Bebben skrev:
Kul att se du håller igång fortfarande!

Ser bra ut!
Tackar och bockar

Hittade lite historik från ett annat forum där jag postat lite vad man gjort respektive dag, är tagit från hemsidan jag hade förut dedikerat till bygget, men sket i det eftersom att det tjorvade så mkt och bilder försvann, och gick ej att uppdatera som jag ville.
16/10/09
Eftersom att det varit otroligt strul med servern hemsidan ligger på så har det inte varit uppdaterat hära på ett bra tag som ni ser, men försäkrar er om att bygget ej står stilla bara för att jag inte har uppdaterat hära!
Dock så är det rätt svårt att komma ihåg efter dryga månaden alla små saker som är gjorda.
Har hur som helst hunnit lacka om framskärmarna eftersom att jag inte var riktigt nöjd med finishen på delarna så nu är det "pianolack" dvs har våtslipat ner all klarlack så den är helt slät och fin.
Vart även less på M3 speglarna som hängt med sen 2004 så tog och rotade fram orginal backseglarna och lackade "kåpan" på dom i orginal 147 vit samt lade till lite kolfiber detaljer för att bryta av så dom inte blir helvita samt ha något annorlunda som jag inte sett någon annan ha (ännu iaf...) Man har även hunnit lacka om torkarlisterna och även dära har man våtslipat klarlacken så den är helt slät och fin. Utöver detta så har man även svetsat om vänster sparklåda för att ta bort domkraftsfästena (orginal) som man ändå aldrig använder. Har även svetsat igen höger bakdörr
och förberett inför shave door (som på vänster sida). Har även gjort om låskolven till skuffen då den vanligtvis styrs via Vacum så är det ingen höjdare idé då man ska styra öppning och stängning av skuffen via Shave door (solenoid) och skulle inte vara så fint om den går i baklås och börja böka bort med baksätet

utöver detta så har man även hunnit börja drapera lite interiör delar i kolfiber . Samt att man har även hunnit börja göra om bakljus insatserna (Då man ska ha Diod/Led bakljus) då det enbart finns att köpa färdiga med "Nedre raden" i LED/diod så gör jag egna.
Det är väll ungefär det man hunnit med sen man sist uppdaterade. (Som jag kommer på så hära på rak arm)
25/08/09
Idag har man hållit på med det värsta man vet - EL relaterade saker! först och främst har man tagit bort alla onödiga kablar man ej använder (tex till elantennen mm) då flertalet saker har blivit borttagna eftersom att man hållit på med bilen. Sen har man även hållit på med en till sak som ej är så överdrivet roligt : Svetsa, har hållit på klura hur man skulle montera soliden i dörren för att kunna använda alla funktioner som vanilgt samt att kunna öppna med hjälp av solid dörren det resulterade i att man fick svetsa om dörren och göra egna fästen eftersom att det fanns inget ställe där man annars kunde montera den - dvs om man inte ville göra om dörrsidorna vilket jag valde att det var enklare att svetsa nytt fäste.
24/08/09
Idag har man köpt lite vanlig blanksvart färg samt klarlack för att lacka dom befintliga delarna i motorrummet som ej passade att lackeras i vitt. Känns ut lite väl mycket att lacka allt i vitt. Bilder kommer väll upp senare ikväll eller under veckan beroende på hur mycket man hinner med.
23/08/09
Terapi jobbet har forsatt, Svetsa slipa slipa - spackla - slipa slipa - spackla - slipa slipa ja ni förstår.
Nu börjar ena C-stoplen vara så gott som klar, har börjat med andra C-stolpen för att den ska bli slät och fin också. Har även i väntan på att all grund färg ska torka skruvat lös dom flesta bultar och muttar i motorrummet för att lacka dom. Det är inte så snyggt då det org är olackade bultar/muttrar. Så flertalet fick sig lite org (147) vit färg. Tog även och lackade batterihållaren då den var allt annat än vacker då den var rostig och j-vlig.
22/08/09
Slipat och slipat lite till. Efter några timmars slipande (de senaste dagarna samt idag) så visade det sig att det inte alls behövdes något spackel öht så då vart man glad nu då det börjar närma sig färdigt med ena dörren att man slipper att ha spackel på dörren. Har även hunnit ta bort Antennen så man slipper se den då den är allt annat än vacker, samt att även på höger bakskärm har man tagit bort en "täckplatta" som suttit dära sen bilen varit ny. vart mkt mera stilrent och fint med "släta bakskärmar" Har även hunnit börja göra om C-stolparna (ena än så länge bara!).
Har varit lite små seg/dålig på att hålla på med bilen då det varit så mkt jobb på sistone .
18/08/09
Slipat lite på dörren man börjat lägga igen, har även lagt på några lager till glasfiber så det börjar bli jämnare och finare så man slipper spackel.
17/08/09
Lagt på några lager glasfiberväv där man svetsat igen dörrhandtagen för att slippa använda sig av spackel så man slipper få "försjunkningar" i karossen
16/08/09
Idag så började man polera/vaxa bilen. Vart ganska så mycket blankare då det var inte precis igår man polerade bilen sist. Men det visade sig vara rätt onödigt då man hade tänkt göra släta dörrskålar så vart det inte som man trodde att det skulle bli så det vart att man började lägga igen dörrhandtagen, hann dock bara ena dörren (v.bak) . Ska köpa mera så jag kan ta resten av dörrarna måste även köpa shave door kitt till samtliga dörrar m fjärr så man kan öppna m fjärr

15/08/09
Idag vart det att man har börjat med terapi arbetet "spackla slipa spackla slipa spackla slipa"
ja ni förstår. Iaf att försöka få breddningen bak så jämn och fin som möjligt, tar dock bra mkt längre tid än jag trodde att det skulle ta men förhoppningsvis blir det bra

14/08/09
Idag har man hållit på med höger bakbreddning och "ren kapat" den och provmonterat.
Så nu efter man passat in och gjort klart allt är det bara börja göra sacco. Bonocell ska väll
inhandlast snart så man får sätta igång och börja göra nytt Sacco och lite andra detaljer.
13/08/09
Idag har man äntligen fått gjort ngt till bilen som är värt att fota (enligt mig ja!)
tog lös skärmen man gjutit av, kapa isär och gjorde den lite bredare än org.
12/08/09
Idag före man for iväg och skulle jobba så hann man gå och polera samt vaxa saccot man lackat.
Och vilken finish det vart då man polerade och vaxade med annat medel än sist. Orkar inte kasta upp någon bild tror alla har sett nog mycket bilder på ens sacco för ett bra tag framöver

11/08/09
Har börjat med breddningen bak till vänster sida. Sen har man även gjort riktit slavgöra och tvätta tråget,lådan mm till bilen då den var inte allt för ren och fin efter alla år. dock inga bilder på något förutom breddningen. (bilder kommer väll längre fram på det!)
10/08/09
Idag fick man hem "Diod panelen" samt att man fick monterat in mätarhuset efter man igår
även passade på att montera in 9st 3mm dioder för att det ska belysa upp det numera omgjorda mätarhuset -(bilder finns uppe nu!)
08/08/09
Har börjat slipa ner fronten då den innehöll en j-vla massa stenskott och var dåligt lackad
av ägaren innan (var några rinningar). Har även fått bytt glaset till mätarhuset som jag gjort om lite (bilder kommer snart!) . Har även hunnit börja bygga en ny breddning till bakskärmarna då den befintliga breddar så lite, bilder kommer upp inom kort.
07/08/09
Våtslipat andra sacco biten, samt polerat den har även hunnit montera ena skärmen samt ena sacco biten, har även börjat göra klart det sista underarbetet på andra skärmen så den kommer att så snart underarbetet är färdigt att börjas lackas också.
06/08/09
Klarlackat ytterligare på ena framskärmen, har även polerat ena Sacco biten.
Dioderna samt motstånden kom även idag.
05/08/09
Börjat klarlacka ena framskärmen. Fått hem nya huvemblemet, samt våtslipat saccot.
03/08/09
Fixat till det sista på Sacco till framskärmarna, lackat dom och även börjat lackera fram skärmarna. Har även fått hem Kolfiber huv emblemet (Bild kommer imorgon då jag hämtar ut det)
02/08/09
Börjat göra om Saccot för att det ska passa bilen bättre
(Bilder kommer upp inom kort)
01/08/09
Gjorde LED belysning till askkoppen fram (ska även göra till dom bak).
01/08/09
Gjorde LED belysning till dörrfacken fram
31/07/09
Beställde 100st 450ohm's motstånd till dioderna.
30/07/09
Köpt glasfiber spackel och börjat finspackla då man lagt iagen
skärmblinkers hålen så det blir slätt och fint.
30/07/09
Beställt 50x3mm 5000mcd dioder
30/07/09
Börjat göra om dörrsidorna med extra belysning (bilder kommer upp snart!)
28/07/09
Beställt nya spolar munstycken då orginal är på tok för stora och blaffiga.
Vart Volvo 850 orginal småa och behändiga, syns knappt !
28/07/09
Började göra om S124 E500 Kofångaren för att passa till min bil.
27/07/09
Beställt Kolfiber huv emblem med orginal "Mercedes Design"
26/07/09
Beställt "LED Panel" som ska användas till takbelysningen då den gamla är så liten.
25/07/09
Gjort egen belysning till innre "dörrskålarna" så att handtagen är upplysta i mörker
22/07/09
Gjorde skärmarna så dom blev "släta" och la igen skärmblinkers hål eftersom att det förstörde
och vart så mkt då man har monterat nya emblemen 20" SIZE MATTERS