4305
Sök

Behöver lite hjälp med datorn hörrni..

Saabvilde!
1 708 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
Tja ! Jag har en extern hårdisk på 500 gb med systemet FAT32.. Och när jag försöker lägga över ett spel på den hårdisken så säger den att det inte finns tillräckligt med diskutrymme, vafan ska ja göra ? Spelet i fråga är GTI Racing och är 6.08 gb.

Tack på förhand !

/ Larsson smile

EDIT : HAr 404 gb ledigt på den lol
Senast redigerat av Larsson_Power (26 februari 2008)

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

815 Inlägg
26 februari 2008
Är det bara när du lägger in just det spelet eller säger den så oavsett vilken fil du lägger in?

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
26 februari 2008
Du behöver NTFS konvertera, FAT32 hanterar bara filer om max 4gb, sök på google så hittar du info om hur.
Lycka till!
//Johannes

Rock'n Roll

Saabvilde!
1 708 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
TenZer skrev:
Du behöver NTFS konvertera, FAT32 hanterar bara filer om max 4gb, sök på google så hittar du info om hur.
Lycka till!
//Johannes

Aha ! Tack så mycket big_smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

Saabvilde!
1 708 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
Försökte fixa det där nu, men fick fram att det inte gick att bestämma filsystem till den disken hmm Finns det nåt annat sätt ?

Bildrulle
499 Inlägg
26 februari 2008
Finns ju något program för att byta utan att förlora innehållet.... Kommer inte ihåg vad det heter, längesen man lekte med sånt....

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
26 februari 2008
Supra_Micke skrev:
Finns ju något program för att byta utan att förlora innehållet.... Kommer inte ihåg vad det heter, längesen man lekte med sånt....

Kör>CMD wink http://www.ntfs.com/quest3.htm Går både att välja om man vill formatera eller bara konvetrera. Jag föredrar att formatera i samma veva.
//Johannes

Rock'n Roll

Saabvilde!
1 708 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
TenZer skrev:
Supra_Micke skrev:

Kör>CMD wink http://www.ntfs.com/quest3.htm Går både att välja om man vill formatera eller bara konvetrera. Jag föredrar att formatera i samma veva.
//Johannes

Okej.. vill ju bara ändra till NTFS så.."Just go to the Command Prompt and execute the command:

C:\> CONVERT  C:  /fs:ntfs

Where C: is a name of the drive you want to convert. "

Står det, men det är "J:" jag vill ändra så hur exakt ska jag skriva då?  för jag provade med
"F:  /fs:ntfs" och då plippade det upp en ny rad som började med : "J:"
bara :S

658 Inlägg
26 februari 2008
C:\>CONVERT  J:  /fs:ntfs

Borde inte vara svårare än så..

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

263 Inlägg
26 februari 2008
index skrev:

Borde de inte vara J:\>CONVERT  J:  /fs:ntfs

annars konverterar han väll c-hårdisken? :S

Volvo - Probably the best car in the world
"Ge mig svenskar, wiskey och snus så ska
jag bygga järnväg ända in i helvete"
James J. Hill, Amerikas stora järnvägsbyggare

Saabvilde!
1 708 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
Norbro skrev:
index skrev:

Borde de inte vara J:\>CONVERT  J:  /fs:ntfs

annars konverterar han väll c-hårdisken? :S

Precis nu blev jag orolig ! big_smile för "J:" är min externa alltså, där jag har film spel och så, och "C." är ju den vanliga så att säga med OS och allt på : )

EDIT : Och det är den Externa (Jsmile som jag vill ha NTFS på, den andra ( C: ) har jag redan NTFS på..
Senast redigerat av Larsson_Power (26 februari 2008)

1 703 Inlägg
26 februari 2008
C:\>CONVERT  J:  /fs:ntfs  är helt korrekt, då programmet exekveras från c: (eller vart du nu har lagt det)

Saabvilde!
1 708 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
henkebenke skrev:
C:\>CONVERT  J:  /fs:ntfs  är helt korrekt, då programmet exekveras från c: (eller vart du nu har lagt det)

Vafan. Det funkar ju ändå inte ju sad Skrev precis som på sidan Kör-->cmd---> C:\> Convert J:  /fs:ntfs

Var det inte så? sad

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
26 februari 2008
Känns som att windows egna grejer inte är så säkert om du vill behålla dina grejer. Försök få tag på partition magic eller nåt liknande istället.

Whine whine!

1 703 Inlägg
26 februari 2008
vad får du för felmeddelanden då?
Alltså, du startar en kommandprompt, skriver convert j: /fs:ntfs
klart smile

Saabvilde!
1 708 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
Kom igen nu! Nån mer måste väl veta ? hmm

1 703 Inlägg
27 februari 2008
henkebenke skrev:
vad får du för felmeddelanden då?
Alltså, du startar en kommandprompt, skriver convert j: /fs:ntfs
klart smile

Saabvilde!
1 708 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
Hmm nu står det att jag ska ange aktuell volymetikett för "J:" tongue Vad är det då? :S

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
28 februari 2008
Volymetikett är diskens/partitionens namn.

Tex att det står såhär i utforskaren:

System (C:)
Spel (D:)

Osv istället för bara C:, D:, E: osv.
Senast redigerat av TBOC_Razor (28 februari 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Saabvilde!
1 708 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Volymetikett är diskens/partitionens namn.

Tex att det står såhär i utforskaren:

System (Csmile
Spel (Dsmile

Osv istället för bara C:, D:, E: osv.

Hmmm fattar fan inte vad jag ska skriva, kasnke inte går att göra om till NTFS för att det är en extern disk? vad vet jag ? Skulle iaf skriva in den "aktuella volymetiketten" eller nåt sånt och skrev " J: IOMEGA_HDD (Jsmile" men det ville datorn inta vara med om tongue

Sök