MDS 2x12-låda , nåt att ha ?

karlstroem
26 februari 2008 · 103 Inlägg

Roundcube skrev:
köp rockford punch dubbla tolvor, det är som att få en hästspark i ryggen när dem drar igång

Punch 1, Punch 2 eller Punch 3 ? ;D

Roundcube
27 februari 2008 · 801 Inlägg

jag har inte hört treorna, men jag har steg 2.. så jag antar väl att steg tre är snäppet vassare tongue

karlstroem
27 februari 2008 · 103 Inlägg

Roundcube skrev:
jag har inte hört treorna, men jag har steg 2.. så jag antar väl att steg tre är snäppet vassare tongue

Okeey tongue kollade på din rockford-låda nyss , en fundering bara,  varför sticker portarna ut så långt ?

Euroman
27 februari 2008 · 493 Inlägg

karlstroem skrev:

Roundcube skrev:
köp rockford punch dubbla tolvor, det är som att få en hästspark i ryggen när dem drar igång

Punch 1, Punch 2 eller Punch 3 ? ;D

Kan hålla med där har lyssnat på p3 och fy fan vad dom spelar på det är ungefär som häst sparkar tongue

karlstroem
27 februari 2008 · 103 Inlägg

Euroman skrev:

karlstroem skrev:

Roundcube skrev:
köp rockford punch dubbla tolvor, det är som att få en hästspark i ryggen när dem drar igång

Punch 1, Punch 2 eller Punch 3 ? ;D

Kan hålla med där har lyssnat på p3 och fy fan vad dom spelar på det är ungefär som häst sparkar tongue

Åfan , då kanske man ska satsa på en p3 12"-a till att börja med ?

Herr_Nilzzon
27 februari 2008 · 329 Inlägg

karlstroem skrev:

Euroman skrev:

karlstroem skrev:

Punch 1, Punch 2 eller Punch 3 ? ;D

Kan hålla med där har lyssnat på p3 och fy fan vad dom spelar på det är ungefär som häst sparkar tongue

Åfan , då kanske man ska satsa på en p3 12"-a till att börja med ?

då är ju din budget lite förstörd för steget du har räcker ju inte så långt till en sådan bas... och ska du gå upp och lägga så mycket pengar så har du ju mycket olika basar och välja på..

gillar inte rockfords nya basar men dom gammla serierna hx2 basarna spelade på som bara den..
hade tre 15" i mitt första bygge i volvon...

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu
Jeep Grand Cherokee "Trackhawk" (2019)
Volvo 760 "V8" (1983)
Volvo 960 "950 T5" (1991)
karlstroem
27 februari 2008 · 103 Inlägg

Herr Nilsson skrev:

karlstroem skrev:

Euroman skrev:

Kan hålla med där har lyssnat på p3 och fy fan vad dom spelar på det är ungefär som häst sparkar tongue

Åfan , då kanske man ska satsa på en p3 12"-a till att börja med ?

då är ju din budget lite förstörd för steget du har räcker ju inte så långt till en sådan bas... och ska du gå upp och lägga så mycket pengar så har du ju mycket olika basar och välja på..

gillar inte rockfords nya basar men dom gammla serierna hx2 basarna spelade på som bara den..
hade tre 15" i mitt första bygge i volvon...

Okeej , men jag har fått lite ändrade framtidsplaner, för jag har fixat jobb på sidan av skolan , så inom snar framtid ska jag försöka köpa ett sinus live SL-A1500 monosteg och det borde väl funka att driva 1-2 basar bra ? Jag ville bara höra med dom som hade erfarenheter av Rockford av hur dom lät smile Ligger ju rimlig prisklass så..

Herr_Nilzzon
27 februari 2008 · 329 Inlägg

karlstroem skrev:

Herr Nilsson skrev:

karlstroem skrev:

Åfan , då kanske man ska satsa på en p3 12"-a till att börja med ?

då är ju din budget lite förstörd för steget du har räcker ju inte så långt till en sådan bas... och ska du gå upp och lägga så mycket pengar så har du ju mycket olika basar och välja på..

gillar inte rockfords nya basar men dom gammla serierna hx2 basarna spelade på som bara den..
hade tre 15" i mitt första bygge i volvon...

Okeej , men jag har fått lite ändrade framtidsplaner, för jag har fixat jobb på sidan av skolan , så inom snar framtid ska jag försöka köpa ett sinus live SL-A1500 monosteg och det borde väl funka att driva 1-2 basar bra ? Jag ville bara höra med dom som hade erfarenheter av Rockford av hur dom lät smile Ligger ju rimlig prisklass så..

japp vet att dom gamla hx2 orna spelade på som fan.. men nu får två av dom fungera som bords ben och den tredje som chips skål :-)

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu
Volvo 960 "950 T5" (1991)
Jeep Grand Cherokee "Trackhawk" (2019)
Volvo 760 "V8" (1983)
karlstroem
27 februari 2008 · 103 Inlägg

Herr Nilsson skrev:

karlstroem skrev:

Herr Nilsson skrev:

då är ju din budget lite förstörd för steget du har räcker ju inte så långt till en sådan bas... och ska du gå upp och lägga så mycket pengar så har du ju mycket olika basar och välja på..

gillar inte rockfords nya basar men dom gammla serierna hx2 basarna spelade på som bara den..
hade tre 15" i mitt första bygge i volvon...

Okeej , men jag har fått lite ändrade framtidsplaner, för jag har fixat jobb på sidan av skolan , så inom snar framtid ska jag försöka köpa ett sinus live SL-A1500 monosteg och det borde väl funka att driva 1-2 basar bra ? Jag ville bara höra med dom som hade erfarenheter av Rockford av hur dom lät smile Ligger ju rimlig prisklass så..

japp vet att dom gamla hx2 orna spelade på som fan.. men nu får två av dom fungera som bords ben och den tredje som chips skål :-)

Hahahaa , så kan man göra ifall man känner för det tongue Det finns ingen som säljer HX2-basar längre eller? Har dom utgått i alla sortiment överallt ?

karlstroem
27 februari 2008 · 103 Inlägg

Maildaemon skrev:
http://www.blocket.se/vi/15335471.htm?ca=23_8_s

http://www.blocket.se/vi/14839613.htm?ca=23_8_s

Dom har jag redan sett =P Men tänkte ifall dom såldes nya ?

R_Stalhandske
27 februari 2008 · 399 Inlägg

Det blir nog värre med det misstänker jag^^

Drönirettab
27 februari 2008 · 21 761 Inlägg

SL-A1500 lär nog driva på Orion HP12 ganska bra, då får de röra på sig wink.

cleo355
28 februari 2008 · 244 Inlägg

karlstroem skrev:
Som topic , är deras MDS 2x12-låda nått att ha ? Har läst runt på forumet om hur folk klagar på att talspolarna går sönder efter ett tag. Men på den lådan så har de uppgraderat så de har kraftigare magneter och större talspolar.

Är det fortfarande ingenting att ha ? Vill ha 2x12" i skuffen på 940:n , en färdig låda så jag slipper bygga själv. Sitter och väljer mellan MDS-lådan eller nån av US Blasters färdiga lådor..

Åsikter ?

eftersom du bor i e-tuna..

glid in på micro o köp deras dubbel 12" från kicker.. ordpris: 3295:- nu: 2595:-

Tokken Team dBakuten
28 februari 2008 · 3 453 Inlägg

Maildaemon skrev:
http://www.blocket.se/vi/15335471.htm?ca=23_8_s

http://www.blocket.se/vi/14839613.htm?ca=23_8_s

Dom första är ju mina gamla basar.. Inga fel på dom.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
karlstroem
28 februari 2008 · 103 Inlägg

cleo355 skrev:

karlstroem skrev:
Som topic , är deras MDS 2x12-låda nått att ha ? Har läst runt på forumet om hur folk klagar på att talspolarna går sönder efter ett tag. Men på den lådan så har de uppgraderat så de har kraftigare magneter och större talspolar.

Är det fortfarande ingenting att ha ? Vill ha 2x12" i skuffen på 940:n , en färdig låda så jag slipper bygga själv. Sitter och väljer mellan MDS-lådan eller nån av US Blasters färdiga lådor..

Åsikter ?

eftersom du bor i e-tuna..

glid in på micro o köp deras dubbel 12" från kicker.. ordpris: 3295:- nu: 2595:-

Japp, såg att dom hade rea på dom lådorna smile Men vad jag läst och hört så är kicker bara bra till att spela högt i princip ? Jag vill ha "kvalité i musiken" så att säga smile

David_A
29 februari 2008 · 40 Inlägg

eller så letar du efter en Kicker L7 12-15"   beg, elle något erbjudande så får du den under 3000kr.. och  mekar ihop en låda själv, då skulle du absolut bli nöjd.

mvh

karlstroem
29 februari 2008 · 103 Inlägg

David_A skrev:
eller så letar du efter en Kicker L7 12-15"   beg, elle något erbjudande så får du den under 3000kr.. och  mekar ihop en låda själv, då skulle du absolut bli nöjd.

mvh

Jag ska ta och fundera på det smile Ska kolla runt lite här på forumet o se vad folket tycker om L7-basen smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang