Nu är det som så att min chef på jobbet har en 940 turbo till salu. Turbon som sitter i har dock rasat. likaså kopplingen. Men han har köpt både koppling sammt ny turbo den hette något i stil med 30 eller 3. Helt vilse vad gäller turbo.. Men nu det jag vill veta är om det är värt 18000:- Då fixar han kopplinegn sammt monterar i den nya turbon ska vara god för 230 hk när den är ställd rätt.. Jag är helt lost på detta och vill veta om det kan vara ett kap=) Det är inte det att jag tror han skulle lura mig bara det att jag vill veta lite vad ni bilkunniga tkr. Bilen har bara gått 19000 mil. Jättefräsch inne och utvändigt..
Sen så är tydligen bakaxeln diffad (säger mig inget) Men jag skulle få en extra som inte är diffad. Vad bör jag tänka på och vet nån något om turbon ifråga´?? Står typ T3 external gate nånting..
Snälla nån hjälp mig...
Mvh S40
Ps visste ej vad jag skulle placera tråden så jag la den här ds
18000:- för bil med nya turbon sammt kopplingsbyte och en bakaxel... är turbon nått nice??? svårt o ställa upp l-tryck??? hur mkt pollar kan det vara ca??? den är chippad med... sen resten är nog original.
lite under 200 kanske, låter som ett bra pris om bilen funkar som den ska och är hel, vad e de för årsmodell?
97-98 kommer ej ihåg va det var för årsmodell... 200 pollar räcker fan inte=) 250++ vill jag har men lämnar väll in den=) Nått ul ska man väll kunna göra.... Den är väldigt nice. Bar lite amtt i lacken men det tar poleraren hand om=) Men chipp??? steg 3 kan jag ha det????
18 papp för hela bilen låter jävligt billigt....för att vi ska veta vad det är för turbo måste vi ha mer info...t3 heter flänsen som sitter på grenröret som man skruvar turbon på ...en 940 orginalmotor orörd håller väl för kanske 25-300hk om den är i fint skick...men då ska du ha rätt stor turbo...helst andra spridare osv...steg3 chipp är kanske användbart beroende på vad det är för storlek på turbon...
Som sagt ska du upp i över 250 hk så kostar de lite pengar...och de där nya kopplingen kan du typ byta direkt då om de inte är en riktig sportkoppling
18 papp för hela bilen låter jävligt billigt....för att vi ska veta vad det är för turbo måste vi ha mer info...t3 heter flänsen som sitter på grenröret som man skruvar turbon på ...en 940 orginalmotor orörd håller väl för kanske 25-300hk om den är i fint skick...men då ska du ha rätt stor turbo...helst andra spridare osv...steg3 chipp är kanske användbart beroende på vad det är för storlek på turbon...
Som sagt ska du upp i över 250 hk så kostar de lite pengar...och de där nya kopplingen kan du typ byta direkt då om de inte är en riktig sportkoppling
trim 60 turbo heter den o koplling blir sachs eller sax eller zacs eller fan det nu stavas=)
trim 60 är väl ett uppgraderings turbo om jag inte minns fel? räcker väl till c:a 240-250hk om nu allt annat är optimerat
angående koppling köp en tryckplatta som heter sachs tp 712 detta är den förstärkta tryckplattan till 940 för jag antar att det sitter M90 manuell låda på bilen iom det var en 97-98?
trim60 kompressorhuset och en escort cosworths avgasdel så kan du fanimig ladda på rejält. trim60 är uppgraderings snurra ja. den kommer ha rätt så mö bättre flås i sig än en sur 13c eller va dom heter orginal. som man själv får smaka på varje dag till jobbet ..
fins det nån som kan finna eller ha en film på en bil som har en trim 60 turbo i sig??? Hur många pollar kan man ha ca??? Letar genom alla filmer på garaget men hittar ingen med trim 60 turbo...
härligt=) men tänk på att om du trimmar är det inte bara turbon som spelar roll.- btr spridare osv måste du uppgradera ochså, beror ju lite på hur mkt du ska plocka ut.