen. lite form av nazism tycker jag nog. tyvärr är det ju så att det är allmän väg, ej en privat tillställning och då är det ju tyvärr så att man får ta och bita i det sura äpplet och acceptera det som det är.

hade det varit tvärt om. ett gäng jänkare på en "japs"-träff(då menar jag kategorin: sportbilar och utstickande personbilar) som vi nu kan kalla det så tror jag de flesta det  bara skulle va kul med det.

Vet inte hur de är på andra håll, men här i Sollefteå så står de vaktar å kontrollerar vilka som släpps in på "varvet"... De läggs även bitvis om till vänstertrafik för att de ska flyta på bättre längs "varvet" och här har vakterna rätt att "porta" andra bilar! Tyvärr har de inte funkat fullt ut alla gånger, men tanken är god å förhoppningsvis blir de bättre framöver...

tja det är möjligt att ni har det så. men tex den cruisen som de har här i gävle så är de i stort sett bara fram och tillbaka över huvyudgatorn. och föga troligt att de skulle gå att "porta" någon för att kunna åka.

Tro de är SMF garaget i Sollefteå som anordnar alltihop å dom har tillstånd å stänga av typ halva stan för allmän trafik och lägga om till vänstertrafik på en del av järnvägsgatan mellan kl21-01 den aktuella kvällen... De sätts ut betongsuggor och avspärrningsband och vakter/crusingvärdar ser till att endast bilar som uppfyller deras krav samt utryckningsfordon får cirkulera... Händer då å då att andra "vanliga" bilar försöker tränga sig in, men dom brukar motas bort av vakterna/värdarna...
Sen vill jag även minnas att de stog reportage i bilsport classic eller nån annan biltidning om att Sollefteås crusing var typ unik just för att de lades om till vänstertrafik osv...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
PlumCrazy
4 maj 2008 · 881 Inlägg

Just ordet "Cruising" innefattar väl alla typer av bilar? Däremot om man lägger till Pilsner (Tidstypiska amerikanska muskelbilar), eller Ris (Japanska plastraketer) framför ordet Cruising får det ju en helt annan betydelse, inget illa ment gentemot vardera parter. Nog med OT, på en cruising får du köra vilken bil du vill oavsett märke. Men är det en speciel genré av cruising som "cruisar" så lär väl inte bilar av en annan "genré" höra dit. (Bil-rasism?)

Volvo S70 R "019 Black Stone" (1997)
HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
4 maj 2008 · 2 258 Inlägg

widell1111 skrev:

HyperSonica skrev:
Moget sagt av MrTurbo måste jag säga............

Mjo moget sagt, det har du alldeles rätt i... Han har ju rätt i det mesta han skrivit här.Tycker jag iaf smile

mjoo.. men bara för att han kör en hög med lågkvalite plåt så behöver han ju inte klanka ner på alla andra :S

Sump Runk Rätt O Slätt!
NxV ElectroRaggare
4 maj 2008 · 883 Inlägg

Vår årliga cruising här i Nybro har vakter som motar bort icke godkända bilar (dvs 240/740 och annat pack) vilket jag tycker är helt rätt.

En cruising är till för jänkare, har man japsare / volvo så är det mer bilträff som gäller.

Själv körde man runt på stan med ett lass folk på flaket som tjoade och hade väldigt trevligt hela kvällen.

Senast redigerat av NxV (4 maj 2008)

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
FL3JM Inga konstigheter
4 maj 2008 · 2 064 Inlägg

NxV skrev:
Vår årliga cruising här i Nybro har vakter som motar bort icke godkända bilar (dvs 240/740 och annat pack) vilket jag tycker är helt rätt.

En cruising är till för jänkare, har man japsare / volvo så är det mer bilträff som gäller.

Själv körde man runt på stan med ett lass folk på flaket som tjoade och hade väldigt trevligt hela kvällen.

Låter riktigt jävla bra, finns det inget liknande i sthlm? smile

NxV ElectroRaggare
4 maj 2008 · 883 Inlägg

FL3JM skrev:

NxV skrev:
Vår årliga cruising här i Nybro har vakter som motar bort icke godkända bilar (dvs 240/740 och annat pack) vilket jag tycker är helt rätt.

En cruising är till för jänkare, har man japsare / volvo så är det mer bilträff som gäller.

Själv körde man runt på stan med ett lass folk på flaket som tjoade och hade väldigt trevligt hela kvällen.

Låter riktigt jävla bra, finns det inget liknande i sthlm? smile

ääh, skit i sthlm, kom ner nästa år så bjuder jag på kaffe! smile

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Biiaatchen Först fräna grejen, sen bryr vi oss ;)
5 maj 2008 · 231 Inlägg

vilka diskussioner.. haha.. De väl "nästan" skit samma va de e för bilar så länge de e fräscha bilar o att man sköter sig. Man skulle juh bara önskat att fler förstår hur många timmars jobb och tusenlappar som ligger på bilarna. Dock finns de de som e där för o göra allt annat än o kolla på fina bilar.. tyvärr.. <men jag ser då inget problem med att det skulle vara blandade bilar så länge man visar varann respekt!!!

Den som lever utan galenskap är inte så vis som han förmodar..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang