7044
Sök

VARNING!! Snacka om blåst på garage och nästan förlorad bil

83 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
För 1,5 år sen så hittade jag en kille som hyrde ut garage hemma hos sig i huset.
Jag blev skitglad och sa att jag tog en plats och han var inte klar med byggandet men det var stora planer och han lätt trovärdig och det hände lite i början men sen slutadet det att hända saker och sista året var det bara undanflykter varje gång vi snackade så jag började inse att det nog inte skulle bli nåt och började leta nytt garage (och letar ännu så om ni vet nåt ställe så hojta till).
Problemet var att jag köpte typ en likadan bil som jag bygger på som vinterbil och så rasade motorn på den och jag körde ner den till det s.k. garaget och ställde den där innan jag började inse att det nog inte kom att hända mer..

Så i Tisdags ringde frugan i huset (som jag knappt haft kontakt med innan) och frågade om jag kunde flytta bilen för dom hade sålt huset och skulle lämna nycklarna till den nya ägaren dagen efter.
Jag sa som det var att det gick inte för bilen var lite nerplockad och gick ju inte att köra och var tvungen att bergas så det var lite tajt, förbannad var jag kan jag lova....
Hon sa att hon skulle fråga dom nya ägarna om jag kunde få ha kvar bilen kanske över helgen så jag hann flyttade den och hon skulle höra av sig dagen efter då onsdag.
Självklart ringde hon aldrig och istället ringde Kronofogden till mig på Onsdagen och berättade det jag inte visste..
Paret hade aldrig ägt huset utan hyrt det och betalade inte sina hyror så den riktiga ägaren hade skickat kronofogden på killen/familjen och då insåg jag att jag hade blivit duktigt blåst..

Efter lite undersökning så visar det sig att killen som jag skulle hyra av är en riktig begragare och jag är lång ifrån den första och garanterat inte den sista som han blåst och jag kan ändå skatta mig ganska lycklig att jag inte blev så hårt drabbad..

Men som sagt var inte lika godtrogen som jag och gå på snacket utan kolla upp personer lite mer noga innan ni hyr något av någon eller nåt liknande, för denna killen verkade vara världens schysstaste kille och väldigt duktig på att snacka men inte mycket mer...

Vill ni läsa mer om honom så heter han Benny ****** numera, förr hetta han Benny ******.
Googla dom namnen så hittar ni mycket saker han har hittat på...

Inlägget redigerat pga möjligt brott mot PUL.
Mvh Moderator (Phaetoon)

Du får tycke den e skitsnygg eller skitful... bara du tycker nåt får då har den fågat din uppmärksamhet och jag e nöjd.. =)

Stolt Brynäsare :)
135 Inlägg
28 februari 2008
du får ut din bil iaf???

83 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
jonaz skrev:
du får ut din bil iaf???

Jag tror det i alla fall... har snackat med den riktiga ägaren så det kommer nog att lösa sig men jag vet ju inte till 100% ännu...

Du får tycke den e skitsnygg eller skitful... bara du tycker nåt får då har den fågat din uppmärksamhet och jag e nöjd.. =)

julgran
214 Inlägg
28 februari 2008
Oj så kan det gå :S Finns ju en hel del bedragare där ute. Men vad var hans poäng med det hela, komma över din bil eller vad?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
28 februari 2008
Crall skrev:
Oj så kan det gå :S Finns ju en hel del bedragare där ute. Men vad var hans poäng med det hela, komma över din bil eller vad?

Tror väl snarare att det var att mjölka han på hyra för ett garage han aldrig hade tillgång till.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

83 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
Crall skrev:

Hahaha.. nej det var det ju inte med tankte på att den inte är värd så mycket..
Vad var hans tanke eller om det ens fanns en tanke mer än att bo gratis vet jag inte...
Men efter att ha googlat hans namn och läst om hur många gånger han blåst folk och företag så inser jag att han lever helt enkelt ett sånt liv, han är en riktigt stor bedragare men vad som driver han vet jag inte..

83 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Crall skrev:

Tror väl snarare att det var att mjölka han på hyra för ett garage han aldrig hade tillgång till.

Inte ens det var han ute efter pga av att jag inte hade börjat betalat hyra än utan skulle börja göra det när det blev lite mer färdig...
Detta e lite större än lilla mig och ett par andra som skulle hyra garage där..

Räcker att läsa att han blåste en kvinna på 350 000 kr för att kunna betala lite hyra till ägaren så han inte blev vräkt för att inse att han inte ens brydde sig om min eller dom andras bilar alls.

529 Inlägg
28 februari 2008
du menar inte Benny Silverberg ?  stor  skäggig kille ?

Volvo fore life :)

83 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
JohanMR850 skrev:
du menar inte Benny Silverberg ?  stor  skäggig kille ?

Nej han hetter och hette som jag har skrivit, det står i alla reportage om han som man kan googla fram med.... sen är han inte stor och skäggig heller så det e med ganska stor sannolikhet inte samma kille

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
29 februari 2008

Usch, att det verkligen finns såna idioter. hmm
Skulle skicka programmet insider på det paret. Skulle vara kul att se om dom åker fast iaf.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
29 februari 2008
Irmscher Vectra skrev:

Skulle skicka programmet insider på det paret. Skulle vara kul att se om dom åker fast iaf.

Då sitter vi med samma tankar då smile

Vilket jävla drag :)

83 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
Irmscher Vectra skrev:

Ja det skulle man verkligen gjort, hade varit fint att fått in dom i finkan.
Det läskigaste av allt är att dom e så välsmörjda i munnen med så man misstänker ingenting eller inte jag i alla fall....
På denna artikeln är bilden på huset jag skulle ha garage och andra bilden är på Benny och kvinnan han lurade på 350 000 kr..
http://hd.se/inrikes/2007/10/21/saker-o … -att-vara/
Senast redigerat av dalcudia (29 februari 2008)

2 911 Inlägg
29 februari 2008
När jag läste den artikeln kommer jag ihåg dendär mannen.
För många år sedan satt jag i styrelsen på Radioseven (internetradio) och den herren var där o yrade också, det blev aldrig något av ideérna där, tur nog.

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
29 februari 2008
Känner igen den mannen, har väll läst om honom för och så

Vilket jävla drag :)

83 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
Decibel skrev:
När jag läste den artikeln kommer jag ihåg dendär mannen.
För många år sedan satt jag i styrelsen på Radioseven (internetradio) och den herren var där o yrade också, det blev aldrig något av ideérna där, tur nog.

Hehehe.. jaså där ser man... ja det var nog tur att det inte blev något mer av det ..
Lyssnade en del på radioseven för nåt år sen, ni spelade bra musik.. smile

Sök