4215
Sök

Handikappsbil fråga.

JDM
593 Inlägg
24 februari 2008
Trådstartare
Jag är sjuk nu och låg och glodde på TV, det var något program som heter Overhaulin eller nått sånt i tv-guiden står det bilfixarna. I detta program så byggde de om en rullstolsbunden snubbes mustang (blev sjukt ball) och då satt jag och tänkte, var för måste man om man inte kan använda benen dra i en spak? Vore det inte mycket smidigare att ha gas och broms som paddlar på ratten? Varför har man inte det?
MVH // En nyfiken Axel

Det ska vara JDM och bana!

9 108 Inlägg
25 februari 2008
Skulle bli jobbigt om man ska svänga och hålla in gasen samtidigt och ratten ska snurra några varv. Mycket bättre och säkrare att ha dom åtskilda.

JDM
593 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
Jo när jag satt och tänkte på anledningar så kom jag på den, men det är ju lätt att åtgärda med en separat paddel som inte följder ratten som man kan använda när man snurrar flera varv... nää, lite dumt kanske.
Okej men vad är det som säger att en ratt ska snurra minst två varv, borde man inte kunna göra så att man bara kan svänga ratten 180 grader eller nått och låta hjulen svänga mer på mindre vridande av ratten...
eller är det kanske för mycket ombyggnad då?
Hehe, när jag tänker på det så kanske jag ska ge upp, anpassningen till handikappade är säkert redan uttänkt som det är.
Senast redigerat av Haxxel (25 februari 2008)

Det ska vara JDM och bana!

9 108 Inlägg
25 februari 2008
Ditt förslag låter jobbigt, lika bra att ha en spak då tongue Paddlar vid ratten är till för växlar och inget annat.

volvoraggare
4 776 Inlägg
25 februari 2008
som sagt allt går att göra men det är enklare med en spak

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Sök